طراحی ظاهری
طراحی ظاهری 2024 McLaren 750S به عنوان یکی از نقاط قوت این خودروی اسپرت شناخته میشود. طراحی این خودرو بر پایه دینامیک و آیرودینامیک بالا شکل گرفته و جزئیاتی که در ظاهر آن دیده میشود، نشاندهنده تمرکز مکلارن بر عملکرد در کنار زیبایی است. با ترکیب خطوط تهاجمی و بدنهای که با استفاده از فیبر کربن ساخته شده، این خودرو هم از لحاظ ظاهری شگفتانگیز است و هم به کاهش وزن کمک میکند.
یکی از نکات بارز در طراحی این مدل، جلوپنجره باز و هواکشهای جانبی است که به مدیریت بهتر جریان هوا و خنکسازی موتور کمک میکند. چراغهای جلوی باریک و کشیده با طراحی خاص، به ظاهر تهاجمی و مدرن خودرو میافزایند. همچنین، اسپویلر عقب که به صورت هوشمندانه با خودرو هماهنگ شده، باعث بهبود آیرودینامیک و پایداری در سرعتهای بالا میشود.
این خودرو در دو نسخه عرضه میشود: کوپه و اسپایدر. طراحی بدنه کوپه برای علاقهمندان به خودروهای بسته و اسپرت، گزینهای ایدهآل است. از طرف دیگر، نسخه اسپایدر با سقف بازشونده، تجربه رانندگی در فضای باز را فراهم میکند. هرچند که طراحی کلی در هر دو نسخه مشابه است، تفاوتهای کوچکی در ساختار برای هماهنگی با ویژگیهای خاص هر مدل دیده میشود.
تکنولوژی و امکانات کابین
در داخل کابین مکلارن 750S مدل 2024، دنیایی از ظرافت، تکنولوژی و راحتی انتظارتان را میکشد. طراحی داخلی این خودرو بهگونهای انجام شده که نهتنها حس سرعت و عملکرد را به راننده منتقل کند، بلکه تجربهای لوکس و مدرن نیز ارائه دهد. مکلارن با ترکیب مواد باکیفیت مانند چرم، آلکانتارا و فیبر کربن، فضایی را ایجاد کرده که هم جذابیت بصری دارد و هم راحتی و ارگونومی بالایی را برای راننده و سرنشین فراهم میکند.
طراحی داخلی:
کابین این خودرو بهصورت مینیمال طراحی شده است. هر عنصر در طراحی داخلی، هدفمند و دقیق است تا تمرکز راننده را در بهترین حالت نگه دارد. صندلیهای اسپرت که در هر دو نسخه کوپه و اسپایدر قرار دارند، علاوه بر پشتیبانی از بدن در سرعتهای بالا، راحتی فوقالعادهای نیز دارند. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در ساخت صندلیها و کنترلهای الکترونیکی متعدد، راننده میتواند بهراحتی صندلی خود را به شکل دلخواه تنظیم کند.
امکانات کابین:
در این بخش، مکلارن بهخوبی تکنولوژیهای روز را به خدمت گرفته است. داشبورد دیجیتال این خودرو بهصورت کاملاً سفارشیسازی شده و اطلاعات حیاتی مانند سرعت، شتاب و تنظیمات مختلف رانندگی را در دسترس راننده قرار میدهد. سیستم اطلاعات و سرگرمی مکلارن که از یک صفحهنمایش لمسی بهره میبرد، به کاربر امکان میدهد تا بهسادگی به سیستم ناوبری، ارتباطات بلوتوث، و سیستم صوتی پیشرفته دسترسی داشته باشد.
یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه این خودرو، سیستم صوتی فوقالعاده پیشرفته است که کیفیت صدای بینظیری ارائه میدهد. این سیستم بهصورت دقیق تنظیم شده تا در هماهنگی کامل با فضای کابین باشد و تجربه شنیداری عالی حتی در سرعتهای بالا را فراهم کند.
تکنولوژیهای پیشرفته:
مکلارن 750S از سیستمهای کمکی و فناوریهای هوشمند متعددی بهره میبرد. برخی از این تکنولوژیها شامل:
- سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC): این سیستم به بهبود هندلینگ و کنترل خودرو در شرایط مختلف جادهای کمک میکند.
