طراحی ظاهری
دیفندر ۲۰۲۴ از لحاظ طراحی ظاهری، به طرز چشمگیری ترکیبی از استحکام کلاسیک و جزئیات مدرن را ارائه میدهد. این طراحی، نه تنها به بازآفرینی هویت تاریخی این خودرو پرداخته، بلکه آن را به خودرویی تبدیل کرده که در هر مسیری برجسته است. در ادامه، به جزئیات بیشتری در طراحی بخشهای مختلف این خودرو میپردازیم:
نمای جلو
در نمای جلو، جلوپنجره مستطیلی با خطوط افقی قابل توجه است که نمایندهای از طراحی کلاسیک دیفندر محسوب میشود. چراغهای LED گرد با گرافیک داخلی خاص، علاوه بر تأکید بر اصالت برند، روشنایی خوبی برای مسیرهای تاریک و آفرود فراهم میکنند. سپر جلو با ورودیهای هوای بزرگ، خنککنندگی بهتری را برای موتور فراهم کرده و هماهنگ با زوایای تند و برجسته طراحی شده است که به بهبود قابلیت آفرود کمک میکند. طراحی ضربهگیرها نیز برای محافظت بیشتر و کاهش آسیبها در مسیرهای سنگلاخی و دشوار تنظیم شده است.
نمای جانبی
در طراحی جانبی، خطهای صاف و با زاویههای تیز، شخصیت قدرتمند و آماده به کار دیفندر را نمایش میدهد. گلگیرهای برجسته با ترکیب رینگهای آلیاژی بزرگ، هم برای جذابیت بصری و هم برای عملکرد بهتر در مسیرهای غیرهموار طراحی شدهاند. پنجرههای جانبی با شکل خاص خود و طرح مربعی، به بیننده یادآور مدلهای قدیمی و کاربردی دیفندر هستند. همچنین، سقف شناور با رنگ متفاوت و ریلهای سقفی قوی، جذابیت بصری ایجاد کرده و امکان حمل تجهیزات بیشتری را فراهم میکنند. رنگآمیزی دو رنگ بدنه با سقف مات، به این طراحی جانبی جلوهای خاص بخشیده است.
نمای عقب
نمای عقب دیفندر نیز با حفظ جزئیات خاص، هویت خود را به رخ میکشد. چراغهای عقب با شکل مربعی و گرافیک سادهای که دارند، هماهنگی طراحی با بخشهای دیگر را حفظ کردهاند. درِ عقب با بازشوی جانبی و لاستیک زاپاس نصبشده بر روی آن، علاوه بر کارایی، حس اطمینان و استحکام را به مخاطب القا میکند. قلابهای یدککش بر روی سپر عقب و طراحی مستحکم آن نیز، برای حمل تجهیزات سنگین و قابلیتهای یدککشی در شرایط دشوار، کاربردی است.
جزئیات خاص
یکی از ویژگیهای جذاب دیفندر ۲۰۲۴، استفاده از ترکیبهای رنگهای مات و براق در بدنه است که به خودرو جلوهای خاص و مدرن بخشیده است. سقف پانورامیک که در تریمهای بالاتر ارائه میشود، تجربه رانندگی دلپذیری برای سرنشینان فراهم میکند. در کنار این، تریمهای فلزی و پلاستیکی مقاوم که در سپرها، رکابها و اطراف گلگیرها به کار رفته، دوام بالایی را تضمین میکنند و برای حفاظت در برابر خط و خشها و ضربهها طراحی شدهاند.
تکنولوژی و امکانات کابین
لندروور دیفندر ۲۰۲۴ از نظر امکانات کابین و فناوریهای بهکاررفته، ترکیبی از لوکس بودن و کارایی را ارائه میدهد. طراحی داخلی آن با استفاده از مواد مقاوم و باکیفیت، حس استحکام و لوکس بودن را به سرنشینان القا میکند. تریمهای فلزی و پلاستیکی مقاوم که در بخشهای مختلف کابین بهکار رفتهاند، علاوه بر زیبایی، دوام بالایی را تضمین میکنند. صندلیها با پوشش چرمی یا پارچهای باکیفیت، راحتی و پشتیبانی مناسبی را برای سفرهای طولانی فراهم میکنند.
در مرکز داشبورد، سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro قرار دارد که از طریق یک صفحهنمایش لمسی ۱۰ اینچی کنترل میشود. این سیستم با رابط کاربری ساده و پاسخگو، دسترسی به ناوبری، موسیقی، تماسهای تلفنی و سایر امکانات را ممکن میسازد و قابلیت بهروزرسانی نرمافزاری از راه دور (OTA) نیز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین، با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، کاربران میتوانند گوشیهای هوشمند خود را بهراحتی متصل کرده و از برنامههای دلخواه خود استفاده کنند. پورتهای USB و شارژر بیسیم نیز برای راحتی بیشتر در دسترس قرار دارند.
