مازراتی لوانته مدل 2024، نمونهای از هنر در دنیای خودروهاست که به وضوح خود را نشان میدهد. این SUV لوکس با طراحی استثنایی و خطوط منحنی دلربا، نظر هر بینندهای را به خود جلب میکند. فضای داخلی آن با ترکیبی از چرم طبیعی و فناوریهای نوین، محیطی دلنشین و مدرن را فراهم کرده است. موتور قوی و کارآمد این خودرو، تجربهای شگفتانگیز از رانندگی را ارائه میدهد و هیجان را در هر پیچ و دور زدن منتقل میکند. همچنین، سیستمهای ایمنی و سرگرمی موجود در این مدل، آسایش و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. مازراتی لوانته 2024، تنها یک وسیله نقلیه نیست، بلکه نمادی از شیوه زندگی بینظیر و عشق به هنر و تکنولوژی است.
فهرست مطالب
مازراتی لوانته ۲۰۲۴، نمونهای از هنر در دنیای خودروهاست که به وضوح خود را نشان میدهد. این SUV لوکس با طراحی استثنایی و خطوط منحنی دلربا، نظر هر بینندهای را به خود جلب میکند. فضای داخلی آن با ترکیبی از چرم طبیعی و فناوریهای نوین، محیطی دلنشین و مدرن را فراهم کرده است. موتور قوی و کارآمد این خودرو، تجربهای شگفتانگیز از رانندگی را ارائه میدهد و هیجان را در هر پیچ و دور زدن منتقل میکند. همچنین، سیستمهای ایمنی و سرگرمی موجود در این مدل، آسایش و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. مازراتی لوانته 2024، تنها یک وسیله نقلیه نیست، بلکه نمادی از شیوه زندگی بینظیر و عشق به هنر و تکنولوژی است.
باید اذعان کرد که تقریباً تمامی شاسیبلندهای سوپراسپرت و لوکس سازان، یکی از مدلهای مشهور را به عنوان الگو در نظر گرفته و تنها چند سانتیمتر به ابعاد آن افزودهاند. اما انصافاً باید بگوییم که مازراتی در مدل لوانته، تعریفی مستقل و منحصر به فرد از شاسیبلند ارائه کرده است. اگر بپرسیم چرا ظاهر این خودرو تداعیگر محصولات جدیدتر این برند است، باید گفت که این شباهت هیچ ارتباطی به استقلال طراحی آن ندارد. در واقع، این یکنواختی به سنت طراحی مازراتی برمیگردد.
لوانته به طرز شگفتانگیزی توانسته است امضای همیشگی مازراتی یعنی جلوپنجره فرورفته با میلههای آروارهای را در طراحی نمای جلویی خود به خوبی بگنجاند. بدون شک، نقطه قوت این خودرو از این دیدگاه، چراغهای باریک و با نگاهی کنایهآمیز هستند. زیبایی این چراغها به واسطه LEDهایی است که به طور نامنظم اما هماهنگ از درون کاسههای خود بیرون آمدهاند. اگر محل نصب مهشکنها کمی پایینتر قرار میگرفت، شاید طراحی منطقیتری به چشم میخورد. شرکت به منظور ایجاد ظاهری عضلانیتر، نیازی به برجسته کردن گلگیر جلو ندیده است. انحنای شدید و موجدار کاپوت که به جلوپنجره متصل میشود، خود گویای زیبایی و قدرت این خودروست.
در نمای جانبی، اثر هنری دیگری از مازراتی نمایان میشود؛ سه دریچه هوای متوالی. به دقت توجه کنید که لوانته چگونه با افزایش ارتفاع خط شیشه عقب، شیب زیبا و رو به پایین انتهای سقف را متعادل کرده است. اینجا جایی است که مازراتی به طور واضح تمایل دارد تا کمی به دنیای خودروهای ماسل نزدیک شود، زیرا گلگیر عقب کاملاً برجسته و توپر به نظر میرسد.
شخصیت مستقل مازراتی لوانته در نمای پشتی کمی لرزان به نظر میرسد. حال و هوای چراغهای عقب، اگرچه به این اندازه ظریف نیست، اما به نوعی یادآور گرنتوریسمو است. اگزوزهای دوگانه در طرفین به وضوح بر ویژگی اسپرت این خودرو تأکید دارند، چیزی که در شاسیبلندهای جدید به ندرت مشاهده میشود.
باید اعتراف کنیم که طراحی داخلی مازراتی لوانته اصلاً با ظاهر خارجی آن همخوانی ندارد. فضای کابین این خودرو واقعاً در حد و اندازه یک برند مشهور ایتالیایی نیست. البته ما میدانیم که مازراتی به طور کلی در زمینه طراحی داخلی چندان قوی نیست، اما انتظار داشتیم که در نخستین شاسیبلند خود یک نقطه قوت، جلوهای خاص یا ویژگی متفاوتی ارائه کند. تنها چیزی که در اینجا به چشم میخورد، امضای همیشگی آن یعنی ساعت عقربهای است.
