هوندا آکورد ۲۰۲۴ از لحاظ طراحی ظاهری یکی از برجستهترین سدانهای میانرده محسوب میشود که با خطوط شیک و مدرن، جلوهای پویا و جذاب را به نمایش میگذارد. طراحی کلی این خودرو بر پایه استفاده از خطوط کشیده و آیرودینامیک بوده که نه تنها به بهبود زیبایی بصری، بلکه به کارایی و عملکرد خودرو نیز کمک میکند. با جلوپنجرهای باریک و چراغهای LED که در جلو و عقب به کار رفته، نمای کلی خودرو همزمان مدرن و اسپرت به نظر میرسد.
در تریمهای پایه مانند LX، طراحی سادهتر و مینیمالیستی را شاهد هستیم. این تریم با رینگهای کوچکتر و طراحی چراغهای LED استاندارد، ظاهری کلاسیکتر ارائه میدهد. تریمهای بالاتر مانند Sport و Sport-L، ظاهر اسپرتتری دارند. در این تریمها، جلوپنجره مشکی، جزئیات برجستهتر بدنه و رینگهای بزرگتر ۱۹ اینچی، حس پویایی بیشتری به خودرو میبخشد. همچنین در تریمهای اسپرت، استفاده از تزئینات کرومی کمتر شده و جای خود را به جزئیات مشکی براق داده که به طراحی جسورانه و جوانپسند خودرو کمک میکند.
در تریمهای بالاتری مانند EX-L و Touring، امکانات و ویژگیهای بیشتری در طراحی خارجی وجود دارد. برای مثال، این تریمها به چراغهای جلو و عقب کاملاً LED با جزئیات نوری پیشرفته مجهز هستند. همچنین، رینگهای آلومینیومی بزرگتر و طراحی بدنه با جزئیات بیشتر به کار رفته تا لوکس بودن این تریمها را نشان دهد. در تریم Touring، یک سقف پانورامیک و جزئیات کرومی در دستگیرهها و قاب پنجرهها به کار رفته که جذابیت بیشتری به طراحی خودرو میبخشد.
در نهایت، هرچند ساختار کلی طراحی در تمامی تریمها یکسان است، اما جزئیات و تزئینات متفاوت بین تریمها باعث میشود که هر کدام شخصیت و سبک خاص خود را داشته باشد؛ از طراحی ساده و کارآمد تریمهای پایه گرفته تا ظاهری اسپرت و لوکس در تریمهای بالاتر.
در تریمهای پایه مانند LX، از مواد باکیفیت ولی سادهتری استفاده شده است. صندلیها از پارچه با کیفیت بالا ساخته شدهاند و داشبورد طراحی مینیمالیستی دارد که در کنار نمایشگرهای دیجیتال استاندارد قرار گرفته است. در این تریم، همچنان فضا برای سرنشینان جلو و عقب کافی است و طراحی صندلیها به گونهای است که راحتی مناسبی ارائه میدهد.
با ورود به تریمهای Sport و Sport-L، طراحی داخلی کمی اسپرتتر میشود. این تریمها از صندلیهایی با پوشش چرمی مصنوعی و دوختهای قرمز یا مشکی برای ایجاد حس اسپرت بیشتر استفاده میکنند. فرمان و دستهدنده نیز با جزئیات اسپرت تزیین شدهاند. ردیف دوم همچنان فضای مناسبی برای سرنشینان ارائه میدهد و طراحی صندلیها همچنان راحتی مطلوبی دارد.
در تریمهای بالاتری مانند EX-L و Touring، سطح طراحی و مواد بهطور چشمگیری بهبود مییابد. در این تریمها از چرم واقعی برای پوشش صندلیها استفاده شده و تزئینات چوبی یا فلزی در داشبورد و درها به کار رفته است که حس لوکس بودن بیشتری به کابین میبخشد. سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلیهای جلو با قابلیت گرمکن و تهویه، و صندلی راننده با تنظیمات برقی در این تریمها استاندارد هستند. تریم Touring با صندلیهای ماساژور و سیستم صوتی پریمیوم ۱۲ بلندگو ارائه میشود که تجربهای لوکس را برای سرنشینان فراهم میکند.
تکنولوژی و آپشنها
در تمام تریمهای هوندا آکورد ۲۰۲۴، صفحهنمایش لمسی ۷ یا ۱۲.۳ اینچی بسته به تریم بهعنوان مرکز کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار دارد. تریمهای پایه مانند LX به سیستمهای ابتداییتری مجهز هستند، مانند Apple CarPlay و Android Auto استاندارد و سیستم صوتی با ۴ یا ۸ بلندگو.
