طراحی ظاهری
فراری ۴۸۸ GTB در طراحی ظاهری خود، یک شاهکار آیرودینامیکی و زیبایی شناسی محسوب میشود که ترکیبی از خشن بودن و خطوط نرم را در کنار هم به نمایش میگذارد. سپر جلو با طراحی تیز و خشن به همراه جلوپنجرهای بزرگ که برای بهبود خنککنندگی موتور طراحی شده، ظاهری تهاجمی به این خودرو بخشیده است. بدنه با خطوط دینامیک و نرم به گونهای طراحی شده که هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر عملکرد آیرودینامیکی، خودرویی بینقص ارائه دهد. این طراحی نه تنها ظاهری زیبا ایجاد میکند، بلکه به بهبود پایداری و کاهش نیروی مقاومت هوا در سرعتهای بالا کمک میکند.
چراغهای جلو با تکنولوژی LED و طراحی باریک، ظاهری مدرن و تهاجمی به قسمت جلوی خودرو میبخشند، در حالی که چراغهای عقب با طراحی خاص خود، به اصالت و شناسایی راحت این خودرو در شب کمک میکنند. چرخهای بزرگ و سبکوزن، علاوه بر ظاهر جذاب، عملکرد بهتری در چسبندگی و هندلینگ خودرو در جادهها دارند و لاستیکهای عریض نیز پایداری خودرو را تضمین میکنند. در نسخه Spider، سقف باز شونده تجربهای ویژه از رانندگی را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند که در کنار طراحی بدنه، ترکیبی از لذت رانندگی و حس آزادی را به نمایش میگذارد.
طراحی فراری ۴۸۸ GTB به شکلی است که حتی در حالت ایستاده نیز حس حرکت و سرعت را القا میکند. این ترکیب از عملکرد و زیبایی، فراری ۴۸۸ را به یکی از جذابترین سوپراسپرتهای دنیا تبدیل کرده است.
تکنولوژی و امکانات کابین
کابین این خودرو در همان نگاه اول، حس لوکس و اسپرت بودن را به راننده منتقل میکند. با توجه به استفاده از مواد با کیفیتی مانند چرم ناپا، فیبر کربن و آلومینیوم، داخل خودرو فضایی لوکس و در عین حال، تمرکز بر عملکرد دارد. تمامی جزئیات کابین به گونهای طراحی شدهاند که راننده کنترل کاملی بر روی خودرو داشته باشد.
صندلیها:
- صندلیهای اسپرت با روکش چرم با کیفیت بالا ارائه میشوند که از لحاظ ارگونومی به گونهای طراحی شدهاند که در سرعتهای بالا و شرایط رانندگی اسپرت، راحتی و پشتیبانی لازم را فراهم کنند.
- صندلیها دارای تنظیمات برقی هستند که به راننده امکان تنظیم دقیق و راحت موقعیت نشستن را میدهند.
کنسول مرکزی و داشبورد:
- داشبورد با یک طراحی کاملاً مدرن و مینیمالیستی ساخته شده است که اطلاعات حیاتی خودرو را به شکلی شفاف و آسان برای خواندن در اختیار راننده قرار میدهد.
- کنسول مرکزی با دکمهها و کنترلهای بزرگ و در دسترس، به راحتی قابل استفاده است و طراحی آن برای تمرکز بیشتر راننده بر روی جاده بهینه شده است.
- استفاده از فیبر کربن در بخشهای مختلف داشبورد و کنسول مرکزی، حس اسپرت بودن خودرو را تقویت میکند.
فرمان:
- فرمان خودرو دارای طراحی منحصر به فرد است و دکمههای کنترلی متعددی برای دسترسی آسان به تنظیمات خودرو روی آن قرار گرفتهاند.
- برخی از ویژگیهای کلیدی مانند تنظیمات حالت رانندگی (مانتینو) و کنترلهای سیستم صوتی روی فرمان قرار دارند، که این امکان را به راننده میدهد تا بدون نیاز به برداشتن دست از فرمان، تنظیمات لازم را انجام دهد.
