جک S5 اتومات

جک S5
جک S5 اتومات، خودرویی است که با طراحی مدرن و دلنشین خود، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این کراس‌اوور با ظاهری خشن و در عین حال زیبا، به‌خوبی پاسخگوی نیازهای جوانان فعال است. موتور توانمند و فناوری‌های نوآورانه‌ای که در این خودرو به کار رفته، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی را فراهم می‌آورد. فضای داخلی جک S5 با کیفیت بالا و امکانات رفاهی فراوان، راحتی سرنشینان را در سفرهای طولانی تضمین می‌کند. همچنین، سیستم‌های ایمنی هوشمند آن، حس امنیت را در هر شرایطی به ارمغان می‌آورد، به‌طوری‌که این خودرو تنها یک وسیله نقلیه نیست، بلکه به‌عنوان یک همراه مطمئن در ماجراجویی‌های روزمره نیز شناخته می‌شود

فهرست مطالب

 

جک S5، یک کراس اوور جمع و جور از کشور چین است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شد. این خودرو از اواخر سال ۱۳۹۳ به صورت مونتاژ داخلی به بازار ایران وارد شد و با استقبال قابل توجهی از سوی مشتریان کرمان موتور روبه ‌رو گردید. در سری اول، جک S5 به یک موتور ۲ لیتری و گیربکس دستی مجهز بود و در سال ۱۳۹۵ نسخه دوم آن با جعبه دنده اتوماتیک به بازار عرضه شد. در سال ۱۴۰۰، کرمان موتور نسخه‌ای تازه از جک S5 را به بازار معرفی کرد که از نظر طراحی و مشخصات فنی تفاوت‌های قابل توجهی با مدل‌های پیشین داشت. نسخه جدید این خودرو به نام جک S5 نیوفیس شناخته می‌شود.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری جذاب، یکی از عوامل کلیدی موفقیت خودروهای کره‌ای به شمار می ‌رود. به همین دلیل، چینی‌ها، که در آن زمان به تقلید از محصولات سایر خودروسازان روی آورده بودند، تصمیم به الگوبرداری از طراحی مدل‌های مختلف کره‌ای گرفتند. یکی از نمونه‌های بارز این تلاش در ایران، مدل کراس اوور جک S5 است.

در نمای جلو این خودرو، چهره‌ای نسبتاً جدی و اخم‌آلود به چشم می‌خورد. چراغ‌های جلو که در دو طرف چهره قرار دارند، به اندازه‌ای مناسب طراحی شده و از سادگی و تناسب خوبی برخوردارند. جلوپنجره کشیده و به شکل ذوزنقه‌ای با عرض نسبتاً کم، بخش زیادی از فضای میان دو چراغ اصلی را به خود اختصاص داده است. این جلوپنجره با تزئینات کرومی و لوگوی برند جی ای سی تزیین شده است.

بخش اعظم ناحیه میانی سپر، توسط یک هواکش ذوزنقه‌ای بزرگ که سه نوار افقی کرم رنگ در آن دیده می‌شود، پر شده است. طراحی متقارن و هماهنگ جلو پنجره و مجرای ورودی هوا، جلوه‌ای جالب و متوازن به چهره S5 بخشیده است. همچنین، جایگاه نصب پلاک در پایین همین ناحیه سیاه رنگ قرار گرفته است.

از نمای جانبی، جک S5 شباهت زیادی به هیوندای توسان نسل قبلی دارد و تفاوت‌های آن به سختی قابل تشخیص است. فریم پنجره‌ها به شکل خاص طراحی شده و انحناهای زیبایی دارند. در این نما، خطوط حجمی کمتری به کار رفته و تنها یک خط کم‌عمق از گوشه چراغ عقب تا انتهای درب جلو کشیده شده است. در ناحیه زیرین درب‌ها، تزئینات پلاستیکی همراه با نوار کرومی به چشم می‌خورد.