با ارتقاء به تریمهای Sport و Sport-L، صفحهنمایش بزرگتر ۱۲.۳ اینچی در دسترس است و قابلیتهای بیشتری مانند سیستم ناوبری داخلی، سیستمهای کمکراننده پیشرفته و شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند ارائه میشود. این تریمها همچنین از سیستم صوتی با کیفیت بالاتر و امکان اتصال بلوتوثی پیشرفته بهرهمند هستند.
در تریمهای EX-L و Touring، تکنولوژی به اوج خود میرسد. این تریمها با سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو ارائه میشوند که تجربهای استثنایی در صدای فراگیر را به ارمغان میآورد. همچنین این تریمها به سیستمهای کمکراننده پیشرفتهتری مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم نگهداری در خط و هشدار برخورد از جلو مجهز هستند. تریم Touring علاوه بر اینها، به سیستم نمایشگر هدآپ (HUD)، شارژر بیسیم پیشرفته و دستیار صوتی هوشمند مجهز است.
تفاوت بین تریمها
در نهایت، طراحی داخلی و تکنولوژی هوندا آکورد ۲۰۲۴ نشاندهنده تعادلی عالی بین راحتی، عملکرد و تکنولوژی است که بسته به تریم، سطح امکانات و تجملات به صورت قابل توجهی افزایش مییابد.
این خودرو در دو نوع پیشرانه عرضه میشود:
عملکرد و سواری
هوندا آکورد به لطف سیستم تعلیق تطبیقی و شاسی با ساختار محکم، سواری نرمی را در همه شرایط ارائه میدهد. همچنین، تعادل خوبی بین راحتی و هندلینگ وجود دارد؛ به طوری که در پیچهای تند و رانندگی در بزرگراهها، اطمینان و کنترل مناسبی به راننده میدهد.
تریمهای هیبریدی به لطف وزن کمتر و مرکز ثقل پایینتر، هندلینگ بهتری در مقایسه با تریمهای بنزینی دارند. همچنین، در تریمهای بالاتر از جمله Touring، سیستم تعلیق بهینهتری استفاده شده که علاوه بر راحتی، پایداری بالاتری در سرعتهای بالا فراهم میکند.
سیستم ایمنی و کمکراننده
آکورد ۲۰۲۴ مجهز به مجموعهای از سیستمهای ایمنی پیشرفته تحت برند Honda Sensing است که به طور استاندارد در تمام تریمها وجود دارد. این سیستم شامل موارد زیر است:
در تریمهای بالاتر مانند Touring، ویژگیهای اضافی ایمنی مانند نمایشگر هدآپ (HUD)، دوربین ۳۶۰ درجه، و سیستم نگهدارنده خودرو در بین خطوط به صورت استاندارد وجود دارند که به ایمنی و راحتی رانندگی در شرایط مختلف کمک میکنند.
تفاوت بین تریمها از لحاظ فنی و ایمنی
هندلینگ
هوندا آکورد به لطف سیستم تعلیق پیشرفته و شاسی محکم، هندلینگ بسیار خوبی را ارائه میدهد. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع چند اتصالی است که این ترکیب باعث بهبود ثبات و کنترل در هنگام پیچیدن و در سرعتهای بالا میشود. خودرو به خوبی از ناهمواریهای جاده عبور میکند و تعادل خود را در شرایط مختلف حفظ میکند.
وزن متعادل خودرو و مرکز ثقل پایین نیز به عملکرد بهتر در پیچها کمک میکند. در تریمهای اسپرت، فرمانپذیری دقیقتر و پاسخگویی بهتری در رانندگیهای فعالتر وجود دارد که این امر به راننده احساس کنترل بیشتری میدهد. همچنین، سیستمهای کمکی مانند کنترل کشش و ثبات به جلوگیری از لغزش و حفظ کنترل در شرایط نامساعد کمک میکنند.
تجربه رانندگی
تجربه رانندگی با این خودرو برند هوندا، به لطف امکانات و فناوریهای موجود، بسیار لذتبخش و راحت است. صندلیهای راحت و فضای کافی برای سرنشینان، به ویژه در سفرهای طولانی، احساس راحتی را به ارمغان میآورد.