سیستم صوتی Meridian در تریمهای بالاتر دیفندر، تجربهای بینظیر از شنیدن موسیقی با صدای شفاف و قدرتمند را ارائه میدهد که با چندین بلندگو و تنظیمات پیشرفته، فضایی دلپذیر را برای سرنشینان ایجاد میکند. این خودرو همچنین به مجموعهای از سیستمهای کمکی راننده مجهز شده است؛ از جمله کروز کنترل تطبیقی که فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کرده و سرعت را بهصورت خودکار تنظیم میکند، سیستم هشدار خروج از خط که در صورت انحراف از مسیر به راننده هشدار میدهد، ترمز اضطراری خودکار برای توقف فوری در مواقع خطر و دوربین ۳۶۰ درجه که دید کامل اطراف خودرو را برای پارک و افزایش ایمنی فراهم میکند.
در کنار اینها، دیفندر ۲۰۲۴ با سیستم تعلیق بادی تطبیقی عرضه شده که امکان تنظیم ارتفاع خودرو را برای عبور از موانع مختلف فراهم میکند. همچنین، سیستم Terrain Response با تنظیمات مختلف برای شرایط جادهای و آفرود، به راننده اجازه میدهد که خودرو را با توجه به نوع مسیر بهینهسازی کند. کابین دیفندر با طراحی ارگونومیک و فضای کافی برای سرنشینان و بار، تجربهای راحت و کارآمد را در هر شرایطی ارائه میدهد. صندلیهای جلو و عقب با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، راحتی بیشتری را در فصول سرد فراهم کرده و سیستم تهویه مطبوع چندگانه، دمای مطلوب را در تمام نقاط کابین حفظ میکند.
عملکرد موتور و سیستم ایمنی
نسل ۲۰۲۴ دیفندر از لحاظ عملکرد موتور و سیستم ایمنی، استانداردهای بالایی را ارائه میدهد که تجربهای مطمئن و قدرتمند را برای راننده به ارمغان میآورد. این خودرو با چندین گزینه پیشرانه عرضه میشود که هرکدام ویژگیهای منحصربهفردی دارند. اولین گزینه، موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است که با قدرت مناسب و مصرف سوخت بهینه، گزینهای عالی برای رانندگی روزمره و آفرود سبک به حساب میآید. گزینه بعدی، موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی با سیستم هیبریدی ملایم (MHEV) است که با ترکیب توربوشارژر و سوپرشارژر الکتریکی، قدرت و گشتاور بالاتری را ارائه میدهد و تجربه رانندگی پویاتری را فراهم میکند. در نهایت، علاقهمندان به عملکرد بالا میتوانند از موتور ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ بهرهمند شوند که با قدرت حدود ۵۱۸ اسب بخار و گشتاور ۶۲۵ نیوتنمتر، شتابگیری سریع و تواناییهای آفرود بینظیری دارد. تمامی این موتورها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت شدهاند که تعویض دندهها را بهصورت نرم و کارآمد انجام میدهد، و سیستم چهارچرخ محرک دائمی و دیفرانسیلهای قفلشونده نیز توانایی عبور از مسیرهای ناهموار و شرایط سخت را تضمین میکنند.
از نظر ایمنی، دیفندر ۲۰۲۴ به مجموعهای از فناوریهای ایمنی فعال و غیرفعال مجهز شده است که آسودگی خاطر بیشتری را به راننده میدهد. از جمله این سیستمها میتوان به ترمز اضطراری خودکار (AEB) اشاره کرد که با تشخیص موانع پیشرو، در صورت عدم واکنش راننده بهصورت خودکار ترمزگیری میکند تا از برخورد جلوگیری شود. همچنین، کروز کنترل تطبیقی بهطور خودکار سرعت خودرو را با توجه به ترافیک تنظیم کرده و فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ میکند. سیستم هشدار خروج از خط و کمک به حفظ مسیر در صورت انحراف ناخواسته از مسیر، به راننده هشدار داده و در صورت نیاز، فرمان را برای بازگشت به مسیر اصلاح میکند. سیستم تشخیص علائم ترافیکی نیز علائم جاده را شناسایی کرده و اطلاعات لازم را به راننده نمایش میدهد.
