طراحی ظاهری لامبورگینی روئلتو 2024 نمایانگر تلفیقی از آیندهنگری و وفاداری به هویت سنتی برند است. این خودرو با خطوط تیز و زوایای هندسی خیرهکننده، حس سرعت و قدرت را از هر زاویهای منتقل میکند. طراحان لامبورگینی از زبان طراحی آیرودینامیک پیشرفته بهره گرفتهاند تا جریان هوا بهینه شود و در عین حال، زیبایی بصری حفظ گردد.
در قسمت جلویی، چراغهای LED به شکل حرف Y، که از مدلهای مدرن لامبورگینی الهام گرفته شده، جلوهای خاص به خودرو بخشیده است. این چراغها نه تنها ظاهر تهاجمی خودرو را تقویت میکنند، بلکه از نظر عملکردی نیز بسیار کارآمد هستند و روشنایی فوقالعادهای را در شب فراهم میکنند. سپر جلو و ورودیهای هوای بزرگ برای خنک کردن موتور V12 و ایجاد نیروی داونفورس بیشتر طراحی شدهاند.
نمای جانبی خودرو با خطوط تیز و برجسته، حس دینامیکی و سرعت را حتی در حالت سکون به نمایش میگذارد. این بخش با دیزاینی مشابه با مدلهای افسانهای مانند آونتادور و سیان، خودرو را به یک اثر هنری متحرک تبدیل کرده است. همچنین چرخهای بزرگ و آلیاژی، در کنار سیستم ترمزهای پیشرفته کربن سرامیک، به ایمنی و عملکرد بالای خودرو کمک شایانی میکنند.
در قسمت عقب، دیفیوزر بزرگ و دو خروجی اگزوز مثلثی شکل در ارتفاع بالا، همراه با اسپویلر فعال، تمرکز زیادی بر آیرودینامیک و بهبود عملکرد در سرعتهای بالا دارند. این طراحی نه تنها به ایجاد نیروی داونفورس بیشتر کمک میکند، بلکه نشانگر ماهیت قدرتی و عملکرد محور این خودرو است.
کابین لامبورگینی Revuelto 2024 به همان اندازه که هیجانانگیز و مدرن است، راحت و لوکس نیز طراحی شده است. این فضا ترکیبی از متریالهای با کیفیت بالا و فناوریهای پیشرفته را در خود جای داده تا تجربهای منحصربهفرد برای راننده و سرنشینان فراهم کند. از لحظه ورود به کابین، هر جزئیات به دقت طراحی شده تا احساس کنترل کامل و لذت بینظیری از رانندگی ارائه شود.
طراحی داخلی و متریالهای بهکار رفته
طراحی داخلی روئلتو تحت تأثیر زبان طراحی انقلابی و مینیمال قرار دارد که تمرکز آن بر سادگی، کارایی و استفاده بهینه از فضا است. صندلیهای اسپرت چرمی با دوخت دست و پشتیبانی از بدن راننده در سرعتهای بالا، با استفاده از بهترین نوع چرم و آلکانتارا ساخته شدهاند. ترکیبی از فلزات صیقلی، فیبر کربن و چرم، لوکس بودن و عملکرد بالا را به هم پیوند داده است.
فناوریهای کابین
در مرکز کنسول، یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته نصب شده است که تمامی عملکردهای خودرو از جمله سیستم ناوبری، کنترلهای آبوهوا، تنظیمات سیستم هیبریدی و دیگر آپشنها را مدیریت میکند. علاوه بر این، یک نمایشگر ۸.۴ اینچی اضافی برای سرنشین جلو وجود دارد که به او اجازه میدهد تنظیمات مربوط به سیستم صوتی و دیگر امکانات رفاهی را کنترل کند.
لامبورگینی همچنین از یک نمایشگر دیجیتال سفارشی برای راننده بهره برده است که اطلاعات حیاتی مانند سرعت، وضعیت باتری هیبریدی، میزان سوخت، و حالتهای رانندگی را به شکلی دقیق و جذاب نمایش میدهد. این رابط کاربری کاملاً قابل تنظیم است و راننده میتواند اولویتهای خود را تعیین کند.
