نکات آموزشی

  • همه
  • آپشن ها
  • آموزش فنی
  • لوازم مصرفی
  • نگهداری و عیبی یابی
همه
  • همه
  • آپشن ها
  • آموزش فنی
  • لوازم مصرفی
  • نگهداری و عیبی یابی
تفاوت ترمز های دیسکی و کاسه ای

تفاوت‌های ترمزهای دیسکی و کاسه‌ای (مزایا، معایب و کاربردها)

با پیشرفت روزافزون فناوری در حوزه‌های مختلف، صنعت خودروسازی نیز تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. سیستم ترمز به عنوان یکی از بخش‌هایی شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر...
مزایا فرمان برقی به هیدرولیکی

مزایای فرمان برقی نسبت به هیدرولیکی

فرمان به عنوان یکی از اجزای اصلی خودرو، می‌تواند به صورت مستقیم کیفیت رانندگی را تحت تاثیر قرار دهد.  فرمان‌های خودرو به لحاظ تکنولوژیکی دارای انواع مختلفی هستند که فرمان...

علائم خرابی سیستم تعلیق و جلوبندی

فنربندی خودرو اصطلاحا با عنوان سیستم تعلیق شناخته می‌شود و جلوبندی نیز بخشی از سیستم است که قسمت زیرین جلویی خودرو را در برمی‌گیرد. جلوبندی وظیفه ایجاد ارتباط و تعامل...
انواع سیستم تعلیق خودرو ها

تفاوت سیستم های تعلیق مک فرسون، چند اتصالی و جناغی دوبل

سیستم تعلیق یکی از بخش‌های خیلی مهم خودروها به شمار می‌رود. این سیستم به همراه فنربندی خودرو، قسمت متحرکی بین اتاق و چرخ‌ها است که وظیفه دارد انرژی منتقل شده...
نقش ECU در خودرو

نقش ecu در عملکرد خودرو

ECU وظیفه دارد تزریق سوخت در خودرو را کنترل کند. در خودروهایی که مجهز به انژکتور سوخت اکترونیکی هستند، ecu میزان سوخت وارد شده به سیلندرهای موتور را کنترل می‌کند...
تفاوت انواع گیربکس دستی، اتومات، cvt و دو کلاچه

تفاوت جعبه دنده های دستی اتوماتیک، cvt و دو کلاچه

تفاوت انواع گیربکس در خودروها به نوع عملکرد، طراحی داخلی و نحوه تعویض آنها برمی‌گردد. هر کدام از انواع گیربکس ویژگی‌ها، مزایا و معایب خود را دارند و متناسب با...