از دیگر ویژگی‌های نمای جانبی می‌توان به ریل سقفی، دستگیره‌های کرومی، آینه‌های راهنمادار، اسپویلر بالای شیشه عقب و رینگ‌های پنج پره دوبل اشاره کرد. تغییر سایز رینگ‌ها از ۱۷ اینچ در مدل دستی به ۱۸ اینچ در مدل اتوماتیک و همچنین اضافه شدن سنسور پارک در سپر جلو برای مدل اتوماتیک، از تفاوت‌های ظاهری میان دو مدل S5 دستی و اتوماتیک به حساب می‌آید.

در نمای پشت، جک S5 یادآور مدل آئودی Q5 است و هماهنگی مناسبی با سایر بخش‌های بدنه دارد. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده و از لامپ‌های LED درون آن‌ها استفاده شده است. در دو طرف سپر، چراغ‌های مه‌ شکن باریک و قرمز رنگ نصب شده و سر اگزوزهای چهار ضلعی کروم رنگ، ناحیه پایینی سپر را به زیبایی تزیین کرده است . به طور کلی، جک S5 با طراحی ظاهری خود، توانسته است توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و به عنوان یک گزینه جذاب در بازار خودروهای کراس اوور به شمار رود.

جک S5 اتومات

امکانات کابین

طراحی داخلی خودرو جک S5، به ویژه در زمان ورود اولیه‌ اش به بازار ایران، به شکلی چشم ‌نواز و مدرن جلوه می‌کرد. این ویژگی باعث شد تا این خودرو نسبت به دیگر محصولات اقتصادی موجود در کشور، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. بسیاری از مشتریان، به دلیل محدودیت‌های مالی، قادر به خرید خودروهای گران‌قیمت کره‌ای نبودند و جک S5 با ارائه یک کراس اوور با طراحی داخلی جذاب و مدرن، گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه به‌حساب می‌آمد. هرچند که نسخه نیوفیس این خودرو از نظر ظاهری تفاوت‌هایی با نسخه اولیه دارد، اما طراحی داخلی هر دو مدل مشابه است و این موضوع به جک S5 کمک کرده تا پاسخگوی نیازهای مشتریان در این محدوده قیمتی باشد.

طراحان چینی در طراحی داخلی این خودرو، تأثیر زیادی از هیوندای توسان گرفته‌اند و نمای داخلی جک S5 شباهت‌های زیادی به مدل LM این خودرو دارد. ویژگی‌هایی مانند دریچه‌های تهویه عمودی و طراحی اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار، نقاط قوتی هستند که نمای داخلی جک S5 را متمایز می‌کنند. اگرچه کیفیت متریال به کار رفته در ساخت کابین و داشبورد ممکن است در سطح بالایی نباشد، اما در مقایسه با سایر رقبا در این رنج قیمت، نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. همچنین، کیفیت رویه صندلی‌ها و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که در سفرهای طولانی، آسایش سرنشینان را فراهم می‌آورد.

کابین جک S5 از نظر فضای داخلی نیز ظرفیت مناسبی دارد و توانایی جای دادن پنج سرنشین بزرگسال را با حداقل محدودیت فراهم می ‌کند. علاوه بر این، محفظه بار این خودرو با ظرفیت ۵۰۵ لیتر، فضای کافی برای حمل وسایل و لوازم خانواده‌ها را به ارمغان می‌آورد و از این نظر مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌کند.

به طور کلی، می‌توان گفت که هرچند کیفیت متریال کابین جک S5 نسبت به رقبا در برخی موارد پایین‌تر به نظر می ‌رسد، اما طراحی جادار و مدرن آن توانسته نظر مثبت بسیاری از مشتریان این کراس اوورهای اقتصادی چینی را جلب کند.

 

 

جک S5 اتوماتیک به عنوان نسخه فول آپشن، در مقایسه با مدل دنده‌ای خود، امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌ دهد و سطح مناسبی از تجهیزات رفاهی را فراهم می‌آورد. این خودرو با بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن، تجربه‌ای راحت و ایمن را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد .از جمله ویژگی‌های برجسته جک S5 می‌توان به سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و سامانه کنترل سرعت در سرازیری اشاره کرد که به راننده در شرایط مختلف کمک می‌کند. این مدل همچنین مجهز به اتولایت و چراغ مه شکن جلو و عقب است که به بهبود دید در شرایط نامساعد جوی کمک می‌کند.

