نسخه های کاررا ، کابریولت ، تارگا
پورشه ۹۱۱ کاررا کوپه
الف) ۹۱۱ کاررا کوپه GTS
- موتور: این نسخه مجهز به موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر است که توانایی تولید حدود ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود ۳۱۱ کیلومتر در ساعت دارد.
- ویژگیها: این نسخه دارای سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای قدرتمندتر، و سیستم اگزوز اسپرت است که تجربه رانندگی اسپرت و دینامیک را فراهم میکند. همچنین، طراحی داخلی با چرم آلکانترا و قطعات فیبر کربن به ویژگیهای لوکس و اسپرت آن افزوده است.
ب) ۹۱۱ کاررا ۴ GTS (Coupe 4 GTS)
- موتور: همانند نسخه GTS، با همان موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو عرضه میشود.
- عملکرد: با توجه به سیستم چهارچرخ متحرک (AWD)، این نسخه کمی پایدارتر است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۳.۱ ثانیه است.
- ویژگیها: علاوه بر ویژگیهای GTS، سیستم چهارچرخ متحرک باعث بهبود کشش و کنترل در شرایط مختلف رانندگی میشود، به خصوص در مسیرهای مرطوب یا لغزنده.
پورشه ۹۱۱ کاررا کابریولت
الف) ۹۱۱ کاررا GTS (Cabriolet GTS)
- موتور و عملکرد: این نسخه نیز دارای همان موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر با قدرت ۴۷۳ اسب بخار است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن حدود ۳.۶ ثانیه است، کمی کندتر از کوپه به دلیل وزن بیشتر سقف تاشو.
- ویژگیها: با سقف بازشونده، این نسخه تجربه رانندگی در فضای باز را فراهم میکند. این مدل همچنان دارای سیستم تعلیق اسپرت و ویژگیهای داخلی لوکس و اسپرت است.
ب) ۹۱۱ کاررا ۴ GTS (Cabriolet 4 GTS)
- موتور و عملکرد: مشابه نسخه کابریولت GTS، اما با سیستم چهارچرخ متحرک برای پایداری بیشتر در جادههای مختلف.
- ویژگیها: این مدل نیز با ترکیب قابلیتهای رانندگی اسپرت و امکانات راحتی، برای رانندگی در شرایط مختلف و لذتبخش در فضای باز طراحی شده است.
پورشه تارگا
۹۱۱ تارگا ۴ GTS (Targa 4 GTS)
- موتور: مجهز به موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر، با قدرت مشابه ۴۷۳ اسب بخار.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۳.۵ ثانیه، با حداکثر سرعت ۳۰۸ کیلومتر در ساعت.
- ویژگیها: این مدل دارای سقف نیمهقابل جابجایی است که تجربهای بین کوپه و کابریولت را فراهم میکند. سیستم چهارچرخ متحرک این مدل باعث شده تا کنترل و کشش بهتری در شرایط مختلف داشته باشد. طراحی کلاسیک تارگا، با ستون B منحصر به فرد و سقف متحرک، یکی از جذابیتهای اصلی این مدل است.
- خصوصیات خاص: ترکیب طراحی کلاسیک تارگا با عملکرد اسپرت GTS، این نسخه را برای علاقهمندان به رانندگی دینامیک و تجربهای خاص از پورشه مناسب میکند.
نسخه های توربو ، GT3 ، GT3 RS
پورشه ۹۱۱ توربو
۱. ۹۱۱ توربو کوپه (Turbo Coupe)
- موتور: مجهز به موتور ۳.۸ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر با قدرت حدود ۵۷۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت.
- ویژگیها: دیفرانسیل چهارچرخ متحرک (AWD)، تعلیق فعال پورشه (PASM)، و سیستم تعلیق پیشرفته برای بهبود کنترل و راحتی در رانندگی.
۲. ۹۱۱ توربو کابریولت (Turbo Cabriolet)
- موتور و عملکرد: مشابه مدل کوپه، اما با سقف تاشو برای تجربه رانندگی در فضای باز. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمی کندتر است (حدود ۲.۸ ثانیه) به دلیل وزن بیشتر.
- ویژگیها: ترکیب قدرت بالای مدل توربو با راحتی و لذت رانندگی در فضای باز. سقف بازشونده به صورت الکتریکی عمل میکند و در کمترین زمان باز یا بسته میشود.
۳. ۹۱۱ توربو S (Turbo S)
- موتور: نسخه قویتر موتور ۳.۸ لیتری توربو دوقلو با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۲.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت.