- سیستم تعلیق هوشمند: تعلیق قابل تنظیم با توجه به شرایط جاده و سبک رانندگی.
- حالتهای رانندگی: شامل حالتهای مختلف رانندگی از جمله Comfort، Sport و Track که به راننده امکان میدهند خودرو را برای شرایط مختلف تنظیم کند.
عملکرد موتور و سیستم ایمنی
نسل ۲۰۲۴ 750S از لحاظ عملکرد موتور و سیستمهای ایمنی در سطح بالایی قرار دارد، و این خودرو نهتنها قدرت بالایی را ارائه میدهد، بلکه با مجموعهای از فناوریهای ایمنی مدرن، تجربهای ایمن و هیجانانگیز برای راننده فراهم میکند.
عملکرد موتور:
قلب تپنده 750S یک موتور 4.0 لیتری V8 توئین توربو است که توانایی تولید 750 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور با تکنولوژیهای پیشرفتهای مانند سیستم تزریق مستقیم سوخت و مدیریت بهینه توربو به حداکثر کارایی و شتاب کمک میکند. به لطف این موتور قدرتمند، خودرو میتواند در کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو به بیش از 330 کیلومتر در ساعت میرسد که آن را در رده سوپراسپرتهای برتر قرار میدهد.
انتقال قدرت در McLaren 750S توسط یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه انجام میشود که تعویض دندهها را بهصورت بسیار سریع و بدون وقفه انجام میدهد. این سیستم گیربکس نهتنها در شرایط عادی رانندگی روان عمل میکند، بلکه در حالتهای رانندگی تهاجمی، پاسخدهی سریعی دارد. علاوه بر این، سیستم تعلیق هوشمند خودرو باعث بهبود پایداری در سرعتهای بالا و در پیچهای شدید میشود و تجربه رانندگی بینظیری را فراهم میکند.
سیستم ایمنی:
مکلارن در کنار عملکرد بینظیر، به ایمنی نیز توجه ویژهای کرده است. 750S با مجموعهای از سیستمهای ایمنی فعال و غیرفعال تجهیز شده تا از راننده و سرنشینان در هر شرایطی محافظت کند. برخی از این سیستمهای ایمنی عبارتند از:
سیستم کنترل پایداری (ESC): این سیستم با تحلیل لحظهای حرکات خودرو، از لغزش و از دست دادن کنترل جلوگیری میکند و به بهبود هندلینگ در شرایط دشوار جادهای کمک میکند.
سیستم ترمزهای کربن-سرامیکی: با ترمزهای کربن-سرامیکی با عملکرد بالا، مکلارن 750S توانایی توقف سریع و مؤثری در سرعتهای بالا دارد. این ترمزها علاوه بر قدرت توقف بالا، مقاومت در برابر حرارت زیاد را تضمین میکنند، که در رانندگیهای سنگین و سرعتهای بالا اهمیت ویژهای دارد.
کیسههای هوا و ساختار فیبر کربن: کابین خودرو با کیسههای هوای متعدد و ساختار بسیار مقاوم فیبر کربن طراحی شده که ایمنی راننده و سرنشین را در صورت تصادف تضمین میکند.
سیستم کمک به ترمز اضطراری (EBA): این سیستم در مواقعی که راننده نتواند بهموقع واکنش نشان دهد، به طور خودکار ترمزها را فعال میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت آن را کاهش دهد.
دوربینها و سنسورهای پارک: با استفاده از دوربینهای جلو و عقب و سنسورهای پارک، پارک کردن خودروهای اسپرتی مانند 750S بهطور قابلتوجهی آسانتر و ایمنتر شده است.
در مجموع، عملکرد فوقالعاده موتور و مجموعهای از سیستمهای ایمنی پیشرفته، McLaren 750S را به یکی از سوپراسپرتهای ایمن و قدرتمند در بازار تبدیل میکند. این خودرو برای کسانی که به دنبال سرعت بالا و عملکرد فوقالعاده هستند، بدون کاهش استانداردهای ایمنی، یک گزینه بینظیر است.