دیفندر همچنین با دوربین ۳۶۰ درجه و حسگرهای پارک، دید کاملی از اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار میدهد و پارک کردن را آسانتر و ایمنتر میکند. سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب نیز با تشخیص خودروها در نقاط کور و ترافیک نزدیک از عقب، به راننده هشدار میدهد. این ترکیب از پیشرانههای متنوع و سیستمهای ایمنی پیشرفته، دیفندر ۲۰۲۴ را به خودرویی توانمند و مطمئن برای هر نوع مسیری تبدیل کرده که نیازهای امنیتی و عملکردی را به خوبی برآورده میکند.
هندلینگ و تجربه رانندگی
هندلینگ و تجربه رانندگی
با وجود ابعاد بزرگ و بدنه مستحکم، دیفندر در جادههای شهری و بزرگراهها هندلینگ شگفتانگیزی را ارائه میدهد. سیستم تعلیق مستقل چهارچرخ که با تنظیمات پیشرفته طراحی شده، رانندگی نرمی را حتی در مسیرهای پر دستانداز فراهم میکند و مانع از تکانهای شدید در کابین میشود. فرمانپذیری دقیق و پاسخگو، بهویژه در سرعتهای بالا و در پیچهای تند، احساس کنترل و ثبات را به راننده منتقل میکند. عایقبندی خوب کابین نیز صداهای خارجی را کاهش داده و تجربه رانندگی را لذتبخش و آرام میسازد. به طور کلی، این خودرو تجربهای بینظیر از سواری آرام و همزمان پویا را به راننده ارائه میدهد.
قدرت آفرود و قابلیتهای بینظیر
یکی از برجستهترین نقاط قوت دیفندر ۲۰۲۴، تواناییهای آفرود آن است. سیستم چهارچرخ محرک دائمی و دیفرانسیلهای قفلشونده مرکزی و عقب امکان توزیع بهینه نیرو به هر چهار چرخ را فراهم میکنند، و این خودرو را برای مسیرهای صعبالعبور و آفرود به یک انتخاب ایدهآل تبدیل کردهاند. سیستم Terrain Response به راننده این امکان را میدهد تا بین حالتهای مختلف آفرود مانند گلولای، شن، برف و صخره، بهترین گزینه را برای شرایط جادهای یا آفرودی انتخاب کند. این سیستم، میزان گشتاور و نیروی موتور را برای چرخهای مختلف تنظیم میکند تا بهترین عملکرد و چسبندگی در هر نوع مسیر به دست آید.
سیستم تعلیق بادی تطبیقی و تنظیم ارتفاع
دیفندر ۲۰۲۴ دارای سیستم تعلیق بادی تطبیقی است که به راننده اجازه میدهد ارتفاع خودرو را متناسب با نوع مسیر تغییر دهد. این ویژگی برای عبور از موانع سخت و ناهمواریهای بزرگ بسیار مفید است، زیرا ارتفاع خودرو را میتوان بالا برد و از آسیبهای احتمالی به زیر خودرو جلوگیری کرد. این سیستم همچنین در جادههای معمولی میتواند به خودرو ارتفاع پایینتری دهد تا آیرودینامیک و پایداری آن افزایش یابد.
زاویههای ورود، خروج و شکست
یکی از مهمترین ویژگیها برای یک خودروی آفرود، زاویههای ورود، خروج و شکست است. دیفندر با زاویه ورود ۳۸ درجه، زاویه خروج ۴۰ درجه و زاویه شکست ۲۸ درجه، میتواند از موانع بزرگ و شیبهای تند بهراحتی عبور کند. این ویژگیها، دیفندر را برای ماجراجوییهای شدید آفرود به یک گزینه بیرقیب تبدیل کردهاند.
قابلیت عبور از آب و سیستمهای کمکی آفرود
این خودرو توانایی عبور از آب با عمق حداکثر ۹۰۰ میلیمتر را دارد، که آن را برای مسیرهای آبی و باتلاقی ایدهآل میسازد. سیستمهای کمکی آفرود مانند کنترل حرکت در سراشیبی و کنترل کشش پیشرفته نیز در دیفندر به کار رفتهاند تا در شرایط دشوار، کنترل خودرو بهبود یابد و راننده بتواند با اطمینان بیشتر مسیرهای چالشبرانگیز را طی کند.
مقایسه با رقبا
۱. طراحی و ظاهر:
- لندروور دیفندر ۲۰۲۴: ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن با خطوط صاف و زوایای تیز که استحکام و زیبایی را بهطور همزمان به نمایش میگذارد.
- جیپ رانگلر: طراحی جعبهای و کلاسیک با چراغهای گرد و جلوپنجره هفتشیاری که اصالت آفرود را نشان میدهد.