طراحی ظاهری
طراحی بیرونی مازراتی لوانته 2024 نمایانگر ترکیبی از اصالت ایتالیایی، خطوط ورزشی و ویژگیهای مدرن است که به این SUV لوکس ظاهری خاص و دلنشین بخشیده است. این طراحی نه تنها از زیبایی برخوردار است، بلکه عملکرد آیرودینامیکی فوقالعادهای را نیز فراهم میآورد. در ادامه به جزئیات طراحی بیرونی آن میپردازیم:
جلوپنجره بزرگ مازراتی با طراحی منحنی و خطوط عمودی که لوگوی سهشاخه معروف این برند را در مرکز خود جای داده است.
چراغهای جلو با تکنولوژی LED ماتریکس که علاوه بر ایجاد ظاهری تهاجمی، نورپردازی هوشمند و بهینهای را ارائه میدهد.
سپر جلوی بهروز شده با ورودیهای هوای بزرگتر که به بهبود خنککنندگی و عملکرد آیرودینامیکی کمک میکند.
نمای جانبی
خطوط خیرهکننده و سیال که از کاپوت تا قسمت عقب خودرو کشیده شدهاند، احساسی از تحرک و قدرت را حتی در حالت ایستایی منتقل میکنند.
چرخهای آلیاژی بزرگ با طراحیهای گوناگون (از ۱۹ تا ۲۲ اینچ) که بسته به نسخه انتخابی، متغیر هستند.
جزئیات کرومی اطراف پنجرهها و دستگیرههای درب که بر جنبه لوکس خودرو تأکید میگذارند.
نماد مازراتی بر روی ستون C، که یکی از نشانههای منحصر به فرد این برند محسوب میشود.
نمای پشتی
چراغهای عقب LED با طراحی باریک و زیبا که به خودرو ظاهری مدرن و ورزشی میبخشند.
اسپویلر روی سقف برای افزایش ثبات در سرعتهای بالا.
مدلهای مختلف با دو یا چهار خروجی اگزوز، که در نسخههای اسپرت مانند Trofeo طراحی خاصتری دارند.
سپر عقب مجهز به دیفیوزر یکپارچه برای بهبود کارایی آیرودینامیکی.
سقف و رنگها
در برخی از مدلها، سقف پانورامیک یا سانروف طراحی شده است که احساس فضای باز و ورود نور طبیعی بیشتری را به داخل کابین میبخشد.
مازراتی برای سال ۲۰۲۴، مجموعهای از رنگهای منحصر به فرد و جدید را معرفی کرده است که شامل رنگهای مات و متالیک خاص میباشد.
امکانات کابین
در این شاسیبلند، گزینهای به نام Power Liftage یا صندوقپران برقی با ریموت به چشم میخورد. چراغهای جلو از نوع HID هستند و قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار را دارند. دوربین عقب مازراتی لوانته تصاویری با کیفیت بالا را به نمایشگر لمسی منتقل میکند. اگر پارکینگ شما به سنسور هوشمند مجهز باشد، میتوانید از طریق فرستنده UGD لوانته، درب را بدون هیچگونه تلاشی باز کنید.
تمام صندلیها با چرم با کیفیت پوشیده شدهاند. علاوه بر صندلیها، آینهها نیز دارای حافظه هستند. بر روی صندلی شاگرد، دکمهای برای تنظیم گودی کمر وجود دارد، به جز صندلی راننده.
سیستم صوتی موجود در این خودرو به برند خاصی تعلق ندارد، اما واقعاً کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و توانایی فراگیری قابل توجهی را از خود نشان میدهد. نکته جالب توجه این سیستم این است که ظرفیت ذخیرهسازی داخلی آن به 30 گیگابایت انواع رسانهها میرسد.
در اینجا تلاش کردیم تا مهمترین ویژگیهای این خودرو را معرفی کنیم. اما این بدان معنا نیست که تمام ویژگیهای آن را ذکر کردهایم. به عنوان مثال، نیازی به اشاره به وجود کروز کنترل، سیستم صوتی با پورت USB، ترمز EBD، چراغهای LED روز و دیگر امکانات ابتدایی نیست. بگذریم.
در زمینه ایمنی، ایتالیاییها هیچ نقطه ضعفی را باقی نگذاشتهاند. لوانته به صورت استاندارد با 6 ایربگ تجهیز شده و سیستم ترمز اضطراری (BA) که در خودروهای کراساور اسپرت ضروری است، به خوبی در این مدل قرار داده شده است. به نظر میرسد مازراتی به خوبی از قدرت پیشرانهای که برای لوانته طراحی کرده، آگاه بوده است، چراکه سیستم کنترل کشش که معمولاً به عنوان یک آپشن ارائه میشود، در این خودرو به صورت پیشفرض گنجانده شده است.