هندلینگ و تجربه رانندگی
هندلینگ:
یکی از مهمترین نقاط قوت این خودرو، هندلینگ فوقالعاده آن است. مکلارن از یک سیستم تعلیق فعال و هوشمند بهره میبرد که توانایی تنظیم بلادرنگ دارد. این سیستم تعلیق با تحلیل شرایط جاده و سبک رانندگی، بهطور مداوم تغییراتی در تنظیمات ایجاد میکند تا بهترین تعادل میان راحتی و عملکرد اسپرتی را ارائه دهد. سیستم تعلیق Proactive Chassis Control III که در 750S استفاده میشود، بهگونهای طراحی شده که به خودرو اجازه میدهد در پیچهای تند و سرعتهای بالا، چسبندگی خود را حفظ کند و احساس پایداری بینظیری را به راننده منتقل کند.
همچنین، فرمان الکتروهیدرولیکی این خودرو دقت بالایی دارد و به راننده امکان میدهد با دقت بالایی خودرو را کنترل کند. این نوع فرمان، حس کلاسیک فرمانپذیری خودروهای اسپرت را با تکنولوژی مدرن ترکیب کرده است. نتیجه آن، تجربهای کاملاً متصل و هماهنگ با جاده است که حتی در پیچهای سخت نیز کنترل کامل خودرو را حفظ میکند.
تجربه رانندگی:
مکلارن 750S برای انواع مختلف رانندگان تجربهای سفارشیشده را فراهم میکند. این خودرو چندین حالت رانندگی مختلف دارد که هر کدام به راننده این امکان را میدهند تا رفتار خودرو را مطابق با شرایط جاده یا سبک رانندگی خود تنظیم کند:
- حالت Comfort: در این حالت، رانندگی نرم و راحتی خواهید داشت. سیستم تعلیق برای راحتی بیشتر تنظیم میشود و تجربه رانندگی در شهرها یا جادههای روزمره لذتبخش و آرامشبخش خواهد بود.
- حالت Sport: این حالت مناسب برای زمانی است که به دنبال تجربهای هیجانانگیزتر و چابکتر هستید. پاسخدهی پدال گاز سریعتر میشود و سیستم تعلیق و فرمان بهگونهای تنظیم میشود که حداکثر کنترل و دقت در پیچها فراهم شود.
- حالت Track: این حالت برای پیست و جادههای بسته طراحی شده است. تمام سیستمهای خودرو برای ارائه حداکثر عملکرد آماده میشوند. تعلیق سفتتر، گیربکس با تعویضهای سریعتر، و پایداری فوقالعاده در سرعتهای بالا، تجربهای از رانندگی نزدیک به خودروهای مسابقهای را فراهم میکند.
با وزن کم خودرو که به لطف استفاده از فیبر کربن و مواد سبک وزن حاصل شده، شتابگیری و ترمزگیری بهشدت بهبود یافته است. این ویژگیها باعث میشود که حتی در سرعتهای بالا، خودرو با دقت بالا و تعادل کامل حرکت کند.
در نهایت، McLaren 750S تجربهای از رانندگی ارائه میدهد که هم در جادههای روزمره و هم در پیستها بینقص است. ترکیب بین هندلینگ دقیق و سیستمهای پیشرفته باعث شده که این خودرو یکی از بهترین سوپراسپرتهای موجود برای تجربه لذتبخش رانندگی باشد
مقایسه با رقبا
در مقایسه 750S با رقبای همرده، میتوانیم این خودرو را در چندین بخش بررسی کنیم تا تفاوتها و نقاط قوت آن نسبت به دیگر سوپراسپرتها مشخص شود. برخی از رقبای مهم این خودرو شامل Ferrari F8 Tributo و Lamborghini Huracán Evo هستند.
1. عملکرد موتور و شتاب:
در این بخش، مکلارن 750S، فراری F8 Tributo و لامبورگینی هوراکان Evo همگی از موتورهای قدرتمند V8 و V10 بهره میبرند، اما تفاوتهایی دارند.
- McLaren 750S: موتور V8 توئین توربو با 750 اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا صد کیلومتر در کمتر از ۳ ثانیه.