- مرسدس بنز G کلاس: طراحی مربعی و نمادین با جزئیات لوکس که ترکیبی از استحکام و تجمل را ارائه میدهد.
- تویوتا لندکروزر: طراحی مدرن با خطوط نرم و جلوپنجره بزرگ که بر قدرت و قابلیتهای آفرود تأکید دارد.
- فورد برانکو: طراحی رترو با الهام از مدلهای قدیمی و جزئیات مدرن که جذابیت خاصی به آن بخشیده است.
۲. عملکرد موتور:
- لندروور دیفندر ۲۰۲۴: موتورهای متنوع از جمله ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، ۳.۰ لیتری شش سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم و ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرتهای متفاوت.
- جیپ رانگلر: موتورهای ۲.۰ لیتری توربوشارژ، ۳.۶ لیتری V6 و ۶.۴ لیتری V8 با قدرتهای متنوع.
- مرسدس بنز G کلاس: موتور ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو با قدرت بالا.
- تویوتا لندکروزر: موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با سیستم هیبریدی.
- فورد برانکو: موتورهای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و ۲.۷ لیتری V6 توربوشارژ.
۳. قابلیتهای آفرود:
- لندروور دیفندر ۲۰۲۴: سیستم چهارچرخ محرک دائمی، دیفرانسیلهای قفلشونده، سیستم Terrain Response و قابلیت عبور از آب با عمق ۹۰۰ میلیمتر.
- جیپ رانگلر: سیستم چهارچرخ محرک با دیفرانسیلهای قفلشونده، سیستم تعلیق مناسب آفرود و قابلیت عبور از آب با عمق ۷۶۰ میلیمتر.
- مرسدس بنز G کلاس: سیستم چهارچرخ محرک دائمی، سه دیفرانسیل قفلشونده و قابلیتهای آفرود پیشرفته.
- تویوتا لندکروزر: سیستم چهارچرخ محرک با دیفرانسیلهای قفلشونده و سیستمهای کمکی آفرود.
- فورد برانکو: سیستم چهارچرخ محرک با دیفرانسیلهای قفلشونده، سیستم تعلیق مناسب آفرود و قابلیت عبور از آب با عمق ۸۵۰ میلیمتر.
۴. امکانات و فناوریها:
- لندروور دیفندر ۲۰۲۴: سیستم اطلاعات و سرگرمی Pivi Pro، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی Meridian و مجموعهای از سیستمهای کمکی راننده.
- جیپ رانگلر: سیستم Uconnect با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی آلپاین و برخی سیستمهای کمکی راننده.
- مرسدس بنز G کلاس: سیستم MBUX با نمایشگرهای بزرگ، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی Burmester و مجموعهای کامل از سیستمهای کمکی راننده.
- تویوتا لندکروزر: سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر بزرگ، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی JBL و سیستمهای کمکی راننده.
- فورد برانکو: سیستم SYNC 4 با نمایشگر لمسی، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، سیستم صوتی B&O و سیستمهای کمکی راننده.
۵. قیمت:
- لندروور دیفندر ۲۰۲۴: بسته به تریم و تجهیزات، قیمت پایه از حدود ۵۵,۰۰۰ دلار شروع میشود.
- جیپ رانگلر: قیمت پایه از حدود ۳۰,۰۰۰ دلار شروع میشود.
- مرسدس بنز G کلاس: قیمت پایه از حدود ۱۳۰,۰۰۰ دلار شروع میشود.
- تویوتا لندکروزر: قیمت پایه از حدود ۸۵,۰۰۰ دلار شروع میشود.
- فورد برانکو: قیمت پایه از حدود ۳۵,۰۰۰ دلار شروع میشود.
