لامبورگینی تمراریو مدل 2025

لامبورگینی تمراریو 2025
لامبورگینی تمراریو 2025، نماد خلاقیت و مهندسی است که در عرصه خودروهای لوکس و پرسرعت، به عنوان یک ستاره درخشان می‌درخشد. این سوپر اسپرت با طراحی ویژه و خطوط تیز خود، آیرودینامیک فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد و بر روی جاده‌ها همانند یک تیغ تیز عمل می‌کند. موتور V10 قوی آن صدایی غیرقابل فراموش را تولید کرده و شتابی شگفت‌انگیز را برای راننده فراهم می‌آورد. درون کابین، تکنولوژی پیشرفته و متریال‌های باکیفیت به طور هنرمندانه‌ای با هم ترکیب شده‌اند تا تجربه‌ای بی‌نظیر از راحتی و کارایی را خلق کنند. لامبورگینی تمراریو تنها یک خودرو نیست، بلکه نماد آرزوها و جاه‌طلبی‌هاست که هر عاشق سرعتی را به خود جذب می‌کند.

فهرست مطالب

 

علاقمندان به سرعت و طراحی ایتالیایی، آماده باشید تا با یک ابرخودروی جدید آشنا شوید! لامبورگینی، با وداعی از هوراکان محبوب خود، اکنون به توسعه یک ابرخودروی هیبریدی پرداخته که قرار است معیارهای تازه‌ای در دنیای خودروهای سوپر اسپرت به وجود آورد. با ما همراه باشید تا به دنیای هیجان‌انگیز لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵ و تکنولوژی‌های نوین آن سفر کنیم.این کوپه ‌ی اسپرت، اگرچه طراحی مدرنی دارد، اما همچنان هویت اصلی و هیجان‌انگیز لامبورگینی را حفظ کرده است. این مدل با ظاهری تهاجمی با جلوه‌ای شبیه به کوسه و اسپویلر جلویی برجسته برخوردار است. با این حال، خطوط سقف و پنل‌های جانبی آن دستخوش تحولاتی شده و انحناهای جدیدی به آن افزوده شده که به خودرو حس پویایی بیشتری می‌بخشد. نام “Temerario” در زبان ایتالیایی به معنای “بی‌باک” یا “جسور” است؛ لقبی که به خوبی با ذات تهاجمی و پرشور این ابرخودرو سازگار است.

طراحی ظاهری

لامبورگینی همواره در طراحی خانواده محصولات خود، از جمله مدل‌های رده متوسط و پرچم‌ دار، به یک زبان طراحی مشترک و منسجم پایبند بوده است. این ارتباط طراحی نه تنها موجب انسجام در هویت برند می ‌شود، بلکه به نسل‌های مختلف محصولات اجازه می ‌دهد تا از یکدیگر الهام بگیرند. به همین دلیل، جای تعجب نیست که طراحی جدید لامبورگینی تمراریو از المان‌های خانواده رده بالای V12 تأثیر پذیرفته است.

در نمای جلو این خودرو، شاهد استفاده از المان‌های طراحی بارز مدل‌های هوراکان و نسخه تولید محدود کونتاش LPI 800-4 هستیم. چراغ‌های جلوی باریک و مدرن، سیستم روشنایی در روز و چراغ‌های عقب شش ضلعی، همگی از طراحی کونتاش ۲۰۲۲ الهام گرفته‌اند. در عین حال، خطوط اصلی بدنه خودرو با تغییراتی قابل توجه از هوراکان بهره گرفته‌اند. نتیجه این ترکیب، خودرویی خشن و جذاب است که به راحتی به عنوان یک لامبورگینی شناخته می‌ شود، حتی با وجود نوآوری‌های جدید در طراحی آن.