- Ferrari F8 Tributo: موتور V8 توئین توربو با 720 اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا صد کیلومتر در حدود ۲.۹ ثانیه.
- Lamborghini Huracán Evo: موتور V10 تنفس طبیعی با 640 اسب بخار قدرت، شتاب صفر تا صد کیلومتر در حدود ۲.۹ ثانیه.
در اینجا، مکلارن با قدرت بیشتر و شتاب مشابه به رقبای خود، در صدر قرار میگیرد. موتور توربوشارژ آن، هم قدرت بیشتری ارائه میدهد و هم در سرعتهای بالا عملکرد بهتری دارد.
2. هندلینگ و تجربه رانندگی:
این خودروها هر سه تجربهای بینظیر از رانندگی را ارائه میدهند، اما تفاوتهایی در نحوه هندلینگ و پاسخدهی به راننده وجود دارد.
- McLaren 750S: سیستم تعلیق فعال Proactive Chassis Control III به خودرو اجازه میدهد تا بهصورت خودکار شرایط جاده و رانندگی را تحلیل کرده و هندلینگ بهینهای ارائه دهد. فرمان الکتروهیدرولیکی دقیق آن نیز یک مزیت بزرگ است که حس بیشتری از جاده به راننده میدهد.
- Ferrari F8 Tributo: دارای سیستم تعلیق الکترونیکی با کنترل دقیق، که به هندلینگ عالی در پیست و جادههای عمومی کمک میکند.
- Lamborghini Huracán Evo: فرمان چهارچرخ و سیستم دینامیک پیشرفته آن هندلینگ فوقالعادهای در پیچها فراهم میکند، اما به دلیل استفاده از موتور تنفس طبیعی، پاسخدهی پدال گاز آن کمتر از توربوشارژهای رقبای خود است.
در این مقایسه، مکلارن با فرمان دقیقتر و سیستم تعلیق فعال بهخصوص در شرایط جادههای عمومی و شهری، تجربه رانندگی نرمتر و هوشمندانهتری ارائه میدهد.
3. طراحی ظاهری:
هر سه خودرو طراحیهای خیرهکننده و منحصربهفردی دارند که به سبکهای خاص برند خود وفادار هستند.
- McLaren 750S: طراحی با تمرکز بر آیرودینامیک و استفاده از فیبر کربن برای کاهش وزن. ظاهر آن بیشتر اسپرت و عملکردی است، اما در عین حال مدرن و جذاب.
- Ferrari F8 Tributo: طراحی کلاسیک و پر از جزئیات فراری با خطوط نرم و روان که آن را بیشتر به یک اثر هنری تبدیل میکند.
- Lamborghini Huracán Evo: ظاهر تهاجمی و برجستهای که با خطوط تیز و طراحی برجسته بدنه شناخته میشود، حس قدرت و سرعت را در نگاه اول منتقل میکند.
در اینجا، طراحی هر خودرو بستگی به سلیقه فرد دارد؛ کسانی که طراحی مینیمال و مدرنتر را ترجیح میدهند ممکن است مکلارن را انتخاب کنند، در حالی که فراری و لامبورگینی بیشتر برای طرفداران طراحیهای تهاجمی و کلاسیک جذاب هستند.
4. قیمت:
در این بخش، اختلافهای قیمتی بین این سه خودرو قابل توجه است.
- McLaren 750S: قیمت پایه در حدود $330,000 دلار و با اضافه کردن آپشنها تا حدود $400,000 دلار.
- Ferrari F8 Tributo: قیمت پایه در حدود $280,000 دلار، اما با انتخاب آپشنها ممکن است تا $350,000 دلار یا بیشتر افزایش یابد.
- Lamborghini Huracán Evo: قیمت پایه در حدود $260,000 دلار و با آپشنهای اضافی میتواند تا حدود $300,000 دلار برسد.
مکلارن 750S در مقایسه با رقبای خود گرانتر است، اما این افزایش قیمت با امکانات و تکنولوژیهای پیشرفتهای که ارائه میدهد توجیه میشود.