تکنولوژیها و آپشنها:
سیستم اطلاعات و سرگرمی:
- فراری ۴۸۸ GTB مجهز به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته با یک نمایشگر مرکزی است که به راننده امکان دسترسی به ناوبری، سیستم صوتی، و اطلاعات خودرو را میدهد.
- این سیستم از قابلیت اتصال بلوتوث و پشتیبانی از تلفنهای هوشمند برخوردار است که به راننده امکان استفاده از تماسها و موسیقی را به صورت بیسیم میدهد.
سیستم صوتی:
- فراری ۴۸۸ GTB با یک سیستم صوتی با کیفیت بالا ارائه میشود که تجربه گوش دادن به موسیقی را در این سوپراسپرت خاص میکند.
- برخی نسخهها امکان ارتقای سیستم صوتی با استفاده از برندهای معتبر مانند JBL را دارند که تجربه شنیداری بینظیری را ارائه میکند.
سیستمهای رانندگی و ایمنی:
- خودرو مجهز به سیستمهای پیشرفته ایمنی مانند ABS، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) است.
- سیستمهای کمکی رانندگی مانند کنترل کشش (TCS) و کنترل پیشرفته دیفرانسیل (E-Diff) در این خودرو به کار گرفته شدهاند تا کنترل بهتری در شرایط سخت به راننده ارائه دهند.
حالتهای رانندگی:
- فراری ۴۸۸ GTB دارای چندین حالت رانندگی است که از طریق دکمه مانتینو روی فرمان قابل تنظیم هستند. این حالتها شامل Wet (رانندگی در شرایط مرطوب)، Sport (حالت اسپرت) و Race (برای پیست) است.
- هر یک از این حالتها تنظیمات موتور، گیربکس و سیستم تعلیق را تغییر میدهند تا تجربه رانندگی متناسب با شرایط مختلف ارائه شود.
سیستم تعلیق و فرمان پیشرفته:
- سیستم تعلیق مغناطیسی در این خودرو استفاده شده که به طور خودکار تنظیمات را برای شرایط جاده و سبک رانندگی تغییر میدهد.
- فرمان الکتروهیدرولیک این خودرو نیز بسیار دقیق و حساس به حرکت راننده است، که به راننده امکان کنترل بهتر و تجربه رانندگی دقیقتری میدهد.
عملکرد موتور و سیستم ایمنی
این سوپراسپرت از لحاظ فنی و موتوری یک شاهکار مهندسی محسوب میشود که با قدرت و عملکرد بینظیر خود، تجربهای فراتر از انتظار را به راننده ارائه میدهد. این خودرو مجهز به یک موتور V8 دو توربوشارژ ۳.۹ لیتری است که قدرت خارقالعادهای تولید میکند. این موتور توانایی تولید ۶۶۱ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد که در نتیجه، فراری ۴۸۸ GTB قادر است شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را تنها در ۳ ثانیه به دست آورد. این اعداد نه تنها قدرت بالای این خودرو را نشان میدهند، بلکه سطح بالای عملکرد آن را در پیست و جاده تأیید میکنند.
موتور V8 توربوشارژ فراری ۴۸۸ GTB به گونهای طراحی شده که علاوه بر تولید قدرت بالا، از لحاظ مصرف سوخت و آلایندگی نیز بهبودهایی داشته باشد. استفاده از دو توربوشارژر، باعث شده تا نیروی تولیدی موتور به شکلی بهینهتر به چرخها منتقل شود و همچنین تأخیر توربو (Turbo Lag) به حداقل برسد، به طوری که راننده در هر لحظهای که نیاز به شتاب بیشتر دارد، فوراً به آن دسترسی داشته باشد.
گیربکس و انتقال قدرت:
این خودرو به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (DCT) مجهز شده که تغییر دندهها را با سرعت و دقت بسیار بالا انجام میدهد. این گیربکس نه تنها در حالت اتوماتیک عملکرد روانی دارد، بلکه در حالت دستی نیز به راننده امکان تغییر دندههای سریع و دقیق را میدهد. سیستم انتقال قدرت در فراری ۴۸۸ به محور عقب (RWD) است که تجربه رانندگی اسپرت و پویا را به ارمغان میآورد.