لامبورگینی همچنین با معرفی نسخه پیست ‌محور تمراریو، تحت عنوان آلجریتا (Alleggerita) به معنی «سبک وزن»، به وضوح بر روی قابلیت‌های عملکردی تمرکز کرده است. این نسخه با باله عقب کربنی متمایز، رینگ‌های کربنی سبک و تغییرات آیرودینامیک در بدنه، ۲۵ کیلوگرم سبک ‌تر از نسخه استاندارد تمراریو خواهد بود. با بهبود ۶۷ درصدی نیروی پسا و ۶۲ درصدی در بازده ایرودینامیک، این خودرو به طور خاص برای بهبود شتاب اولیه، پایداری و چسبندگی در شرایط پیستی طراحی و تولید شده است.

تمِراریو در دو رنگ جدید بلومارینوس و ورد مرکوریوس معرفی شده است، اما لامبورگینی اعلام کرده که بیش از ۴۰۰ رنگ و طراحی خاص از طریق بخش سفارشی‌ سازی آد پرسونام قابل انتخاب خواهد بود. سه مدل مختلف چرخ، همه با اندازه ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب، ارائه می‌ شود و این چرخ‌ها با لاستیک‌های بریجستون پوتنزا اسپورت یا پوتنزا ریس پوشانده شده‌اند. امکانات تریم کربن فایبر برای داخل و خارج خودرو در دسترس است و صندلی‌ها نیز می‌توانند در مجموعه‌ای از رنگ‌ها و با چهار الگوی دوخت متفاوت سفارشی شوند.

این طراحی و ویژگی‌های فنی جدید، نشان ‌دهنده تعهد لامبورگینی به نوآوری و عملکرد برتر در دنیای خودروهای لوکس و اسپرت است.

 

طراحی لامبورگینی تمراریو

 

امکانات کابین

طراحی داخلی لامبورگینی پس از آنکه برند آئودی (جزء گروه فولکس واگن) در اوایل دهه ۲۰۰۰ بر آن تسلط یافت، به وضوح در مدل‌های مورسیه لاگو و گالاردو نمایان شد. در لامبورگینی تمراریو، این طراحی با استفاده از چرم باکیفیت و تریم دو رنگ برای داشبورد، درب‌ها و صندلی‌ها به کمال رسیده است. فضای داخلی با خطوط تیز و شکسته، به‌ طور کامل با نسخه‌های کلاسیک لامبورگینی هماهنگ بوده و بر اساس اصول همیشگی طراحی این برند شکل گرفته است.

فرمان سه ‌شاخه اسپرت به سبک D-Cut ، کنسول میانی بدون اهرم دنده و استفاده از دکمه‌های فشاری، همراه با سه نمایشگر دیجیتال رنگی مجزا برای کلاستر، سیستم مولتی‌مدیا و سرنشین، فضای کابین را به گونه‌ای متحول کرده که هم جلوه‌های بصری را بهبود بخشیده و هم اصالت طراحی ایتالیایی را حفظ کند. این طراحی مدرن به‌ طور طبیعی با ساختار پیشرفته هیبریدی تمراریو ارتباط برقرار می‌ کند.

لامبورگینی تمراریو، به عنوان یک سوپرکوپه اسپرت و گران ‌قیمت، به طور طبیعی با پیشرفته‌ ترین و شگفت ‌انگیزترین ویژگی‌ها طراحی شده است. این خودرو با صندلی‌های کربنی فوق‌ العاده سبک که به چرم باکیفیت پوشیده شده‌اند، راحتی و تسلط سرنشینان را به بهترین شکل ممکن تضمین می‌کند. صندلی‌ها همچنین مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند که قابلیت تنظیم در ۱۸ جهت مختلف را دارا می‌باشند.

سیستم اطلاعات سرگرمی از کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. تمِراریو قابلیت تجهیز به سه دوربین را دارد که یکی از آن‌ها دوربین داخلی داشبورد است و امکان ضبط دو دقیقه از رانندگی را فراهم می‌آورد. همچنین، این دوربین‌ها لامبورگینی تله متری ۲.۰ را فعال می‌کنند، یک برنامه داخلی که هنگام رانندگی در پیست مسابقه داده‌ها را ارائه می ‌دهد و شامل بیش از ۱۵۰ مدار از پیش برنامه ‌ریزی شده است.