5. تکنولوژی و امکانات کابین:
در بخش تکنولوژی و امکانات داخلی، این خودروها تفاوتهای جالبی دارند.
- McLaren 750S: با داشبورد دیجیتال کاملاً سفارشیسازی شده، سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، و امکاناتی مانند تنظیمات پیشرفته صندلی و سیستم صوتی Bowers & Wilkins.
- Ferrari F8 Tributo: دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی بهروز اما کمتر پیشرفتهتر از مکلارن، تمرکز بیشتر روی تجربه رانندگی.
- Lamborghini Huracán Evo: تکنولوژیهای مرتبط با اطلاعات و سرگرمی خوب است، اما مانند فراری، تمرکز بیشتر روی عملکرد و رانندگی است.
مکلارن در این بخش با سیستمهای پیشرفتهتر و کابین مدرنتر خود نسبت به رقبا، تجربه تکنولوژی بهتری ارائه میدهد.
نتیجه کلی:
McLaren 750S 2024 در بسیاری از بخشها مانند عملکرد موتور، هندلینگ و تکنولوژیهای کابین نسبت به رقبای خود برتری دارد. در مقابل، Ferrari F8 Tributo بیشتر برای علاقهمندان به طراحی کلاسیک و تجربه رانندگی فراری جذاب است، و Lamborghini Huracán Evo برای طرفداران خودروهای تهاجمی و هیجانانگیز با موتور تنفس طبیعی مناسبتر است. انتخاب میان این خودروها بیشتر به سلیقه و نیازهای فرد بستگی دارد، اما مکلارن 750S با ترکیبی از عملکرد، تکنولوژی و طراحی مدرن گزینهای برتر محسوب میشود.
جدول طراحی ظاهری
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | سوپراسپرت (Coupe / Spider) |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | 4.543 متر / 2.045 متر / 1.194 متر |
فاصله محوری | 2.670 متر |
وزن خالص | تقریبا ۱۳۰۰ کیلوگرم |
جنس بدنه | فیبر کربن و آلومینیوم |
حجم باک | 72 لیتر |
حجم صندوق | 150 لیتر (کوپه و اسپایدر) |
جنس سقف (نسخه spider) | سقف بازشونده الکتریکی (سخت) |
نوع تایر | Pirelli P Zero™ |
سیستم تعلیق | Proactive Chassis Control III |
نوع درب ها | دربهای پروانهای |
چراغ ها | LED با دیلایتهای نواری |
آیرودینامیک فعال | بله (اسپویلر عقب فعال) |
رینگ ها | 19 اینچ جلو / 20 اینچ عقب (سبکوزن) |
رنگ های بدنه سفارشی | بله (MSO Defined and Bespoke Colors) |
جدول تکنولوژی و امکانات کابین
ویژگی | توضیحات |
---|---|
جنس صندلی ها | چرم ناپا و آلکانتارا (قابل سفارشیسازی) |
نوع صندلی ها | صندلیهای اسپرت با تنظیمات الکتریکی و حافظه |
سیستم گرمایش صندلی | دارد |
سیستم تهویه مطبوع | سیستم تهویه دو ناحیهای (Dual Zone Climate Control) |
صفحه نمایش اطلاعات راننده | صفحه نمایش دیجیتال کاملاً قابل سفارشیسازی |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | McLaren Infotainment System با صفحهنمایش لمسی 8 اینچی |
ناوبری ماهواره ای | بله (سیستم ناوبری پیشرفته با بهروزرسانی نقشه) |
سیستم صوتی | سیستم صوتی 4 بلندگو با کیفیت بالا (بصورت سفارشی : Bowers & Wilkins 12 بلندگو) |
سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry) | دارد |
دوربین دید عقب و جلو | بله (به همراه حسگرهای پارک جلو و عقب) |
سیستم هشدار نقاط کور | دارد |
نمایشگر هدآپ | ندارد |
سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC) | دارد |
فرمان الکتروهیدرولیکی | دارد |
حالت های رانندگی | Comfort، Sport، Track |
سیستم کنترل کروز تطبیقی | ندارد |
سیستم تشخیص علائم ترافیکی | دارد |
سیستم کمکی ترمز اضطراری | دارد |
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) | دارد |
سیستم تعلیق تطبیقی | دارد |