سیستم تعلیق و ترمز:
فراری ۴۸۸ GTB از یک سیستم تعلیق پیشرفته بهره میبرد که شامل تعلیق مغناطیسی (Magnetorheological Suspension) است. این سیستم به طور خودکار شرایط جاده و نوع رانندگی را تشخیص داده و تنظیمات خود را بر اساس آن تغییر میدهد. این ویژگی به بهبود کیفیت سواری و کنترل خودرو کمک زیادی میکند، به خصوص در سرعتهای بالا و پیچهای تند.
سیستم ترمز فراری ۴۸۸ نیز از نوع کربن-سرامیک (Carbon-Ceramic Brakes) است که در کنار قدرت بالای ترمزگیری، مقاومت بالایی در برابر گرما و فرسودگی دارد. این ترمزها حتی در شرایط سخت و رانندگی در پیست نیز بهترین عملکرد را ارائه میدهند و باعث میشوند خودرو به سرعت متوقف شود.
سیستمهای ایمنی و کمک رانندگی:
با وجود اینکه این خودرو یک سوپراسپرت است، از لحاظ ایمنی نیز بسیار پیشرفته است. این خودرو مجهز به سیستمهای کمک رانندگی متعددی است که به راننده در کنترل بهتر خودرو در شرایط مختلف کمک میکنند. از جمله سیستمهای ایمنی مهم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC):
- این سیستم به طور مداوم وضعیت خودرو را مانیتور کرده و در صورت نیاز با اعمال ترمز به چرخهای مختلف، از لغزش خودرو جلوگیری میکند.
سیستم کنترل کشش (TCS):
- این سیستم به بهبود چسبندگی خودرو در سطوح لغزنده کمک میکند و باعث میشود که چرخها در هنگام شتابگیری شدید یا در سطوح لغزنده نچرخند.
دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff):
- این دیفرانسیل به طور خودکار توزیع قدرت بین چرخهای عقب را تنظیم میکند تا در پیچها و شرایط دشوار، بیشترین پایداری و عملکرد را ارائه دهد.
سیستم مانیتورینگ فشار تایرها (TPMS):
- این سیستم به طور مداوم فشار تایرها را بررسی میکند و در صورت کاهش فشار یکی از تایرها به راننده هشدار میدهد، که این امر به بهبود ایمنی و جلوگیری از حوادث کمک میکند.
سیستم ترمز ضد قفل (ABS):
- ABS با جلوگیری از قفل شدن چرخها هنگام ترمزهای شدید، کنترل بهتری در شرایط اضطراری به راننده میدهد.
سیستم مانتینو (Manettino):
- دکمه مانتینو روی فرمان به راننده امکان تغییر حالتهای رانندگی مختلف از جمله Wet، Sport و Race را میدهد. هر کدام از این حالتها تنظیمات متفاوتی برای موتور، گیربکس و سیستم تعلیق ارائه میدهند که باعث میشود خودرو در شرایط مختلف جادهای بهترین عملکرد را داشته باشد.
هندلینگ و تجربه رانندگی
کنترل و پایداری:
- به لطف سیستمهای پیشرفته کنترل پایداری و کشش، در شرایط مختلف جادهای این اتومبیل بسیار پایداری از خود نشان میدهد. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) به طور مداوم وضعیت خودرو را نظارت میکنند و در صورت نیاز، با اعمال ترمز به چرخهای مختلف، از لغزش خودرو جلوگیری میکنند.
دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff):
- این سیستم توزیع قدرت را بین چرخهای عقب بهینه میکند و در پیچها به بهترین شکل عمل میکند. این امر به راننده امکان میدهد که در پیچهای تند با اعتماد به نفس بیشتری برود و از هندلینگ فوقالعاده خودرو لذت ببرد.
سیستم تعلیق مغناطیسی:
- سیستم تعلیق مغناطیسی (Magnetorheological Suspension) که در این خودرو به کار رفته، به طور خودکار شرایط جاده و نوع رانندگی را تشخیص میدهد و تنظیمات خود را تغییر میدهد. این ویژگی باعث میشود که فراری ۴۸۸ GTB در شرایط مختلف، از جادههای صاف تا جادههای ناهموار، کنترل و پایداری بینظیری داشته باشد.