نمایشگر کلاستر وسیع با ابعاد ۱۲.۳ اینچ و نمایشگر مولتی مدیا مرکزی ۸.۴ اینچی، به همراه نمایشگر افقی ۹.۱ اینچی مخصوص سرنشین، تجربه کاربری بی ‌نظیری را فراهم می‌کنند. سیستم کنترل و تنظیم گشتاور انتقالی به محور جلو، به راننده این امکان را می‌دهد که حرکات نمایشی دریفت را به راحتی اجرا کند.

علاوه بر این، تمراریو با ارائه انتخاب از میان ۹ ریم با طراحی‌های مختلف، شامل ۳ نمونه آلومینیوم ریخته‌گری، ۴ نمونه آلومینیوم فورج و ۲ نمونه کربنی، به رانندگان این امکان را می ‌دهد که خودرو را به سلیقه خود شخصی ‌سازی کنند. همچنین، ۱۱ رنگ متفاوت برای کالیپرهای ترمز و گزینه‌های متعدد برای رنگ بدنه، به مالکان اجازه می‌ دهد تا خودروی خود را به شکلی منحصر به فرد تزئین کنند.

تزئینات کربنی در کابین و نمای خارجی و وجود سیستم لانچ کنترل، تنها بخشی از امکانات فوق ‌العاده تمراریو هستند که آن را به پرآپشن‌ ترین خودرو در خانواده لامبورگینی تبدیل کرده است. این ویژگی‌ها نه تنها زیبایی و قدرت را به نمایش می‌ گذارند، بلکه تجربه رانندگی را به سطحی جدید ارتقا می ‌دهند.

 

امکانات داخلی لامبورگینی

 

عملکرد فنی و سیستم ایمنی

لامبورگینی، برند مشهور ایتالیایی در صنعت خودروسازی، از ابتدای دهه 1970 به طراحی و تولید نسخه‌های رده متوسط پرداخته است. این تلاش با مدل اوراکو آغاز شد که به عنوان یک خودروی تیراژ محدود، به بازار معرفی گردید. پس از آن، مدل‌های سیلوئت، یالپا و گالاردو به ترتیب به عنوان جانشینان این سری به تولید رسیدند و سپس هوراکان به این فهرست اضافه شد. خودروهای رده متوسط لامبورگینی، از پیشرانه‌های V8 بهره‌مند بودند و از مدل گالاردو به بعد، این پیشرانه‌ها به V10 تغییر کرد.

با پیشرفت فناوری و گرایش به سمت خودروهای الکتریکی و هیبرید، لامبورگینی در سال‌های اخیر با چالش‌هایی روبه ‌رو شد. در این راستا، مدل جدید تمراریو به پیشرانه هیبرید V8 تجهیز شد، که پس از 36 سال، این برند دوباره به استفاده از پیشرانه V8 در خانواده رده متوسط خود روی آورد، پس از اینکه تولید یالپا در سال 1988 پایان یافت.

مدل گالاردو به عنوان نقطه عطفی در موفقیت این سری شناخته می‌شود. این خودرو که تحت مدیریت آئودی و با پیشرانه مشترک V10 با داج وایپر تولید شد، به افزایش فروش لامبورگینی کمک شایانی کرد و به یک منبع درآمد پایدار برای این شرکت بدل گردید.

تمراریو، به عنوان مدل جدید لامبورگینی، نام خود را از گاو جنگجویی که در سال 1875 در مسابقات گاوبازی به میدان رفت، گرفته است. این نام به مفهوم شجاعت و تندخویی تعبیر می‌شود. تمراریو به عنوان دومین محصول هیبرید برند پس از مدل پرچم ‌دار روئلتو، به طراحی و فناوری‌های نوین مجهز شده است.