مشخصات فنی
تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی از سمت سدانها و کوپههای لوکس-اسپرت به سوی شاسیبلندها و کراساورها به وجود آمده است که سوپراسپرتسازان با ریسک پذیری به آن ورود کردهاند. از یک طرف با تولید مدلهای محبوب، استراتژیهای فروش و کسب درآمد خود را دنبال میکنند و از طرف دیگر باید به دلیل وزن بیشتر و ابعاد بزرگتر، لذت رانندگی را فدای هیچ چیز نکنند.
به نظر میرسد مازراتی در این زمینه موفق عمل کرده است. این برند با انتخاب یک موتور 3 لیتری شش سیلندر Vشکل با سیستم توربوشارژ، توانسته این چالش را با موفقیت پشت سر بگذارد. این موتور 345 اسببخار قدرت در 5740 دور در دقیقه و گشتاور بینظیر 500 نیوتنمتر در 5000 دور در دقیقه تولید میکند. ممکن است جالب باشد که این موتور، با کد F160، توسط فراری برای مازراتی طراحی شده است. گرچه فراری از این موتور در هیچیک از محصولات خود بهره نبرده، اما آگاهی از اینکه یکی از مهندسان برجسته در طراحی پاشش و ضریب تراکم آن نقش داشته، خود بسیار امیدوارکننده است.
اگرچه این خروجی به پای مدلهایی همچون کواتروپورته GTS نمیرسد، اما باید در نظر داشت که مهندسان ایتالیایی با اقداماتی جدی در کاهش وزن، موفق به رسیدن به وزن تقریبی 2.2 تن شدهاند که برای خودرویی در این دسته بسیار مطلوب است. پیشرانه این خودرو از طریق یک جعبهدنده 8 سرعته با نسبت کوتاه، نیروی خود را به طور مداوم به هر چهار چرخ منتقل میکند. ثبت شتاب 0 تا 100 در 6 ثانیه و دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت برای لوانته کار چندان دشواری نیست. همچنین، مصرف متوسط سوخت 11 لیتر در هر 100 کیلومتر، نشاندهنده قدرت بالای پیشرانه آن است.
لوانته به وضوح از سایر رقبای خود برتر است. ابعاد این خودرو به ترتیب 5003 میلیمتر طول، 1968 میلیمتر عرض و 1679 میلیمتر ارتفاع است که امکان انتقال آن از دسته کراساورهای متوسط به کلاس شاسیبلندها را فراهم میآورد. حرکت این سازه بزرگ تنها با تایرهای 255.60 میلیمتری 18 اینچی ممکن است. همچنین، برای متوقف کردن آن، دیسک ترمزهای 345 میلیمتری در جلو و 330 میلیمتری در عقب به کار گرفته شده است.
هندلینگ و تجربه رانندگی
در گذشته، زمانی که مشغول آزمایش مازراتی کواتروپورته بودیم، با روحیه هیجانانگیز این برند آشنا شدیم. به همین دلیل، تجربهای داریم که نباید این اتومبیل را نادیده گرفت. همانطور که اشاره کردیم، لوانته در مقایسه با کراساورهای همرده، ابعاد بزرگتری دارد. این موضوع را میتوان به راحتی از زاویه دیدی که در اطراف خود مشاهده میکنید، استنباط کرد.
مازراتی در این مدل، به جای آنکه موتور پر سر و صدایی را به کار گیرد، بر روی صدای جذاب اگزوز تمرکز کرده است. بنابراین، وقتی استارت میزنیم، لرزش دلنشینی از عقب خودرو حس میشود.
تجربه رانندگی در خودروهای اسپرت خود داستانی جذاب و منحصر به فرد است. در لوانته فوق، حالتهای متعددی مانند اتوماتیک نرمال، اتوماتیک اسپرت، دستی اسپرت، اتوماتیک آفرود و حالت ICE (مخفف افزایش کنترل و بهرهوری) وجود دارد. تفاوت در سبک رانندگی با هر یک از این حالتها به مراتب بیشتر از آن چیزی است که به نظر میرسد.
قیمت جهانی
مازراتی لوانته مدل 2024، با برچسب قیمتی حدود 103 هزار دلار، به عنوان یک شاسیبلند لوکس و قدرتمند در بازار خودرو شناخته میشود. با تبدیل دلار به تومان و با نرخ 50 هزار تومانی، قیمت این خودرو به بیش از 5 میلیارد تومان میرسد. تریمهای مختلف این مدل، از جمله Modena و Trofeo Ultima، به ترتیب قیمتی معادل 116 و 189 هزار دلار دارند که نشاندهنده تنوع و گزینههای جذاب برای عاشقان سرعت و زیبایی است. با وجود این قیمتها، هر یک از این تریمها وعده تجربهای منحصر به فرد و فراموشنشدنی را ارائه میدهند.