در تریمهای بالاتر، امکاناتی مانند سیستم صوتی پریمیوم و صفحهنمایش بزرگ به راننده این امکان را میدهد که تجربه رانندگی را بهبود بخشد. فناوریهای ایمنی و کمکی راننده، مانند کروز کنترل تطبیقی و هشدار نقطه کور، نه تنها ایمنی را افزایش میدهند، بلکه رانندگی در ترافیک و شرایط پیچیده را راحتتر میکنند.
با توجه به پیشرانههای قوی، اعم از موتور بنزینی توربوشارژ یا سیستم هیبریدی، شتاب مناسبی در هر دو حالت وجود دارد که تجربهای هیجانانگیز را برای راننده فراهم میکند. از سوی دیگر، سیستمهای مهندسی به گونهای طراحی شدهاند که صدای داخل کابین را به حداقل میرسانند و آرامش را در هنگام رانندگی حفظ میکنند.
تفاوت بین تریمها
1. عملکرد و پیشرانه
2. مصرف سوخت
3. امکانات و تکنولوژی
4. فضای داخلی و راحتی
5. قیمت و ارزش
در نهایت این مدل ۲۰۲۴ ماشین از برند هوندا با ترکیبی از عملکرد قوی، مصرف سوخت بهینه، تکنولوژی پیشرفته و طراحی داخلی راحت، یکی از بهترین گزینهها در بازار سدانهای میانرده است. هرچند تویاوتا کمری در زمینه شتاب قدرتمندتر است، اما آکورد بهخاطر ویژگیهای کلی خود، انتخاب مناسبی برای رانندگان است.
موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحهنمایش ۷ اینچی ، Apple CarPlay و Android Auto ، سیستم ایمنی Honda Sensing
همه امکانات تریم LX ، رینگهای ۱۹ اینچی ، چراغهای LED جلو و عقب ، صندلیهای با پوشش پارچهای اسپرت ، سیستم صوتی ۸ بلندگو
همه امکانات تریم Sport ، صندلیهای چرمی مصنوعی ، سیستم تهویه مطبوع دوگانه ، شارژر بیسیم گوشی
همه امکانات تریم Sport-L ، صندلیهای چرمی واقعی ، سیستم صوتی پریمیوم ۱۰ بلندگو ، صندلی راننده با تنظیمات برقی
همه امکانات تریم EX-L ، سیستم هیبریدی (موتور ۲ لیتری و موتور الکتریکی) ، سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو ، نمایشگر هدآپ (HUD) ، دوربین ۳۶۰ درجه
——————————————————————————————–
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | سدان میانرده |
ابعاد کلی | طول: ۴,۹۷۰ میلیمتر، عرض: ۱,۸۶۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱,۴۵۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲,۸۳۰ میلیمتر |
وزن خالص | ۱,۷۹۸ کیلوگرم |
حجم باک | ۴۳ لیتر |
حجم صندوق عقب | ۴۳۰ لیتر |
جلوپنجره | جلوپنجره باریک و ششضلعی با طراحی جسورانه که به چراغهای LED متصل شده و ظاهری مدرن به خودرو میبخشد. |
چراغ جلو | چراغهای LED باریک و کشیده با طراحی تیز که به جلوپنجره متصل شده و نمایی تهاجمی ایجاد میکند. |
چراغ عقب | چراغهای LED باریک و کشیده که با یک نوار به یکدیگر متصل شدهاند و حس عرض بیشتر و ثبات را به خودرو القا میکنند. |
رینگها | در تریمهای پایه، رینگهای کوچکتر؛ در تریمهای بالاتر مانند Sport و Sport-L، رینگهای آلومینیومی ۱۹ اینچی با طراحی اسپرت. |
خطوط بدنه | خطوط تیز و کشیده در بدنه که حس حرکت و پویایی را حتی در حالت سکون القا میکند و به بهبود آیرودینامیک کمک میکند. |
سقف | سقف با شیب ملایم به سمت عقب که علاوه بر زیبایی، به بهبود آیرودینامیک و کاهش مقاومت هوا کمک میکند. |
آینههای جانبی | آینههای جانبی با طراحی آیرودینامیک و مجهز به گرمکن، هماهنگ با رنگ بدنه و دارای چراغ راهنمای یکپارچه. |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
صندلیها | در تریمهای پایه، صندلیها با روکش پارچهای باکیفیت ارائه میشوند؛ در تریمهای بالاتر مانند EX-L و Touring، صندلیها با روکش چرمی و دارای قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و تهویه هستند. |
سیستم تهویه | در تریمهای پایه، سیستم تهویه مطبوع دستی وجود دارد؛ در تریمهای بالاتر، سیستم تهویه مطبوع دوگانه خودکار ارائه میشود که امکان تنظیم دمای مجزا برای راننده و سرنشین جلو را فراهم میکند. |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی در تریمهای پایه و ۱۲.۳ اینچی در تریمهای بالاتر؛ پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto در تمامی تریمها. |
