رنو کولیوس نسل جدید از زبان طراحی مدرن رنو بهره میبرد که وجه تمایز آن چراغهای بزرگ LED به همراه دیلایتهای C شکل در دو سوی سپر است جلوپنجرهی پهن با میلههای کرومی برجسته به همراه لوگوی بزرگ رنو در مرکز، چهرهای لوکس و قدرتمند به این شاسیبلند میدهد. طراحی قسمت جلویی کولیوس شباهت زیادی به سدان تالیسمان دارد؛ سبکی که رنو در محصولات آن دوره خود به کار گرفت و باعث شد چهره کولیوس بسیار مدرن و چشمنواز باشد.
در نمای جانبی، خطوط حجمدهنده روی بدنه و قاب کرومی اطراف دریچههای هوا روی گلگیر جلو، حس یک خودروی باابهت را تقویت میکند. رنو کولیوس یک کراساوور سایز متوسط با ابعاد بزرگ است و در دسته شاسیبلندهای شهری بزرگ قرار میگیرد. در قسمت عقب، چراغهای کشیدهی متصل به لوگوی رنو و دو خروجی کرومی اگزوز در دو طرف سپر، جلوهای اسپرت و متوازن ایجاد کردهاند. لازم به ذکر است
رنو کولیوس در میانه عمر خود (مدل ۲۰۲۰) دچار فیسلیفت جزئی شد که شامل تغییراتی ظریف در چهره بود. در نسخه فیسلیفت ۲۰۲۰، طرح جلوپنجره کمی متفاوت شد و قطعات کرومی در سپرهای جلو و عقب (اسکیدپلیت) برجستهتر شدند. همچنین چراغهای جلوی LED به صورت استاندارد در تمامی تیپها درآمدند و رینگهای آلیاژی جدید دورنگ به همراه رنگ بدنهی قرمز جدید معرفی گردید. این تغییرات ظاهری هرچند کوچک بودند اما کولیوس را به محصولات بهروزتر رنو نظیر کاجار نزدیکتر کردند و تازگی طراحی آن را حفظ نمودند.
کابین رنو کولیوس ترکیبی از راحتی، تکنولوژی و فضای جادار است. داشبورد خودرو طراحی ساده و ارگونومیکی دارد که در مرکز آن نمایشگر بزرگ لمسی ایستاده (۷ اینچی در مدلهای پایه و ۸.۷ اینچی در تیپهای بالاتر) قرار گرفته است. سیستم اطلاعاتسرگرمی رنو موسوم به R-Link 2 در این نمایشگر امکاناتی چون ناوبری، پخش چندرسانهای و ارتباط تلفن همراه را فراهم میکند. در تیپهای فولآپشن، این سیستم از Apple CarPlay (و Android Auto) نیز پشتیبانی میکند که در فیسلیفت ۲۰۱۹ بهبود یافته و تمامصفحه شده است.
پشت فرمان، یک صفحه نمایش تمامرنگی TFT بهجای پنل آنالوگ سنتی قرار دارد که اطلاعات سرعت، دور موتور و رایانه سفر را به شکل دیجیتال و قابل تنظیم نمایش میدهد. رنو برای کولیوس مجموعهای غنی از آپشنهای رفاهی را در نظر گرفته بود که از جمله آنها میتوان به سقف پانورامیک برقی، صندلیهای تمام چرم با تنظیم برقی و حافظه، گرمکن و حتی سردکن صندلیهای جلو، تهویه مطبوع دوکاناله خودکار با دریچههای مجزا برای سرنشینان عقب، کروز کنترل و محدودهکننده سرعت اشاره کرد. سیستم صوتی حرفهای Bose با ۱۳ بلندگو نیز در تیپهای بالاتر تعبیه شده که صدایی فراگیر و باکیفیت را در کابین پخش میکند.
از نظر فضای داخلی، کولیوس یکی از جادارترین کابینها را در بین رقبا ارائه میدهد. فاصله محوری ۲۷۰۵ میلیمتری، فضای پای زیادی را مخصوصاً برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. علاوه بر این، صندلیهای عقب در مدل فیسلیفت به امکان تنظیم پشتی در دو حالت مجهز شدند که راحتی سرنشینان عقب را بیشتر میکند. نکته مثبت دیگر، صندوق بار بزرگ ۵۴۲ لیتری کولیوس است که با خواباندن صندلیهای عقب تا حدود ۱۶۹۰ لیتر افزایش مییابد و برای سفرهای خانوادگی کاملاً مناسب است.
هرچند کابین کولیوس لوکس و مدرن به نظر میرسد، اما در برخی قسمتها از پلاستیک سخت استفاده شده است؛ مثلاً بخشهایی از داشبورد و کنسول میانی، حسی از اقتصادی بودن را القا میکنند که ممکن است در شان یک خودروی نیمهلوکس نباشد. با این حال، کیفیت مونتاژ کلی کابین خوب بوده و عایقبندی صوتی مناسب آن، فضای آرامی را در داخل خودرو حتی در سرعتهای بزرگراهی ایجاد میکند.
