در مقایسه با ZR-V که طراحی منحصر به فرد و متمایزی از سایر محصولات هوندا دارد، CR-V با ظاهری متناسب و عمومیتر طراحی شده است تا بتواند نظر گروه وسیعتری از افراد با سلایق مختلف را جلب کند.
در نمای جلو، این خودرو از چراغهایی با خطوط شکسته و زاویهدار بهره میبرد که به نسل جدید CR-V ظاهری اسپرتتر بخشیده و حس خوبی را به ناظر منتقل میکند. بهطور کلی، میتوان گفت که چیدمان چراغها، جلوپنجره، طراحی سپر و فرم کاپوت در کنار هم، موجب زیبا به نظر رسیدن این کراس اوور و قرار گرفتن آن در زمره جذابترینها شده است.
طراحی قسمت عقب CR-V ما را به یاد برخی مدلهای میتسوبیشی میاندازد و در صورت حذف چراغهای عمودی، چراغهای افقی عقب این خودرو شباهت زیادی به طراحی عقب جتا VS7 پیدا میکند. اما در نهایت میتوان گفت که سر اگزوزها و چراغهای عقب با خطوط شکسته به خوبی با نمای جلوی خودرو همخوانی دارند و نمیتوان به مهندسان هوندا در این مورد انتقادی وارد کرد.
شباهت بین نسل ششم CR-V و نسل پنجم آن به مراتب بیشتر از شباهت میان نسل یازدهم هوندا سیویک و نسل دهم این مدل است.
در نمای جلو، طراحی چراغهای جلو و اتصال آنها به جلوپنجره حفظ شده، اما در این نسخه جدید، گرافیک چراغها باریکتر شده و ارتفاع جلوپنجره با طراحی مشبک مدرنتری افزایش یافته است. این تغییرات با باریکتر شدن قسمت زیر سپر همراه است که به چهرهای جدیتر و تندتر برای نسل جدید هوندا CR-V منجر شده است.
در نمای جانبی، تغییرات قابل توجهی مشاهده نمیشود. طراحی طاق گلگیرها همچنان تیز و مشخص است و حالا با تریم مشکی مات، دوام بیشتری یافته است. قسمت عقب خودرو با طراحی L شکل چراغهای عقب نسل پنجم حفظ شده، اما در نسل ششم، گرافیک کلی چراغها دچار تغییرات چشمگیری شده است. تریم کرومی که دو چراغ را به هم متصل میکرد، حذف شده و خط تزئینی روی در صندوق با تأکید و برجستگی بیشتری طراحی شده است. همچنین، گرافیک روشنایی داخلی چراغهای عقب که از نوع LED است، در نسل جدید به شکل سه حرف L کوچک کنار هم روشن میشود.
نسخه هیبریدی هوندا CR-V وارداتی نسل ششم تنها در سه رنگ مشکی، سفید و آبی به بازار ارائه میشود که همگی با رینگهای ۱۸ اینچی مشکی همراه هستند. در عوض، شرکت آذریوردسال مدل سیویک را در شش رنگ عرضه میکند که به این ترتیب، گزینههای انتخاب مشتری را دو برابر میکند.
طراحی داخلی هوندا CR-V e-HEV جدید به خوبی بر پایه اصول طراحی مینیمالیستی و متعادل هوندا شکل گرفته و به مدل سیویک نسل ۱۱ شباهت زیادی دارد. تشابهات در طراحی داشبورد این دو خودرو به وضوح در بخش مرکزی داشبورد، موقعیت نمایشگر مرکزی چندرسانهای، صفحه نمایش دیجیتال، فرمان سه شاخه و تریم داخلی قابل مشاهده است. با این حال، آنچه که فضای کابین CR-V را از سیویک نسل ۱۱ متمایز میسازد، طراحی خاص ورودیها و کنسول میانی است که بهطور قابل توجهی منحصر به این کراساوور است.
جذابیت بصری این کابین ساده و متعادل زمانی به خوبی نمایان میشود که خودرو با تریم داخلی دو رنگ عرضه شود. اما شرکت آذریوردسال اعلام کرده که CR-Vهای وارداتی به بازار ایران تنها با تریم داخلی چرمی مشکی رنگ به فروش خواهند رسید.
نسل جدید هوندا CR-V در دو مدل ۵ و ۷ نفره عرضه میشود. با توجه به ابعاد و دستهبندی خودرو، نسخه ۵ نفره برای بازار ایران انتخاب شده که واقعاً تصمیمی هوشمندانه و کاربردی محسوب میشود. به همین دلیل، این خودرو به طور استاندارد با فضای بار قابل توجه ۵۷۹ لیتری ارائه میگردد که برای سفرهای بین شهری فراتر از انتظارات خواهد بود. اگرچه این فضا با خواباندن ردیف دوم صندلیها به میزان چشمگیر ۱۶۳۴ لیتر افزایش مییابد، اما بعید به نظر میرسد که در سفرهای بین شهری کسی بخواهد راحتی نشستن را به خاطر فضای بار بیشتر نادیده بگیرد. همچنین، کیفیت مونتاژ، هماهنگی طراحی و شکلهای هندسی داخلی، به همراه متریال ساده اما با کیفیت، بدون شک از مزایای قابل توجه فضای داخلی این کراساوور اقتصادی ژاپنی به شمار میآید.