فرمان برقی دو حالته، تجربه رانندگی را آسان ‌تر و لذت ‌بخش‌تر می‌سازد. سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر و رهیاب، به همراه دوربین عقب و بلوتوث، امکان ارتباط و سرگرمی را برای سرنشینان فراهم می‌آورد. ویژگی‌های مدرن دیگری مانند استارت و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه و صندلی برقی راننده با تنظیمات ۶ حالته به همراه حافظه، از دیگر امکانات این خودرو به شمار می ‌رود.

علاوه بر این، گرمکن صندلی جلو و روکش چرمی صندلی‌ها، احساس راحتی و لوکسی را در سفرهای طولانی فراهم می‌آورد. آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و سانروف نیز از دیگر امکانات جک S5 هستند که موجب افزایش راحتی و آسایش سرنشینان می‌شود. به طور کلی، این خودرو با ارائه مجموعه‌ای از آپشن‌های متنوع، گزینه‌ای جذاب و مناسب برای علاقه‌ مندان به خودروهای مدرن و مجهز به حساب می‌آید.

آپشن‌های جک S5 نیوفیس

عملکرد فنی و سیستم ایمنی

جک S5 نیوفیس، یکی از خودروهای کراس‌اوور میان ‌رده و محبوب در بازار ایران است که با طراحی مدرن و امکانات فنی به روز، توجه خریداران را جلب کرده است. این خودرو به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر مجهز است که توانایی تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. انتقال این قدرت به چرخ‌ها از طریق یک گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته انجام می‌شود که نه تنها تعویض دنده‌ها را به‌ صورت روان و سریع انجام می‌ دهد، بلکه تجربه‌ای نرم و بدون وقفه را در رانندگی فراهم می‌آورد.

شتاب صفر تا صد جک S5 در حدود ۹.۸ ثانیه است که برای یک شاسی ‌بلند با این حجم موتور، عملکردی رضایت‌بخش به شمار می ‌رود. همچنین، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. این مقدار مصرف، با توجه به نوع خودرو و ویژگی‌های آن، مناسب به نظر می ‌رسد و برای استفاده روزمره و سفرهای طولانی کاملاً مناسب است.

سیستم تعلیق جک S5 شامل مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب است که پایداری خوبی را برای خودرو فراهم می‌کند. این ویژگی، تجربه‌ای راحت و مطمئن را در حین رانندگی در مسیرهای شهری و جاده‌ای به ارمغان می‌آورد. همچنین، فرمان برقی این خودرو کنترل بهتری را در سرعت‌های بالا و پارک کردن آسان‌تر در سرعت‌های پایین ممکن می‌سازد. ب ه‌طور کلی، جک S5 نیوفیس با ویژگی‌های فنی و طراحی جذاب خود، گزینه‌ای مطلوب برای کسانی است که به دنبال یک کراس ‌اوور با امکانات مناسب هستند.

جک S5، خودرویی است که در زمینه ایمنی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCap چین شده است. این رتبه‌ بندی بیانگر توجه جدی به استانداردهای ایمنی در طراحی و تولید این خودرو است. بخشی از این امنیت به امکانات ایمنی متعددی که در آن گنجانده شده، برمی‌گردد. از جمله این امکانات می‌توان به سامانه کنترل پایداری، حسگرهای پارک در جلو و عقب، حسگر فشار باد تایر، سیستم ترمز کمکی، چهار عدد کیسه هوا و پشت سری‌های فعال اشاره کرد. تمامی این عوامل به افزایش سطح ایمنی سرنشینان و بهبود کنترل خودرو کمک می‌کنند.