این خودرو از پیشرانه 4 لیتری توئین توربو با دور نهایی 10000 و قدرت 789 اسب بخار و گشتاور 730 نیوتن ‌متر بهره می‌ برد و با سه موتور الکتریکی (دو موتور در محور جلو و یک موتور در محور عقب) هماهنگ شده تا ساختار دو دیفرانسیل دائمی (AWD) را فراهم کند. شتاب صفر تا صد لامبورگینی تنها 2.7 ثانیه به طول می‌انجامد و حداکثر سرعت آن به 340 کیلومتر در ساعت می ‌رسد. به منظور جبران وزن اضافی ناشی از باتری‌ها و موتورهای الکتریکی، لامبورگینی تلاش کرده است تا وزن موتور احتراق داخلی را به حداقل برساند. با این حال، بسته باتری لیتیوم- یون به کار رفته در تمراریو تنها 3.8 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که برای یک خودروی پلاگین هیبریدی چندان قوی نیست. این باتری به عنوان منبع انرژی موقت و کاهنده مصرف سوخت عمل می‌کند و قرار نیست به عنوان یک خودروی تمام الکتریکی استفاده شود.

 

لامبورگینی تصریح کرده که پیشرانه جدید V8 به کار رفته در تمراریو، هیچ ارتباطی با پیشرانه 4.0L TFSI خانواده فولکس واگن- آئودی ندارد و این پیشرانه کاملاً جدید با ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی منحصر به فردی طراحی شده است.

سیستم اگزوز منحصر به فرد این مدل، امکان تنظیم صدا در چندین حالت متفاوت را فراهم می‌آورد. میل ‌لنگ صاف موتور تمراریو به آن اجازه می ‌دهد که تا ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه بچرخد و صدای دلنشین و قدرتمندی تولید کند. اما در سرعت‌های پایین و شرایط ترافیک شهری، اگزوز قادر است صدایی ملایم ‌تر و آرام ‌تر ایجاد کند تا راحتی بیشتری برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

 

مشخصات فنی تمراریو

 

هندلینگ و تجربه رانندگی

سیستم تعلیق مغناطیسی با بهره‌گیری از میدان‌های مغناطیسی، توانایی تنظیم مستقل سختی کمک ‌فنرها را برای هر چرخ فراهم می‌آورد. این فناوری به حداکثر رساندن چسبندگی خودرو به سطح جاده و حفظ آسایش سرنشینان در شرایط مختلف رانندگی کمک می‌کند. تصور کنید در حال سفر در یک جاده کوهستانی با پیچ‌های تند هستید. در چنین وضعیتی، سیستم تعلیق فعال مغناطیسی به ‌طور هوشمند سختی کمک ‌فنرها را تغییر می ‌دهد تا خودرو در پیچ‌ها پایدارتر باقی بماند و در عین حال، ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی جذب کند.

بال عقب متحرک نیز به‌ طور خودکار ارتفاع و زاویه‌اش را با توجه به سرعت و وضعیت رانندگی تنظیم می ‌کند. این کار باعث افزایش نیروی رو به پایین و بهبود ثبات خودرو می‌شود. به عنوان نمونه، در سرعت‌های بالا، بال عقب به سمت پایین حرکت می‌کند تا نیروی رو به پایین را افزایش دهد و خودرو را به جاده بچسباند.

این سیستم با مدیریت گشتاور ارسالی به هر چرخ، امکان حرکت دقیق و چابک خودرو در پیچ‌ها را فراهم می‌ کند و تجربه رانندگی اسپرت را به اوج می ‌رساند. این فناوری به ‌ویژه در پیچ‌های تند و با سرعت بالا کارایی بالایی دارد و به راننده این امکان را می ‌دهد که با اطمینان بیشتری خودرو را کنترل کند.