همانند نسل جدید هوندا سیویک که به صورت وارداتی عرضه میشود، مدل CR-V نیز بر اساس پلتفرم نوین HA طراحی شده است. از این رو، این خودرو در کنار هوندا سیویک نسل ۱۱، هوندا HR-V و آکیورا اینتگرا قرار میگیرد. به همین دلیل، میتوان CR-V را به عنوان نسخه شاسیبلند هوندا سیویک در خانواده کراساوورهای این برند معرفی کرد.
این خودرو تنها با یک موتور بنزینی به بازار ارائه میشود. سایر نسخههای این مدل شامل هیبرید بنزینی و هیبرید پلاگین هستند که البته نسخهای که در بازار ایران موجود است، از نوع هیبرید غیر پلاگین (بدون قابلیت اتصال به برق خانگی) میباشد.
هوندا CR-V هیبرید از یک موتور ۲ لیتری انژکتوری MPFI با سیستم تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی برخوردار است. این ترکیب در ساختار انتقال قدرت دو دیفرانسیل دائمی (AWD) به کار رفته است و هدف آن بهبود مصرف سوخت و افزایش کشش خودرو است. بنابراین، قدرت و گشتاور نهایی به صورت مستقیم از جمع خروجی موتور بنزینی و الکتریکی حاصل نمیشود، بلکه با استفاده از گیربکس متغیر ویژه خودروهای هیبرید (E-CVT) و بر اساس شرایط حرکتی خودرو تنظیم میگردد.
یکی از مزایای بهکارگیری موتور الکتریکی در کنار پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی، این است که نه تنها مصرف سوخت معقولی را ارائه میدهد، بلکه عملکرد حرکتی خودرو نیز در سطح مناسبی قرار میگیرد که معمولاً رضایت مالک را در استفاده روزمره جلب میکند. با این حال، لازم به ذکر است که گیربکس ضریب متغیر مخصوص خودروهای هیبرید یا E-CVT از نظر طراحی فنی داخلی هیچ ارتباطی با گیربکس زنجیری/تسمهای ضریب متغیر CVT ندارد. تنها نقطه اشتراک این دو نوع گیربکس، توانایی آنها در ارائه ضرایب دنده بینهایت و بدون احساس تغییر است. در ادامه در مورد سیستم ایمنی این ماشین توضیح میدهیم.
سیستم ایمنی هوندا CR-V مدل 2024 با بهرهگیری از تکنولوژیهای روز، تجربهای منحصر به فرد از ایمنی و آسایش را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. این خودرو مجهز به مجموعهای از حسگرها و دوربینهای هوشمند است که به صورت مداوم اطراف خود را پایش کرده و تهدیدات بالقوه را شناسایی میکند. ویژگیهای نوآورانهای مانند سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل هوشمند، به راننده این امکان را میدهد تا در شرایط مختلف به راحتی واکنش نشان دهد. طراحی کاربرپسند این سیستم، استفاده آسان از آن را برای رانندگان ممکن میسازد و احساس اطمینان بیشتری در سفرها ایجاد میکند. با این سیستم ایمنی جامع، هوندا CR-V 2024 به نماد حفاظت و اعتماد در صنعت خودرو تبدیل شده است.
تجربه رانندگی با هوندا CR-V مدل2024
هوندا CR-V مدل 2024 با طراحی مهندسی بینظیر و به کارگیری فناوریهای نوین، تجربهای استثنایی از رانندگی را فراهم میآورد. سیستم تعلیق هوشمند این خودرو به خوبی قادر است ناپیوستگیهای جاده را جذب کند، به گونهای که سرنشینان حتی در سفرهای طولانی نیز آسایش را احساس میکنند. موتور قدرتمند و پاسخگو، نه تنها در خیابانهای شهری، بلکه در مسیرهای خارج از شهر نیز عملکرد بینظیری دارد. حس اطمینان در مواجهه با پیچها و کنترل آسان خودرو در شرایط آب و هوایی مختلف، از ویژگیهای برجسته هندلینگ CR-V به شمار میآید.
داخل کابین، فناوریهای مدرن و طراحی ارگونومیک، رانندگی را به تجربهای دلپذیر تبدیل میکنند. صفحه نمایش لمسی با قابلیت اتصال به گوشیهای هوشمند، دسترسی به اطلاعات و رسانهها را آسانتر کرده و به راننده این امکان را میدهد که بدون حواسپرتی، تمرکز خود را بر جاده حفظ کند. علاوه بر این، سیستمهای ایمنی پیشرفته، از جمله کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار تصادف، به راننده اطمینان میدهند که در هر لحظه از ایمنی کافی برخوردار است. هوندا CR-V 2024 به واقع ترکیبی از راحتی، کارایی و ایمنی را ارائه میدهد که آن را به گزینهای محبوب در میان خودروهای SUV تبدیل کرده است.