آپشنهای پیشرفته و رفاهی
لامبورگینی روئلتو به آپشنهای متعددی مجهز است که تجربه رانندگی را به یک سطح جدید ارتقاء میدهد. از جمله:
ایمنی و کمکهای رانندگی
با توجه به ماهیت اسپرت و سرعت بالای Revuelto، این خودرو مجهز به سیستمهای کمکراننده پیشرفته است تا ایمنی راننده و سرنشینان به بهترین نحو تأمین شود. این سیستمها شامل:
موتور و عملکرد فنی
Revuelto اولین مدل هیبریدی لامبورگینی است که از یک موتور V12 تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند. موتور V12 به تنهایی قادر است حدود ۸۱۴ اسب بخار نیرو تولید کند و این در حالی است که هر کدام از موتورهای الکتریکی نیز به طور جداگانه به افزایش قدرت و کارایی کمک میکنند. در مجموع، این سیستم هیبریدی میتواند قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند که باعث میشود Revuelto به یکی از قدرتمندترین خودروهای موجود تبدیل شود.
این سوپراسپرت دارای سیستم تمام چرخ متحرک (AWD) است که به راننده امکان کنترل و کشش بهتری در شرایط مختلف جادهای را میدهد. همچنین، یکی از موتورهای الکتریکی به محور جلو اختصاص یافته که هم به بهبود پایداری و هم به کاهش انتشار گازهای مضر کمک میکند. این سیستم هیبریدی پلاگین، به خودرو امکان میدهد که مسافتهای کوتاه را تنها با استفاده از انرژی الکتریکی طی کند، و به این ترتیب مصرف سوخت و آلودگی محیط زیستی کاهش مییابد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از ۲.۵ ثانیه است و میتواند به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این عملکرد فوقالعاده، روئلتو را به یکی از سریعترین خودروهای جهان تبدیل میکند.
سیستم هیبریدی پیشرفته
سیستم هیبریدی پلاگین Revuelto از باتری لیتیومیون با ظرفیت مناسب برای عملکرد بالا بهره میبرد که میتواند به طور مستقل نیروی الکتریکی را تأمین کند. این باتری به طور خودکار توسط موتور V12 شارژ میشود و به راننده امکان استفاده از انرژی الکتریکی را در حالتهای مختلف رانندگی میدهد.
سیستمهای ایمنی
با توجه به سرعت بالا و تواناییهای خارقالعاده این خودرو، لامبورگینی توجه ویژهای به سیستمهای ایمنی و کنترل این خودرو داشته است. Revuelto با استفاده از آخرین تکنولوژیهای ایمنی مجهز شده است که شامل موارد زیر میشود:
لامبورگینی روئلتو ۲۰۲۴ با طراحی پیشرفته و قدرت فوقالعادهاش، تجربهای فراتر از رانندگی معمولی را ارائه میدهد. هندلینگ دقیق و تکنولوژیهای بهکاررفته در این خودرو، حس واقعی از کنترل و سرعت را به راننده منتقل میکند که آن را به یکی از جذابترین سوپراسپرتهای حال حاضر تبدیل کرده است.
سیستم تعلیق و هندلینگ
روئلتو به یک سیستم تعلیق فعال مستقل مجهز است که توانایی تنظیم و تطبیق با شرایط مختلف جادهای را دارد. این سیستم با استفاده از شوکهای تطبیقپذیر، به طور مداوم وضعیت جاده و سبک رانندگی را تحلیل میکند و به صورت خودکار ارتفاع خودرو و سفتی سیستم تعلیق را تنظیم میکند. نتیجه این تنظیمات، تجربه رانندگی نرم و با ثبات حتی در سرعتهای بالا یا هنگام عبور از پیچهای تند است.
این خودرو از سیستم فرمانپذیری محور عقب نیز بهره میبرد که در سرعتهای بالا، با چرخش جزئی چرخهای عقب به سمت جهت حرکت خودرو، به افزایش پایداری و کاهش شعاع گردش در سرعتهای پایین کمک میکند. این فناوری، هندلینگ فوقالعادهای را حتی در مانورهای پیچیده به راننده میدهد.