مدل لامبورگینی تمراریو ۲۰۲۵ به راننده این امکان را می‌ دهد که تجربه رانندگی خود را به ‌طور کامل سفارشی‌ سازی کند. با استفاده از سیستم کنترل رانندگی، راننده می‌تواند حالت‌های مختلف رانندگی را انتخاب کند که هر یک تنظیمات متفاوتی را برای موتور، شاسی، فرمان و سیستم‌های الکترونیکی خودرو به ارمغان می‌آورند.

برای مثال، در حالت اسپرت، پاسخگویی موتور بهبود می‌یابد، شاسی سفت ‌تر می‌شود و فرمان سنگین ‌تر می‌گردد تا تجربه‌ای هیجان‌انگیزتر فراهم شود. در مقابل، حالت راحتی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که آسایش سرنشینان در اولویت قرار گیرد.

 

قیمت

لامبورگینی هوراکان که در محدوده قیمتی ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار به بازار عرضه می ‌شد، به عنوان یکی از خودروهای لوکس و باکیفیت شناخته می ‌شود. اما اکنون، لامبورگینی تصمیم به معرفی مدل جدیدی به نام تمراریو گرفته است که به عنوان جانشینی برای هوراکان به حساب می‌آید. این خودرو با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته ‌تر، سطح امکانات رفاهی بالاتری را ارائه می ‌دهد و دارای توان خروجی بیشتری نیز خواهد بود.

تولید لامبورگینی تمراریو از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و به همین دلیل قیمت دقیق آن هنوز مشخص نیست. با این حال، کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که نسخه فول آپشن این مدل نوآورانه به راحتی به مرز ۴۰۰ هزار دلار خواهد رسید. این موضوع نشان‌ دهنده تعهد لامبورگینی به ارائه خودروهایی با بالاترین کیفیت و فناوری‌های روز دنیا است.

 

اشتراک گذاری

جدول طراحی ظاهری

ویژگیتوضیحات
کلاس خودروسوپر اسپرت (Supercar)
ابعاد کلیطول: ۴۷۰۶ میلی‌متر، عرض (بدون آینه‌ها): ۱۹۹۶ میلی‌متر، عرض (با آینه‌ها): ۲۲۴۶ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۲۰۱ میلی‌متر
فاصله بین دومحور۲۶۵۸ میلی‌متر
وزن خالص۱۶۹۰ کیلوگرم (۳۷۲۶ پوند)
حجم باک۹۰ لیتر
حجم صندوق عقب۱۱۲ لیتر
جلوپنجرهطراحی جلوپنجره با خطوط تهاجمی و ورودی‌های هوای بزرگ برای بهبود خنک‌کنندگی و آیرودینامیک. این طراحی شامل المان‌های شش‌ضلعی است که به هویت بصری لامبورگینی تاکید می‌کند.
چراغ جلوچراغ‌های جلوی باریک با امضای نوری شش‌ضلعی جدید که نه تنها زیبایی بصری دارند، بلکه به بهبود آیرودینامیک خودرو نیز کمک می‌کنند. این طراحی از کانسپت Marzal 1967 الهام گرفته شده است.
چراغ عقبچراغ‌های عقب با طراحی شش‌ضلعی که هماهنگی کاملی با سایر اجزای خودرو دارند و به شناسایی سریع خودرو کمک می‌کنند. این طراحی به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت آیرودینامیکی نیز کمک می‌کند.
رینگ‌هارینگ‌های آلیاژی سبک با طراحی خاص؛ در نسخه آلجریتا، رینگ‌های کربنی برای کاهش وزن و بهبود عملکرد آیرودینامیکی ارائه شده‌اند.
خطوط بدنهخطوط بدنه تیز و شکسته که به خودرو ظاهری تهاجمی و دینامیک می‌بخشند. این خطوط به بهبود جریان هوا و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا کمک می‌کنند.
سقفطراحی سقف با کانال مرکزی که هوا را به سمت اسپویلر عقب هدایت می‌کند و به افزایش کارایی آیرودینامیکی و نیروی رو به پایین کمک می‌کند. این طراحی به بهبود خنک‌کنندگی موتور نیز کمک می‌کند.
آینه‌های جانبیآینه‌های جانبی با طراحی آیرودینامیک که جریان هوا را به سمت رادیاتورهای جانبی هدایت می‌کنند و به بهبود خنک‌کنندگی و کاهش مقاومت هوا کمک می‌کنند. این آینه‌ها با بدنه خودرو هماهنگی کامل دارند و به زیبایی کلی آن می‌افزایند.