اشتراک گذاری
جدول طراحی ظاهری
ویژگی
توضیحات
کلاس خودرو
شاسیبلند لوکس (SUV)
ابعاد کلی
طول 5003 میلیمتر، عرض 1968 میلیمتر، ارتفاع 1679 میلیمتر
فاصله بین دو محور
3004 میلیمتر
وزن خالص
تقریباً 2200 کیلوگرم
حجم باک
80 لیتر
حجم صندوق عقب
حدود 580 لیتر
جلوپنجره
جلوپنجره بزرگ با طراحی منحنی و خطوط عمودی همراه با لوگوی سهشاخه مازراتی
چراغ جلو
LED ماتریکس با طراحی باریک و تهاجمی
چراغ عقب
چراغهای عقب LED با طراحی باریک و اسپرت
رینگها
رینگهای آلیاژی 19 تا 22 اینچ بسته به نسخه انتخابی
خطوط بدنه
خطوط سیال و خیرهکننده که از کاپوت تا قسمت عقب کشیده شدهاند
سقف
امکان سفارش سقف پانورامیک یا سانروف
آینههای جانبی
آینههای جانبی مجهز به تنظیم برقی و گرمکن
جدول امکانات کابین
ویژگی
توضیحات
صندلیها
صندلیهای اسپرت با چرم طبیعی، تنظیم برقی، حافظه، گرمکن و سردکن
سیستم تهویه
سیستم تهویه مطبوع سهگانه با تنظیم دمای جداگانه برای سرنشینان
سیستم اطلاعات و سرگرمی
صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto بیسیم
سیستم صوتی
سیستم صوتی استاندارد با 8 بلندگو، امکان ارتقاء به Harman Kardon یا Bowers & Wilkins
صفحه نمایش اطلاعات راننده
پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی با قابلیت شخصیسازی
سیستم نورپردازی داخلی
نورپردازی داخلی با LED و انتخاب رنگهای متنوع
ویژگیهای فرمان
فرمان چرمی با دکمههای کنترلی برای سیستم صوتی، تلفن و کروز کنترل
دوربین عقب
دوربین عقب با کیفیت بالا و انتقال تصویر به نمایشگر
دوربین جلو
دوربین ۳۶۰ درجه
سیستم دوربین ۳۶۰ درجه برای نمایش کامل محیط اطراف خودرو
سنسورها
سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور
شارژر بیسیم
پد شارژ بیسیم برای گوشیهای سازگار
سیستم استارت و ورود بدون کلید
ورود و استارت بدون کلید برای راحتی بیشتر راننده
متریال بکاررفته
چرم طبیعی، تریمهای چوبی، فیبر کربن و آلومینیوم برسخورده
هدآپ دیسپلی (HUD)
نمایش اطلاعات رانندگی روی شیشه جلو
سیستم پارک خودکار
امکانات اضافی
سقف پانورامیک، کلید دیجیتال، دستیار صوتی هوشمند
جدول مشخصات فنی و سیستم ایمنی
ویژگی
توضیحات
نوع موتور
V6 توئین توربو یا V8 توئین توربو (بسته به مدل)
قدرت موتور
350 اسببخار (V6) / 580 اسببخار (V8)
گشتاور
500 نیوتنمتر (V6) / 730 نیوتنمتر (V8)
شتاب ۰ تا ۱۰۰
6.0 ثانیه (V6) / 4.1 ثانیه (V8)
حداکثر سرعت
250 کیلومتر در ساعت (V6) / 302 کیلومتر در ساعت (V8)
نوع گیربکس
8 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت
10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر (V6) / 13.5 لیتر در هر 100 کیلومتر (V8)
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق هوایی با تنظیم ارتفاع خودکار
نوع ترمزها
ترمزهای دیسکی خنکشونده در جلو و عقب
ایربگها
6 ایربگ شامل ایربگهای جلو، جانبی و پردهای
هشدار ترافیک عقب (RCTA)
موجود است
کروز کنترل تطبیقی (ACC)
موجود است
هشدار نقاط کور (BSM)
موجود است
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA)
موجود است
ترمز اضطراری خودکار (AEB)
موجود است
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)
موجود است
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
موجود است
حالتهای رانندگی
اتوماتیک نرمال، اتوماتیک اسپرت، دستی اسپرت، آفرود، حالت ICE (افزایش کنترل و بهرهوری)
توزیع نیروی ترمز (EBD)
موجود است
امکانات اضافی
سیستم نظارت بر فشار تایر (TPMS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم پارک خودکار