سیستم چهار چرخ متحرک (AWD)
روئلتو با سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) خود، یکی از دقیقترین و قدرتمندترین سیستمهای کنترل چسبندگی را در اختیار دارد. این سیستم به گونهای طراحی شده است که بر اساس شرایط جاده و سبک رانندگی، نیروی موتور را بین چهار چرخ توزیع کند. در نتیجه، حتی در پیچهای تند یا سطحهای لغزنده نیز چسبندگی فوقالعادهای ارائه میدهد و به راننده اطمینان کاملی از کنترل خودرو میدهد.
تجربه رانندگی
رانندگی با این خودرو، تجربهای سرشار از هیجان و لذت است. این خودرو با حالتهای رانندگی مختلف به راننده اجازه میدهد تا تجربهای منطبق با سبک رانندگی خود داشته باشد. لامبورگینی سه حالت رانندگی اصلی که لامبورگینی در نظر گرفته است:
شتاب فوقالعاده سریع این خودرو، با ترکیب قدرت عظیم موتور V12 و موتورهای الکتریکی، باعث میشود حس بینظیری از سرعت و شتاب را تجربه کنید. فرمانپذیری دقیق، واکنش سریع خودرو به هر حرکت فرمان و تعادل بینظیر در پیچهای تند، همه و همه به تجربهای لذتبخش و پر از آدرنالین منجر میشود.
ترمزها و کنترل خودرو
در کنار این همه قدرت، Revuelto به سیستم ترمزهای کربن سرامیک پیشرفته مجهز است که در هر لحظه توانایی توقف سریع و ایمن خودرو را دارند. این ترمزها حتی در شرایط بحرانی و با ترمزگیریهای مکرر عملکرد خود را حفظ میکنند. ترمزها نه تنها قوی هستند، بلکه به لطف فناوری توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، نیروی ترمز را به صورت هوشمندانه بین چهار چرخ تقسیم میکنند تا کنترل کامل خودرو در هنگام توقفهای ناگهانی فراهم شود.
کنترل بدنه و پایداری
سیستم کنترل پایداری این اتومبیل به صورت فعال و هوشمندانه کار میکند تا خودرو حتی در سرعتهای بالا نیز تحت کنترل باشد. این سیستم با تحلیل حرکات خودرو، سرعت و شرایط جاده، به صورت خودکار مداخله میکند تا از لغزش و چرخشهای ناخواسته جلوگیری کند. سیستم کنترل نیروی کشش نیز برای حفظ چسبندگی و کنترل خودرو در شرایط لغزنده یا هنگام شتابگیری شدید، به کار گرفته میشود.
1. طراحی ظاهری
2. موتور و عملکرد
3. هیبریدی بودن و فناوری
4. هندلینگ و تجربه رانندگی
5. سیستمهای ایمنی و تکنولوژی
6. قیمت
بازه قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است حدود ۵۰۰ هزار دلار تا ۶۰۰ هزار دلار است. این قیمت پایه شامل تجهیزات استاندارد و آپشنهای اولیه است. با این حال، این بازه بسته به منطقه فروش و مالیاتها ممکن است تغییر کند.