نسخه نیوفیس جک S5 نیز علاوه بر به‌ روزرسانی ظاهری، تغییراتی در امکانات و آپشن‌ها داشته است. با اضافه شدن کروز کنترل و دی لایت، این نسخه توانسته است تا حد زیادی کمبودهای نسخه اول اتوماتیک را جبران کند و تجربه‌ای راحت‌ تر و ایمن ‌تر برای رانندگان به ارمغان آورد. این تغییرات نه تنها جذابیت ظاهری را افزایش داده، بلکه به افزایش راحتی و ایمنی در هنگام رانندگی نیز کمک شایانی کرده است.

مشخصات جک S5

هندلینگ و تجربه رانندگی

سیستم تعلیق جک S5 نیوفیس نه آنقدر نرم است که باعث اختلال در کنترل خودرو شود و نه به قدری خشک و خشن که احساس ناراحتی در راننده ایجاد کند، همانند برخی از کراس‌اورها. می‌توان گفت که کیفیت سواری با توجه به سگمنت خودرو و رینگ‌های 18 اینچی رضایت‌بخش است؛ هرچند گهگاهی هنگام عبور از دست‌اندازها صدای سیستم تعلیق به گوش می‌رسد که نشان‌دهنده عایق‌بندی متوسط کابین است. اما در مدل نیوفیس، به لطف تغییرات در موتور، نفوذ صدای موتور به داخل اتاق کاهش یافته است. همچنین مصرف سوخت نیز نسبت به قبل بهبود یافته و در شرایط رانندگی ترکیبی به حدود 9 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می‌رسد؛ این رقم شاید چندان قابل توجه نباشد، اما حداقل منطقی به نظر می ‌رسد.

وزن سبک ‌تر این خودرو باعث چالاکی بیشتر نسبت به KMC K7 شده است. در زمینه فرمان‌پذیری و ترمزگیری، عملکرد S5 مناسب ارزیابی شده، هرچند حس رانندگی مشابه سدان‌های اسپرت را القا نمی‌کند. فرمان با افزایش سرعت سفت‌تر می‌شود و شعاع گردش مناسب، رانندگی شهری را آسان‌تر کرده است. با این حال، نبود آپشن‌هایی مانند دوربین 360 درجه در معابر تنگ احساس راحتی را کاهش می ‌دهد.

فضای کابین جک S5 نیوفیس با ارگونومی مناسب و دید پیرامونی خوب، حس راحتی به راننده و سرنشینان می‌دهد، اما طراحی قدیمی و کیفیت متریال متوسط نقطه ضعف آن است. پس از رانندگی، تغییرات مثبت در واکنش پدال گاز و گیربکس 6 سرعته دوکلاچه مشاهده شد. این گیربکس به ‌نظر می ‌رسد به‌خوبی با پیشرانه 1.5 لیتری هماهنگ شده و مشکلات نسخه 2 لیتری تا حد زیادی برطرف شده است.

قیمت

روند افزایش قیمت جک S5 برای فصل زمستان 1403همچنان برقرار است. بر اساس اطلاعات بدست آمده جک S5 در اسفند ماه 1403 در بازار آزاد به قیمت 1،680،000،000 تومان رسیده است.

اشتراک گذاری

جدول طراحی ظاهری

ویژگیتوضیحات
کلاس خودروکراس‌اوور کامپکت (Compact Crossover)
ابعاد کلیطول: ۴۴۷۵ میلی‌متر، عرض: ۱۸۴۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص۱۵۰۵ کیلوگرم
حجم باک۵۵ لیتر
حجم صندوق عقبحداقل: ۵۰۵ لیتر، حداکثر: ۱۱۰۰ لیتر
جلوپنجرهطراحی ذوزنقه‌ای با تزئینات کرومی و لوگوی JAC در مرکز
چراغ جلوچراغ‌های جلو با طراحی ساده، لامپ‌های هالوژن یا LED (بسته به تیپ)
چراغ عقبچراغ‌های عقب دو تکه با لامپ‌های LED
رینگ‌ها۱۷ اینچ در مدل دنده‌ای، ۱۸ اینچ در مدل اتوماتیک
خطوط بدنهخطوط ساده با یک خط کم‌عمق از چراغ عقب تا درب جلو
سقفمجهز به ریل سقفی و سانروف (در برخی تیپ‌ها)
آینه‌های جانبیآینه‌های جانبی برقی، گرمکن‌دار با چراغ راهنما