سیستم صوتی | در تریمهای پایه، سیستم صوتی با ۴ بلندگو؛ در تریمهای میانی، ۸ بلندگو؛ و در تریم Touring، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو ارائه میشود. |
صفحه نمایش اطلاعات راننده | صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲ اینچی در پشت فرمان که اطلاعات مهم رانندگی را نمایش میدهد. |
سیستم نورپردازی داخلی | در تریمهای بالاتر، نورپردازی محیطی LED با قابلیت تنظیم رنگ و شدت نور برای ایجاد فضای داخلی دلنشین. |
ویژگیهای فرمان | فرمان با روکش چرمی در تریمهای بالاتر؛ دکمههای کنترلی برای سیستم صوتی، تماسهای تلفنی و کروز کنترل بر روی فرمان در تمامی تریمها. |
دوربین عقب | در تمامی تریمها بهصورت استاندارد وجود دارد و به پارک آسانتر کمک میکند. |
دوربین جلو | در تریم Touring موجود است و به همراه دوربینهای جانبی، دید ۳۶۰ درجه را فراهم میکند. |
دوربین ۳۶۰ درجه | در تریم Touring ارائه میشود و نمای کاملی از اطراف خودرو را نمایش میدهد. |
سنسورها | سنسورهای پارک جلو و عقب در تریمهای بالاتر برای کمک به پارک ایمنتر. |
شارژر بیسیم | در تریمهای Sport-L و بالاتر موجود است و امکان شارژ دستگاههای سازگار را بدون نیاز به کابل فراهم میکند. |
سیستم استارت و ورود بدون کلید | در تمامی تریمها بهصورت استاندارد وجود دارد و امکان ورود و استارت خودرو بدون نیاز به استفاده از کلید فیزیکی را فراهم میکند. |
متریال بهکاررفته | استفاده از مواد باکیفیت در تمامی تریمها؛ در تریمهای بالاتر، استفاده از تزئینات چوبی یا فلزی در داشبورد و درها برای ایجاد حس لوکس. |
هدآپ دیسپلی (HUD) | در تریم Touring موجود است و اطلاعات مهم رانندگی را بر روی شیشه جلو نمایش میدهد تا راننده بدون نیاز به نگاه کردن به پایین، اطلاعات را مشاهده کند. |
سیستم پارک خودکار | در تریم Touring ارائه میشود و به راننده در پارک کردن خودرو بهصورت خودکار کمک میکند. |
امکانات اضافی | سقف پانورامیک در تریم Touring؛ صندلیهای ماساژور در تریم Touring؛ سیستم ناوبری داخلی در تریمهای بالاتر. |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | تریمهای پایه (LX و EX): موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ؛ تریمهای بالاتر (Sport-L، EX-L و Touring): سیستم هیبریدی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی |
قدرت موتور | تریمهای پایه: ۱۹۲ اسب بخار؛ تریمهای هیبریدی: ۲۰۴ اسب بخار |
گشتاور | تریمهای پایه: ۲۶۰ نیوتنمتر؛ تریمهای هیبریدی: ۳۳۵ نیوتنمتر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۴ کیلومتر بر ساعت |
نوع گیربکس | تریمهای پایه: گیربکس CVT؛ تریمهای هیبریدی: گیربکس e-CVT |
مصرف سوخت | حدود ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
سیستم تعلیق | جلو: مکفرسون؛ عقب: چند اتصالی |
نوع ترمزها | دیسکی در هر چهار چرخ؛ مجهز به سیستمهای ABS و EBD |
ایربگها | ۱۰ کیسه هوا |
هشدار ترافیک عقب (RCTA) | موجود |
کروز کنترل تطبیقی (ACC) | موجود |
هشدار نقاط کور (BSM) | موجود |
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA) | موجود |
ترمز اضطراری خودکار (AEB) | موجود |
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) | موجود |
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) | موجود |
حالتهای رانندگی | حالتهای مختلف رانندگی برای تطبیق با شرایط جاده و ترجیحات راننده |
توزیع نیروی ترمز (EBD) | موجود |
امکانات اضافی | سیستمهای ایمنی و کمکراننده پیشرفته، سیستم پارک خودکار در تریمهای بالاتر |
کلیه حقوق برای کارپکیج محفوظ است