جدول امکانات کابین

ویژگیتوضیحات
صندلی‌هاصندلی‌های اسپرت با تنظیم ۱۸ جهته، گرمایش و سرمایش، نسخه کربنی قابل سفارش.
سیستم تهویه
سیستم اطلاعات و سرگرمیسه نمایشگر (۱۲.۳، ۸.۴، ۹.۱ اینچی)، HMI، ناوبری، Apple CarPlay، Android Auto.
سیستم صوتیسیستم صوتی Sonus faber با کیفیت بالا.
صفحه نمایش اطلاعات رانندهنمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی با گرافیک سه‌بعدی و شخصی‌سازی.
سیستم نورپردازی داخلی
ویژگی های فرمانفرمان مسابقه‌ای با روتور حالت رانندگی، دکمه Race Start، تنظیمات دینامیک.
دوربین عقبدوربین عقب با سیستم LAVU برای ضبط ویدیو و بررسی عملکرد رانندگی.
دوربین جلودوربین جلو با قابلیت ضبط ویدیو از مسیر و پیست.
دوربین ۳۶۰ درجه
سنسور هاسنسور پارک، نظارت بر نقاط کور، هشدار خروج از خط.
شارژر بی سیم
سیستم استارت و ورود بدون کلید
متریال بکاررفتهچرم، آلکانترا، فیبر کربن، تریم داخلی قابل سفارش.
هدآپ دیسپلی (HUD)
سیستم پارک خودکار
امکانات اضافیLamborghini Telemetry 2.0، Memories Recorder، Dashcam، کنترل از اپ Unica.

جدول مشخصات فنی و سیستم ایمنی

ویژگیتوضیحات
نوع موتورموتور V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری با سه موتور الکتریکی (دو در جلو، یکی در عقب)
قدرت موتور۹۲۰ اسب بخار مجموع، موتور V8 به تنهایی ۸۰۰ اسب بخار در ۹,۰۰۰ تا ۹,۷۵۰ rpm
گشتاور۷۳۰ نیوتن‌متر بین ۴,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ rpm
شتاب ۰ تا ۱۰۰۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعتبیش از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت
نوع گیربکسگیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، نصب عرضی
مصرف سوخت
سیستم تعلیق
نوع ترمز هادیسک‌های کربن-سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه جلو و ۴ پیستونه عقب
ایربگ ها
هشدار ترافیک عقب (RCTA)
کروز کنترل تطبیقی (ACC)
هشدار نقاط کور (BSM)
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA)
ترمز اضطراری خودکار (AEB)
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
حالت های رانندگیRecharge، Hybrid، Performance، Drift Mode
توزیع نیروی ترمز (EBD)
امکانات اضافیLamborghini Vision Unit با Telemetry 2.0، Memories Recorder، Dashcam، اپ Unica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

a:8:{s:8:”location”;a:1:{i:0;a:1:{i:0;a:3:{s:5:”param”;s:9:”post_type”;s:8:”operator”;s:2:”==”;s:5:”value”;s:4:”post”;}}}s:8:”position”;s:6:”normal”;s:5:”style”;s:7:”default”;s:15:”label_placement”;s:3:”top”;s:21:”instruction_placement”;s:5:”label”;s:14:”hide_on_screen”;s:0:””;s:11:”description”;s:0:””;s:12:”show_in_rest”;i:0;}