سیستم مدیریت باتری | دارد |
شارژر بیسیم گوشی | ندارد |
جدول عملکرد موتور و سیستم ایمنی
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | 4.0 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت موتور | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | 800 نیوتنمتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 2.8 ثانیه |
حداکثر سرعت | 331 کیلومتر بر ساعت |
نوع گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک |
نوع انتقال قدرت | محور عقب (RWD) |
مصرف سوخت ترکیبی | حدود 12 لیتر در هر 100 کیلومتر |
سیستم اگزوز | اگزوز دوگانه با کنترل فعال (Active Exhaust System) |
سیستم ترمز | ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای 390 میلیمتری جلو و 380 میلیمتری عقب |
سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) | دارد |
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) | دارد |
سیستم ضد قفل ترمز (ABS) | دارد |
سیستم کنترل کشش (TCS) | دارد |
سیستم مدیریت شاسی فعال (Active Chassis Management) | دارد |
سیستم کمکی ترمز اضطراری (EBA) | دارد |
سیستم هشدار نقاط کور | دارد |
کیسه های هوا | کیسههای هوای جلو، جانبی و سرنشین |
سیستم ایمنی تصادف | ساختار ایمنی MonoCage II با فیبر کربن |
قیمت جهانی
قیمت جهانی این سوپراسپرت بسته به نسخه و امکانات انتخابی، در یک بازه مشخص قرار میگیرد. این خودرو در نسخه پایه خود در حدود $330,000 دلار آغاز میشود و با اضافه شدن امکانات و آپشنهای سفارشی، قیمت آن میتواند تا $400,000 دلار و حتی بیشتر افزایش یابد.
عواملی که باعث افزایش قیمت میشوند:
نسخه اسپایدر (Spider): یکی از اولین عواملی که قیمت را افزایش میدهد، انتخاب نسخه اسپایدر است. این نسخه با سقف بازشونده عرضه میشود که علاوه بر ارائه تجربه رانندگی متفاوت، قیمت خودرو را افزایش میدهد.
رنگهای سفارشی: مکلارن گزینههای رنگ سفارشی متعددی را ارائه میدهد که شامل رنگهای خاص و ترکیبهای منحصر به فرد میشود. این رنگها که به صورت دستی روی بدنه اجرا میشوند، میتوانند قیمت را تا چندین هزار دلار افزایش دهند.
بسته فیبر کربن: انتخاب قطعات اضافی از جنس فیبر کربن برای قسمتهایی مانند آینههای جانبی، اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب، و دیگر بخشهای بدنه، یکی از مواردی است که به افزایش قیمت منجر میشود. این بستهها نهتنها وزن خودرو را کاهش میدهند، بلکه ظاهر خودرو را اسپرتتر و شیکتر میکنند.
چرخهای سفارشی: مکلارن گزینههای مختلفی از چرخهای سبک و با طراحی خاص را ارائه میدهد که میتواند باعث افزایش قیمت خودرو شود. چرخهای آلیاژی سبک وزن با طراحی خاص یا رنگهای سفارشی از جمله مواردی هستند که تأثیر زیادی روی قیمت دارند.
سیستم صوتی پیشرفته: انتخاب یک سیستم صوتی با کیفیت بالاتر از برندهای لوکس مانند Bowers & Wilkins نیز میتواند هزینه بیشتری به قیمت نهایی خودرو اضافه کند.
بستههای عملکردی: برخی از بستهها که برای بهبود عملکرد خودرو طراحی شدهاند، مانند سیستم تعلیق بهینهسازی شده یا ترمزهای پیشرفته کربن-سرامیکی، نیز میتوانند به افزایش قیمت منجر شوند. این بستهها علاوه بر بهبود عملکرد در پیست، تجربه کلی رانندگی را به سطح بالاتری میبرند.
امکانات داخلی سفارشی: انتخاب مواد لوکستر برای داخل کابین، از جمله استفاده از چرمهای خاص، دوختهای سفارشی و طرحهای داخلی منحصر به فرد، میتواند قیمت نهایی را بهشدت افزایش دهد.