مواردی که باعث افزایش قیمت میشوند:
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | سوپراسپرت هیبریدی پلاگین |
ابعاد کلی | طول: ۴۹۴۷ میلیمتر، عرض: ۲۰۳۳ میلیمتر، ارتفاع: ۱۱۶۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۷۷۹ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۵۱۰ لیتر |
جلوپنجره | طراحی آیرودینامیک با ورودیهای هوای بزرگ برای خنککاری موتور |
چراغ جلو | چراغهای LED به شکل Y با طراحی تهاجمی و کارایی بالا |
چراغ عقب | چراغهای LED با الگوی Y شکل، هماهنگ با زبان طراحی جدید لامبورگینی |
رینگها | رینگهای آلومینیومی با قطر ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب؛ امکان سفارش رینگهای فیبر کربنی با ابعاد ۲۱ و ۲۲ اینچ |
خطوط بدنه | خطوط تیز و زوایای هندسی که حس سرعت و قدرت را القا میکنند |
سقف | سقف ثابت با کانالهای آیرودینامیک برای بهبود جریان هوا |
آینههای جانبی | طراحی آیرودینامیک با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
صندلیها | صندلیهای اسپرت چرمی با دوخت دست، پشتیبانی عالی در سرعتهای بالا؛ امکان سفارش در ۷۰ رنگ مختلف |
سیستم تهویه | سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای با کنترلهای جداگانه برای راننده و سرنشین جلو |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | صفحه نمایش لمسی ۸.۴ اینچی در مرکز کنسول با سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته؛ نمایشگر ۹.۱ اینچی اضافی برای سرنشین جلو |
سیستم صوتی | سیستم صوتی پیشرفته Bang & Olufsen با کیفیت صدای بینظیر |
صفحه نمایش اطلاعات راننده | نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی سفارشی برای راننده با قابلیت نمایش اطلاعات حیاتی خودرو |
سیستم نورپردازی داخلی | سیستم نورپردازی محیطی با امکان تنظیم رنگ و شدت نور بر اساس حالت رانندگی و سلیقه راننده |
ویژگیهای فرمان | فرمان با طراحی اسپرت، دکمههای کنترلی متعدد و قابلیت تنظیم |
دوربین عقب | مجهز به دوربین دید عقب با کیفیت بالا برای سهولت در پارک و مانور |
دوربین جلو | مجهز به دوربین دید جلو برای کمک به راننده در شرایط مختلف |
دوربین ۳۶۰ درجه | مجهز به سیستم دوربین ۳۶۰ درجه برای نمایش کامل محیط اطراف خودرو |
سنسورها | مجهز به سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران و نور |
شارژر بیسیم | مجهز به پد شارژر بیسیم برای دستگاههای هوشمند |
سیستم استارت و ورود بدون کلید | مجهز به سیستم ورود و استارت بدون کلید برای راحتی بیشتر |
متریال بهکاررفته | استفاده از چرم با کیفیت بالا، آلکانتارا و فیبر کربن در تریم داخلی |
هدآپ دیسپلی (HUD) | مجهز به سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD) |
سیستم پارک خودکار | مجهز به سیستم پارک خودکار برای سهولت در پارکینگهای تنگ |
امکانات اضافی | مسیریاب پیشرفته، دستیار صوتی الکسا، اپلیکیشن Unica برای کنترل از راه دور |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی |
قدرت موتور | مجموعاً ۱۰۰۱ اسب بخار |
گشتاور | ۷۹۳ پوند فوت |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۲.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت |
نوع گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۶۱ درصد کمتر از مدل اونتادور |
سیستم تعلیق | سیستم تعلیق فعال مستقل با شوکهای تطبیقپذیر |
نوع ترمزها | ترمزهای کربن سرامیک با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب |
ایربگها | مجهز به ایربگهای راننده و سرنشین جلو؛ اطلاعات دقیقتر موجود نیست |
هشدار ترافیک عقب (RCTA) | مجهز به سیستم هشدار ترافیک عقب |
کروز کنترل تطبیقی (ACC) | مجهز به سیستم کروز کنترل تطبیقی |
هشدار نقاط کور (BSM) | مجهز به سیستم هشدار نقاط کور |
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA) | مجهز به سیستم حفظ خودرو در لاین |
ترمز اضطراری خودکار (AEB) | مجهز به سیستم ترمز اضطراری خودکار |
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) | مجهز به سیستم هشدار برخورد از جلو |
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) | مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی |
حالتهای رانندگی | ۱۳ حالت رانندگی مختلف، از جمله حالتهای تمام برقی و هیبریدی |
توزیع نیروی ترمز (EBD) | مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز |
امکانات اضافی | سیستم چهار چرخ متحرک (AWD)، سیستم فرمانپذیری محور عقب، سیستم مدیریت نیروی کشش (TCS) |
کلیه حقوق برای کارپکیج محفوظ است