تجربه رانندگی:
قدرت و شتاب:
- تجربه رانندگی با فراری ۴۸۸ GTB به خاطر قدرت فوقالعاده موتور V8 توربوشارژ و شتاب سریع آن بینظیر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۳ ثانیه به دست میآید که حس شتاب و هیجان را به راننده القا میکند. این قدرت به راننده امکان میدهد تا به سرعت و به صورت دقیق به مسیر پاسخ دهد.
واکنش سریع و دقت فرمان:
- فرمان الکتروهیدرولیک این خودرو بسیار دقیق و حساس است و به راننده امکان میدهد تا به راحتی و با دقت بالا، خودرو را هدایت کند. این دقت در فرمانگیری، به راننده احساس اطمینان بیشتری میدهد و به او امکان میدهد تا به راحتی در پیچهای تند و شرایط مختلف جادهای حرکت کند.
حالتهای رانندگی:
- دکمه مانتینو (Manettino) روی فرمان به راننده این امکان را میدهد که به سرعت بین حالتهای مختلف رانندگی تغییر کند. انتخاب حالتهایی مانند Wet، Sport و Race باعث میشود که راننده بتواند تجربه رانندگی را بر اساس شرایط جاده و سلیقه شخصی خود تنظیم کند. این قابلیت به ویژه در شرایط خاص، نظیر بارش باران یا جادههای خشک، بسیار مفید است.
صوت موتور:
- صدای موتور V8 توربوشارژ فراری ۴۸۸ GTB نیز یکی از جنبههای لذتبخش تجربه رانندگی با این خودروست. صدای منحصر به فرد و عمیق موتور به راننده و سرنشینان حسی از قدرت و هیجان میدهد و تجربه رانندگی را به یک تجربه احساسی تبدیل میکند.
راحتی در رانندگی روزمره:
- با اینکه فراری ۴۸۸ GTB یک سوپراسپرت است، طراحی داخلی آن و سیستمهای تعلیق به گونهای هستند که در رانندگی روزمره نیز راحتی نسبی را فراهم میآورند. این ویژگی باعث میشود که راننده بتواند از این خودرو نه تنها در پیست، بلکه در جادههای شهری نیز استفاده کند.
مقایسه با رقبا
در این بخش به مقایسه فراری ۴۸۸ GTB با همردههای آن، شامل مک لارن 570S، پورشه 911 Carrera S و لامبورگینی هوراکان میپردازیم. این خودروها در بازار سوپراسپرتها قرار دارند و هر کدام ویژگیها و نقاط قوت خاص خود را دارند.
۱. عملکرد و قدرت
فراری ۴۸۸ GTB با موتور V8 توربوشارژ ۳.۹ لیتری، قدرتی معادل ۶۶۱ اسب بخار تولید میکند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۳ ثانیه ثبت میکند. در مقابل، مک لارن 570S دارای موتور V8 3.8 لیتری با قدرت ۵۷۱ اسب بخار است و شتاب مشابهی دارد. پورشه 911 Carrera S با موتور ۳ لیتری شش سیلندر و قدرت ۴۴۳ اسب بخار، شتابی در حدود ۳.۵ ثانیه دارد. در نهایت، لامبورگینی هوراکان با موتور V10 5.2 لیتری، قدرتی معادل ۵۷۲ اسب بخار تولید میکند و شتاب مشابهی دارد. در مجموع، فراری ۴۸۸ GTB در این بخش برتری نسبی دارد.
۲. هندلینگ و تجربه رانندگی
هندلینگ فراری ۴۸۸ GTB به واسطه سیستمهای پیشرفته کنترل پایداری و دیفرانسیل الکترونیکی، پایداری و دقت بالایی را در پیچها فراهم میکند. مک لارن 570S نیز با سیستم تعلیق پیشرفته و وزن سبک خود، احساس چابکی و کنترل دقیقی را به راننده ارائه میدهد. پورشه 911 Carrera S به خاطر طراحی کلاسیک و مرکز ثقل پایین، هندلینگ بسیار خوبی دارد و در پیچها با اطمینان بیشتری عمل میکند. لامبورگینی هوراکان نیز با هندلینگ تهاجمی و طراحی آیرودینامیکی خود، تجربهای هیجانانگیز ارائه میدهد. در این زمینه، فراری ۴۸۸ GTB و مک لارن 570S به عنوان برترینها شناخته میشوند.