- ویژگیها: ویژگیهای پیشرفتهتر مانند سیستم ترمز کربن سرامیکی، سیستم تعلیق پیشرفتهتر و اگزوز اسپرت برای تجربه رانندگی هیجانانگیزتر.
۴. ۹۱۱ توربو S کابریولت (Turbo S Cabriolet)
- موتور و عملکرد: همان موتور ۶۴۰ اسب بخاری نسخه S، اما با سقف تاشو. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲.۷ ثانیه است.
- ویژگیها: ترکیب عملکرد فوقالعاده مدل S با تجربه رانندگی در فضای باز، امکانات لوکس و تکنولوژیهای پیشرفته برای راحتی و ایمنی بیشتر.
پورشه ۹۱۱ GT3
۱. ۹۱۱ GT3 کوپه (GT3 Coupe)
- موتور: موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۵۰۲ اسب بخار.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۸ کیلومتر در ساعت.
- ویژگیها: دیفرانسیل عقب، تعلیق دوگانه بازوی عرضی جلو، و طراحی سبک برای بهبود عملکرد در پیست.
۲. ۹۱۱ GT3 with Touring Package
- موتور و عملکرد: همان موتور و عملکرد نسخه کوپه GT3، اما با طراحی سادهتر و بدون بال بزرگ عقب برای ظاهری کمتر تهاجمی.
- ویژگیها: فضای داخلی با چرم و آلکانترا، سیستم تعلیق پیشرفته و ویژگیهای اسپرت برای تجربه رانندگی عالی بدون ظاهر تهاجمی یک خودروی پیست.
۳. ۹۱۱ GT3 RS
- موتور: مجهز به موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۵۱۸ اسب بخار، کمی قویتر از GT3.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۳.۰ ثانیه، طراحی سبک و آیرودینامیک برای استفاده در پیست.
- ویژگیها: بال بزرگ عقب قابل تنظیم، سیستم تعلیق مسابقهای و قطعات سبکتر برای بهبود عملکرد و کنترل در سرعتهای بالا. این مدل به شدت برای استفاده در پیست طراحی شده و تمام جنبههای آن برای بهینهسازی رانندگی در شرایط مسابقهای تنظیم شده است.
نسخه های خاص ۹۱۱
پورشه ۹۱۱ داکار (Dakar)
- موتور: مجهز به موتور ۳.۰ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر با قدرت حدود ۴۷۳ اسب بخار.
- عملکرد: این مدل برای رانندگی آفرود طراحی شده است و دارای سیستم تعلیق بالا، لاستیکهای مخصوص آفرود، و سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) است.
- ویژگیها: طراحی مقاوم و مناسب برای شرایط سخت خارج از جاده، شامل ویژگیهایی مانند محافظ زیرین خودرو، سیستم تعلیق تقویتشده، و جزئیات طراحی الهام گرفته از خودروهای رالی داکار. این مدل به منظور گرامیداشت موفقیتهای پورشه در مسابقات رالی داکار ساخته شده و قابلیتهای بالایی در مسیرهای خارج از جاده دارد.
پورشه ۹۱۱ توربو ۵۰ سال (Turbo 50 Years)
- موتور: معمولاً از موتور ۳.۸ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر با قدرتی در حدود ۵۷۳ اسب بخار بهره میبرد.
- عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۲.۷ ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دارد.
- ویژگیها: نسخهی ویژه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید اولین پورشه ۹۱۱ توربو. دارای جزئیات طراحی خاصی است که به تاریخچهی مدلهای توربو پورشه اشاره دارد، از جمله رنگها و جزئیات داخلی و خارجی خاص. این مدل به عنوان نسخهای کلکسیونی و با تولید محدود طراحی شده است که همواره یادآور تاریخچه و نوآوریهای پورشه در حوزهی خودروهای اسپرت توربو بوده است.
پورشه ۹۱۱ توربو S/T (Turbo S/T)
موتور: نسخهای با موتور قویتر ۳.۸ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر که توانایی تولید حدود ۶۴۰ اسب بخار قدرت را دارد.
عملکرد: شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۲.۶ ثانیه و حداکثر سرعتی در حدود ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دارد.
ویژگیها: ترکیبی از قدرت و عملکرد بالای مدل توربو S با تکنولوژیها و ویژگیهای خاص برای تجربهی رانندگی اسپرت و لذتبخش. سیستمهای تعلیق و ترمز پیشرفتهتر برای بهبود کنترل و پایداری در سرعتهای بالا. طراحی داخلی با تمرکز بر راحتی و لوکس بودن، همراه با سیستمهای کمکی رانندگی پیشرفته.