جدول امکانات کابین

ویژگیتوضیحات
صندلی‌هاصندلی‌های چرمی؛ صندلی راننده با تنظیم دستی یا برقی در نسخه‌های مختلف؛ فضای کافی برای ۵ سرنشین بزرگسال
سیستم تهویهسیستم تهویه مطبوع دستی یا اتوماتیک؛ دریچه برای سرنشینان عقب
سیستم اطلاعات و سرگرمیصفحه نمایش لمسی؛ GPS؛ بلوتوث؛ USB؛ نمایش تصویر دوربین‌ها
سیستم صوتیسیستم صوتی با ۴ تا ۶ بلندگو؛ پشتیبانی از MP3، USB، AUX
صفحه نمایش اطلاعات رانندهنمایشگر دیجیتال برای مصرف سوخت، هشدارها و اطلاعات خودرو
سیستم نورپردازی داخلینورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم شدت نور؛ چراغ مطالعه
ویژگی‌های فرمانفرمان چرمی؛ دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل
دوربین عقبدوربین عقب با خطوط راهنما؛ نمایش روی مانیتور مرکزی
دوربین جلوموجود نیست
دوربین ۳۶۰ درجهموجود نیست
سنسورهاسنسور پارک عقب در همه مدل‌ها؛ جلو در مدل‌های بالاتر؛ سنسور نور و باران در برخی تیپ‌ها
شارژر بی‌سیمموجود نیست
سیستم استارت و ورود بدون کلیدورود و استارت بدون کلید در نسخه‌های فول
متریال به‌کاررفتهپلاستیک با کیفیت متوسط در داشبورد؛ چرم مصنوعی در صندلی‌ها و فرمان؛ تزئینات کرومی
هدآپ دیسپلی (HUD)موجود نیست
سیستم پارک خودکارموجود نیست
امکانات اضافیسانروف؛ ESP؛ کروز کنترل؛ آینه‌های گرمکن‌دار برقی؛ شیشه‌های برقی؛ ایزوفیکس

جدول مشخصات فنی و سیستم ایمنی

ویژگیتوضیحات
نوع موتورچهار سیلندر خطی توربوشارژر ۱.۵ یا ۲.۰ لیتری
قدرت موتور۱۷۴ تا ۱۷۶ اسب بخار (بسته به تیپ)
گشتاور۲۳۵ تا ۲۵۱ نیوتن‌متر (بسته به موتور)
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر در ساعت
نوع گیربکس۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته دوکلاچه
مصرف سوخت۷.۶ تا ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیقجلو: مک‌فرسون؛ عقب: چند اتصالی (مولتی‌لینک)
نوع ترمزهاترمز دیسکی جلو و عقب با ABS و EBD
ایربگ‌هاکیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای (بسته به تیپ)
هشدار ترافیک عقب (RCTA)موجود نیست
کروز کنترل تطبیقی (ACC)موجود نیست
هشدار نقاط کور (BSM)موجود نیست
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA)موجود نیست
ترمز اضطراری خودکار (AEB)موجود نیست
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)موجود نیست
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)مجهز به ESC
حالت‌های رانندگیموجود نیست
توزیع نیروی ترمز (EBD)مجهز به EBD
امکانات اضافیکمک‌حرکت در سربالایی، سنسور پارک، دوربین عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

a:8:{s:8:”location”;a:1:{i:0;a:1:{i:0;a:3:{s:5:”param”;s:9:”post_type”;s:8:”operator”;s:2:”==”;s:5:”value”;s:4:”post”;}}}s:8:”position”;s:6:”normal”;s:5:”style”;s:7:”default”;s:15:”label_placement”;s:3:”top”;s:21:”instruction_placement”;s:5:”label”;s:14:”hide_on_screen”;s:0:””;s:11:”description”;s:0:””;s:12:”show_in_rest”;i:0;}