۳. طراحی و زیباییشناسی
طراحی فراری ۴۸۸ GTB با خطوط نرم و تیز، ظاهری آیرودینامیکی و جذاب دارد. مک لارن 570S نیز با طراحی منحصر به فرد و نمایی مدرن، جذابیت خاصی دارد. پورشه 911 Carrera S طراحی کلاسیک و شناختهشدهای دارد که مورد توجه علاقهمندان است. لامبورگینی هوراکان به خاطر طراحی خشن و تهاجمیاش، همیشه در کانون توجه بوده است. هر یک از این خودروها زیبایی خاص خود را دارند و انتخاب بین آنها بستگی به سلیقه شخصی راننده دارد.
۴. تکنولوژی و امکانات
فراری ۴۸۸ GTB با سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، حالتهای مختلف رانندگی و تکنولوژیهای ایمنی به روز، امکانات بسیار خوبی را ارائه میدهد. مک لارن 570S نیز با سیستمهای ارتباطی پیشرفته و آپشنهای متنوع، رقابتی است. پورشه 911 Carrera S به دلیل سیستمهای ایمنی و کمک رانندگی پیشرفتهاش، نقاط قوت زیادی دارد. لامبورگینی هوراکان نیز با تکنولوژیهای مشابه و سیستمهای صوتی عالی، در این زمینه به خوبی عمل میکند. در اینجا، فراری و پورشه به دلیل تمرکز بر روی تکنولوژیهای پیشرفته و ایمنی، برتری دارند.
فراری ۴۸۸ GTB با ترکیبی از قدرت بالا، هندلینگ بینظیر و طراحی زیبا، یکی از برترین سوپراسپرتها در بازار است. در مقایسه با همردههای خود، این خودرو در بسیاری از زمینهها برتری دارد، به ویژه در عملکرد و تجربه رانندگی. هر کدام از رقبای آن نیز نقاط قوت خاص خود را دارند، اما فراری ۴۸۸ GTB با ویژگیهای منحصر به فرد خود، یکی از جذابترین گزینهها در کلاس سوپراسپرتها محسوب میشود.
قیمت جهانی
488GTB : 225,000$
موتور V8 توربوشارژ ۳.۹ لیتری با قدرت ۶۶۱ اسب بخار ، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (DCT) ، سیستم تعلیق مغناطیسی ، دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ، سیستم کنترل کشش (TCS) سیستمهای ایمنی پیشرفته شامل ABS و TPMS ، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی ، صندلیهای اسپرت با روکش چرم با کیفیت ، سیستم صوتی با کیفیت بالا
488Spider : 260,000$
تمامی امکانات تریم ۴۸۸ GTB به علاوه سقف باز شونده ، طراحی خاص در کابین برای افزایش تجربه رانندگی با سقف باز ، برخی از امکانات اضافی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک پیشرفته ، فضای داخلی با کیفیت بالاتر به نسبت تریم GTB ، طراحی آیرودینامیکی خاص برای حفظ عملکرد در حالت سقف باز
جدول طراحی ظاهری
ویژگی | توضیحات |
---|---|
طراحی جلو | سپر جلو با خطوط تیز و آیرودینامیک، جلوپنجره بزرگ و چراغهای LED باریک |
بدنه | ترکیبی از خطوط نرم و تیز، طراحی آیرودینامیکی برای کاهش نیروی مقاومت هوا |
چراغ های عقب | چراغهای عقب با طراحی منحصر به فرد و استفاده از تکنولوژی LED |
چرخ ها | چرخهای بزرگ با طراحی خاص و لاستیکهای عریض برای افزایش چسبندگی و پایداری |
طراحی جانبی | خطوط خمیده و برآمدگیهای بدنه که حس حرکتی و دینامیک را القا میکنند |
سقف | در نسخه Spider، سقف باز شونده با طراحی خاص برای افزایش تجربه رانندگی |
رنگ ها | تنوع رنگی بالا با گزینههای سفارشی از جمله رنگهای متالیک و مات |