جدول طراحی ظاهری
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | شاسیبلند آفرود لوکس |
ابعاد کلی | طول: حدود ۴.۷ متر، عرض: ۲.۰ متر، ارتفاع: ۱.۹ متر |
حجم صندوق عقب | تقریباً ۹۰۰ لیتر با صندلیهای عقب جمعشده |
حجم باک | ۸۵ لیتر |
فاصله محور | حدود ۳ متر |
وزن خالص | حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم بسته به تریم |
سقف | سقف پانورامیک برای لذت از مناظر و افزایش حس فضای داخلی |
نمای جلو | جلوپنجره مستطیلی با طراحی کلاسیک و زوایای تیز، ترکیبی از اصالت و نوآوری |
چراغهای جلو | چراغهای LED دایرهای با طراحی ساده و مدرن، نماینده هویت بصری دیفندر |
جلوپنجره | جلوپنجره با خطوط افقی که به یادآور مدلهای قدیمی دیفندر است |
سپر عقب | سپر عقب با طراحی مستحکم که به قابلیتهای آفرود خودرو کمک میکند |
سپر جلو | سپر با ورودیهای بزرگ برای خنککنندگی بهتر موتور و بهبود کارایی آفرود |
گلگیرها | گلگیرهای برجسته که بر قابلیتهای آفرود خودرو تأکید دارند |
رنگ بدنه | ترکیب رنگهای مات و براق که حس لوکس بودن و مقاومت را ارائه میدهد |
در عقب | در عقب با بازشوی جانبی که همراه با لاستیک زاپاس، اصالت طراحی را حفظ کرده است |
جدول تکنولوژی و امکانات کابین
ویژگی | توضیحات |
---|---|
صندلیها | صندلیهای چرمی با قابلیت تنظیم برقی و حافظه در تریمهای بالا |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | سیستم Pivi Pro با قابلیت بهروزرسانی از راه دور (OTA)، اتصال Apple CarPlay و Android Auto برای گوشی های هوشمند |
صفحهنمایش لمسی | صفحهنمایش ۱۰ اینچی مرکزی با رابط کاربری سریع و ساده |
سیستم صوتی | سیستم صوتی Meridian با کیفیت بالا و بلندگوهای چندگانه |
سیستم ناوبری ماهوارهای | ناوبری با نقشههای ماهوارهای برای یافتن مسیرهای آفرود و شهری |
نورپردازی داخلی | نورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم رنگ و شدت |
سیستم تهویه مطبوع | سیستم تهویه مطبوع دو یا سهگانه با کنترل دمای جداگانه |
سیستم Terrain Response | تنظیمات مختلف برای انواع مسیرهای آفرود و جادهای |
سیستم تعلیق بادی | موجود |
پورتهای USB و شارژر بیسیم | موجود |
دوربین ۳۶۰ درجه | موجود |
نمایشگر دیجیتال راننده | موجود |
حسگرهای پارک جلو و عقب | موجود |
جدول عملکرد موتور و سیستم ایمنی
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | بنزینی و دیزلی با انواع هیبریدی ملایم |
گزینههای موتور | ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، ۳.۰ لیتری شش سیلندر هیبریدی ملایم، و ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت موتور | از ۲۹۶ تا ۵۱۸ اسب بخار بسته به مدل |
گشتاور | بین ۴۰۰ تا ۶۲۵ نیوتنمتر بسته به مدل موتور |
گیربکس | گیربکس ۸ سرعته |
سیستم چهارچرخ | چهارچرخ محرک دائمی با توزیع بهینه |
دیفرانسیلها | دیفرانسیلهای قفلشونده مرکزی و عقب برای بهبود آفرود |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۵.۵ تا ۷.۰ ثانیه بسته به موتور |
سرعت نهایی | سرعت نهایی حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برای مدلهای V8 |
مصرف سوخت ترکیبی | مصرف ترکیبی حدود ۱۰ تا ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
کیسههای هوا | کیسههای هوا در بخشهای جلو، جانبی و پردهای |
ترمز اضطراری خودکار (AEB) | موجود |
کروز کنترل تطبیقی | موجود |
هشدار خروج از خط | موجود |
سیستم پایش نقاط کور | موجود |
تشخیص علائم ترافیکی | موجود |
کنترل حرکت در سراشیبی | موجود |
کنترل کشش پیشرفته | موجود |
حسگرهای پارک جلو و عقب | موجود |
سیستم تثبیت خودرو در پیچها | موجود |
قیمت جهانی
S : 55,000$
تریم پایه با امکانات استاندارد، مناسب برای کسانی که به دنبال یک خودروی آفرود با قیمت مناسب هستند.
X : 90,000$
تریم لوکس با تجهیزات پیشرفته و طراحی منحصربهفرد، برای کسانی که به دنبال تجربهای ممتاز از دیفندر هستند.
V8 : 115,000$
مجهز به موتور ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت بالا، مناسب برای علاقهمندان به عملکرد قوی و سرعت.
X-Dynamic SE: 70,000$
این تریم شامل ویژگیهای کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تزئینات خارجی سیلیکونی ساتن، سیستم Terrain Response®، ریلهای سقفی مشکی، پدالهای X-Dynamic، صندلیهای چرمی دانهدار با نوار تزئینی Robustec و رینگهای ۲۰ اینچی مدل 5094، پنج پره با پوشش ساتن خاکستری تیره میباشند.
Outbound : 85,000$
تمرکز بر فضای بار بیشتر و طراحی داخلی مقاوم برای ماجراجوییهای آفرود.