بازار کراساوورها در سطح جهانی و به ویژه در ایران با سرعت بالایی در حال گسترش است. ارائه یک محصول غیرچینی با قابلیتهای فنی مناسب و امکانات رفاهی برجسته مانند هوندا CR-V eHEV میتواند معادلات موجود در سگمنت کراساوورهای کامپکت ایران را به طور قابل توجهی تغییر دهد.
در دهه گذشته، اعتبار برند هوندا در بازار ایران تحت تأثیر اشتباهات متعددی در زمینه عرضه و خدمات پس از فروش قرار گرفت. اگر شرکت واردکننده این برند در دور جدید واردات خودرو به کشور بتواند اصول حرفهای را در مراحل عرضه، خدمات پس از فروش و تعیین قیمت پایانی رعایت کند، محصولات هوندا به ویژه مدل CR-V میتوانند به یکی از گزینههای ارزشمند بازار خودرو در ایران تبدیل شوند.
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | کراساوور کامپکت |
ابعاد کلی | طول: 4694 میلیمتر، عرض: 1864 میلیمتر، ارتفاع: 1681 میلیمتر |
فاصله بین دو محور | 2701 میلیمتر |
وزن خالص | 1604 تا 1757 کیلوگرم (بسته به مدل) |
حجم باک | 57 لیتر |
حجم صندوق عقب | 579 لیتر در حالت عادی؛ 1634 لیتر با خواباندن صندلیهای عقب |
جلوپنجره | طراحی مشبک مدرن با جزئیات کرومی و اتصال مستقیم به چراغها |
چراغ جلو | LED با گرافیک باریکتر و طراحی زاویهدار |
چراغ عقب | طراحی L شکل با گرافیک داخلی به شکل سه L کوچک، روشنایی LED |
رینگها | 18 اینچی مشکی (در مدل وارداتی ایران) |
خطوط بدنه | خطوط برجسته و دینامیک برای جذابیت بصری و بهبود آیرودینامیک |
سقف | طراحی معمولی با قابلیت نصب باربند |
آینههای جانبی | برقی، مجهز به گرمکن و راهنما |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
صندلیها | صندلیهای چرمی با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن |
سیستم تهویه | سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای با فیلتر هوا |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | نمایشگر لمسی 7 یا 9 اینچی با قابلیت اتصال به Apple CarPlay و Android Auto |
سیستم صوتی | سیستم صوتی با 8 یا 12 بلندگو، بسته به تیپ خودرو |
صفحه نمایش اطلاعات راننده | صفحه نمایش دیجیتال 7 اینچی در پشت فرمان |
سیستم نورپردازی داخلی | نورپردازی داخلی LED با تنظیم رنگ |
ویژگیهای فرمان | فرمان سه شاخه با گرمکن و کنترلهای یکپارچه |
دوربین عقب | دوربین دید عقب با خطوط راهنمای دینامیک |
دوربین جلو | اطلاعات موجود نیست |
دوربین 360 درجه | اطلاعات موجود نیست |
سنسورها | سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار نقطه کور |
شارژر بیسیم | مجهز به شارژر بیسیم برای گوشیهای هوشمند |
سیستم استارت و ورود بدون کلید | مجهز به سیستم استارت دکمهای و ورود بدون کلید |
متریال بکاررفته | ترکیب متریال چرمی و پلاستیک نرم با کیفیت بالا |
هدآپ دیسپلی (HUD) | اطلاعات موجود نیست |
سیستم پارک خودکار | اطلاعات موجود نیست |
امکانات اضافی | سقف پانوراما، صندلیهای ردیف دوم تاشو، نگهدارنده لیوانهای بزرگ |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | 2 لیتری هیبریدی بنزینی-الکتریکی |
قدرت موتور | 204 اسب بخار (در ترکیب موتور بنزینی و الکتریکی) |
گشتاور | 335 نیوتنمتر (ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی) |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | اطلاعات موجود نیست |
حداکثر سرعت | اطلاعات موجود نیست |
نوع گیربکس | E-CVT مخصوص خودروهای هیبرید |
مصرف سوخت | حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر (مصرف ترکیبی) |
سیستم تعلیق | مستقل مکفرسون در جلو و مولتیلینک در عقب |
نوع ترمزها | دیسکی در جلو و عقب با سیستم ABS |
ایربگها | 6 کیسه هوا (جلو، جانبی و پردهای) |
هشدار ترافیک عقب (RCTA) | مجهز است |
کروز کنترل تطبیقی (ACC) | مجهز است |
هشدار نقاط کور (BSM) | مجهز است |
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA) | مجهز است |
ترمز اضطراری خودکار (AEB) | مجهز است |
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) | مجهز است |
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) | مجهز است |
حالتهای رانندگی | نرمال، اسپرت، اکو |
توزیع نیروی ترمز (EBD) | مجهز است |
امکانات اضافی | هشدار خوابآلودگی راننده، سیستم کمکی پارک، دوربین 360 درجه |
کلیه حقوق برای کارپکیج محفوظ است