آیرودینامیک | طراحی آیرودینامیکی با استفاده از کانالهای هوایی و بالهای جانبی برای بهبود پایداری در سرعتهای بالا |
سپر عقب | طراحی خاص که شامل دیفیوزر برای بهبود جریان هوا و کاهش نیروی مقاومت است |
درب ها | طراحی دربهای خاص که به راحتی باز و بسته میشوند و حس لوکس بودن را القا میکنند |
گرافیک های LED | گرافیکهای LED در چراغهای جلو و عقب که در شب ظاهری خاص و منحصر به فرد ایجاد میکند |
حسگر های پارک | سنسورهای پارک و دوربین عقب برای کمک به پارک و ایمنی بیشتر |
ابعاد کلی | طول: ۴,۵۲۵ میلیمتر، عرض: ۱,۹۲۵ میلیمتر، ارتفاع: ۱,۲۱۳ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۴۰ میلیمتر |
وزن خالص | حدود ۱,۴۵۰ کیلوگرم |
جدول تکنولوژی و امکانات کابین
ویژگی | توضیحات |
---|---|
طراحی کابین | طراحی لوکس و اسپرت با استفاده از مواد با کیفیت بالا مانند چرم و فیبر کربن |
صندلی ها | صندلیهای اسپرت با روکش چرم با کیفیت، دارای تنظیمات برقی و ارگونومیک |
کنسول مرکزی | کنسول مرکزی با دکمههای بزرگ و دسترسی آسان به تنظیمات خودرو |
داشبورد | داشبورد مدرن با اطلاعات واضح و قابل خواندن، طراحی مینیمالیستی |
فرمان | فرمان با دکمههای کنترلی متعددی برای دسترسی آسان به تنظیمات و حالتهای رانندگی |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | نمایشگر لمسی با قابلیت ناوبری، بلوتوث و اتصال به تلفنهای هوشمند |
سیستم صوتی | سیستم صوتی با کیفیت بالا، برخی نسخهها دارای گزینههای ارتقا با برندهای معتبر |
سیستم تهویه مطبوع | سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برای راحتی سرنشینان |
حالت های رانندگی | دکمه مانتینو برای انتخاب حالتهای مختلف رانندگی (Wet، Sport، Race) |
سیستم های ایمنی و کمک رانندگی | شامل ABS، ESC، TCS و دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) |
فضای بار | فضای بار مناسب برای سوپر اسپرت، به ویژه در نسخه Spider |
سنسور های پارک | سنسورهای پارک و دوربین عقب برای کمک به پارک و ایمنی بیشتر |
پوشش های داخلی | استفاده از مواد با کیفیت بالا برای پوشش داخلی و جزئیات کابین |
متریال های سفارشی | امکان سفارشیسازی مواد و رنگها بر اساس سلیقه مشتری |
جدول عملکرد موتور و سیستم ایمنی
ویژگی | توضیحات |
---|---|
موتور | موتور V8 توربوشارژ ۳.۹ لیتری |
قدرت | ۶۶۱ اسب بخار |
گشتاور | ۷۶۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۳ ثانیه |
سیستم انتقال قدرت | گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (DCT) |
دیفرانسیل | دیفرانسیل الکترونیکی (E-Diff) |
سیستم تعلیق | سیستم تعلیق مغناطیسی (Magnetorheological Suspension) |
سیستم ترمز | سیستم ترمز کربن-سرامیک (Carbon-Ceramic Brakes) |
کنترل پایداری(ECS) | دارد |
سیستم کنترل کشش (TCS) | دارد |
سیستم ترمز ضد قفل (ABS) | دارد |
حسگرهای فشار تایر | سیستم مانیتورینگ فشار تایرها (TPMS) |
سیستم هشدار تصادف | سیستم هشدار تصادف و جلوگیری از قفل شدن چرخها هنگام ترمزهای شدید |
حالت های رانندگی | امکان تغییر حالتهای رانندگی (Wet، Sport، Race) از طریق دکمه مانتینو |