رنو کولیوس ۲۰۱۶-۲۰۲۰ بر روی پلتفرم ماژولار CMF-CD رنو-نیسان ساخته شده و از نظر فنی اشتراکات بسیاری با نیسان ایکستریل دارد. پیشرانههای متنوعی برای کولیوس در بازارهای جهانی عرضه شد که شامل موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی (برخی بازارها) و حتی ۱.۳ لیتری توربو (در سالهای پایانی) و نیز دو موتور دیزل ۱.6 و ۲.۰ لیتری dCi میشود. اما تمامی مدلهای وارد شده به ایران مجهز به موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی (مشترک با نسل قبل) بودند این موتور که محصول همکاری نیسان و رنو است،توان تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور و ۲۳۳ نیوتنمتر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. هرچند این پیشرانه عملکرد نرم و دوام خوبی از خود نشان داده است، فناوری آن متعلق به یک دهه قبل بوده و نسبت به رقبایی که موتورهای توربو یا شش سیلندر دارند، کمی قدیمی به نظر میرسد.
نیروی موتور از طریق جعبهدنده خودکار X-Tronic CVT نسل جدید به چرخها منتقل میشود. گیربکس CVT کولیوس قابلیت شبیهسازی ۷ دنده را در حالت دستی دارد و برای رانندگیهای شهری و ترافیک سنگین بسیار روان و بهینه عمل میکند، اما از نظر هیجان رانندگی و واکنش اسپرت، به پای گیربکسهای سنتی (اتوماتیک AT یا دوکلاچه) نمیرسد. بیشتر مدلهای وارداتی به ایران دارای سیستم دو دیفرانسیل هوشمند هستند که امکان انتخاب حالت ۲WD (محور جلو)، 4WD Auto (توزیع هوشمند گشتاور بین محورها) و 4WD Lock (چهارچرخ محرک دائم) را به راننده میدهد. این سیستم ۴×۴ به بهبود کشش خودرو در سطوح لغزنده و آفرود سبک کمک شایانی میکند.
از نظر عملکرد، کولیوس ۲.۵ لیتری AWD حدود ۹.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن حدود ۱۹۹ کیلومتر/ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل در حدود ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که برای خودرویی با این اندازه قابل قبول است.
در بحث ایمنی، نسل دوم کولیوس پیشرفت زیادی نسبت به گذشته داشته و توانسته ۵ ستاره ایمنی را از Euro NCAP کسب کند. شاسی مستحکم با بهکارگیری فولادهای پراستحکام به همراه ۶ کیسه هوا (جلو، جانبیهای صندلیهای جلو و پردهای سرتاسری) حفاظت مناسبی از سرنشینان به عمل میآورد. تمامی تیپهای کولیوس مجهز به سامانههای کمکی ترمز و پایداری مانند ABS، EBD، EBA (کمک ترمز اضطراری)، ESP (کنترل پایداری) و HSA (کمک حرکت در سربالایی) هستند.
علاوه بر این، امکانات ایمنی مدرنتری نظیر رادار نقاط کور جهت هشدار وجود خودرو در نقاط کور آینهها، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و دوربین عقب به همراه سنسورهای پارک جلو و عقب در تیپهای بالا موجود است. سیستم ترمز خودکار اضطراری (AEB) نیز در برخی بازارها روی کولیوس ارائه شد که در نسخه فیسلیفت، قابلیت شناسایی عابر پیاده را هم پیدا کرد. مجموعه این تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال، کولیوس را به خودرویی مطمئن برای خانوادهها تبدیل کرده است.
رنو کولیوس بیشتر بر راحتی و آرامش در رانندگی تمرکز دارد تا هیجانهای اسپرت. سواری خودرو نرم و راحت است؛ سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و چنداتصالی در عقب به خوبی ناهمواریهای جاده را جذب میکنند و در سفرهای طولانی کمترین خستگی را به سرنشینان منتقل میکنند. کیفیت سواری و عایقبندی کابین نیز قابل توجه است به طوری که صدای موتور و باد در سرعتهای معمول به سختی به داخل نفوذ میکند.
فرمان برقی کولیوس سبک و روان بوده و شعاع گردش مناسبی را برای مانور در شهر فراهم میکند. البته نباید انتظار حس اسپرت از فرمان و تعلیق این خودرو داشت؛ همانطور که اشاره شد گیربکس CVT و موتور ۲.۵ لیتری تمرکزشان بر ارائه رانندگی بدون تکان و اقتصادی است تا شتابگیری ناگهانی. به همین دلیل شتابگیری کولیوس کاملاً متوسط ارزیابی میشود و برای سبقتگیری باید کمی حوصله به خرج داد. هرچند حالت تعویض دستی ۷ سرعته گیربکس تا حدی امکان کنترل بیشتر را به راننده میدهد، اما باز هم شتاب آن آنی نیست. در عوض، کولیوس در جادههای برونشهری پایداری و تعادل خوبی از خود نشان میدهد؛ سیستم چهارچرخ محرک در پیچها توزیع گشتاور را بهبود میدهد و باعث افزایش اعتمادبهنفس راننده در شرایط بارانی یا لغزنده میشود.
هندلینگ خودرو هرچند به تیزی رقبای ژاپنی نظیر تویوتا RAV4 نیست، اما کاملاً قابل پیشبینی و ایمن است و در مانورهای ناگهانی نیز خودرو رفتاری پایدار دارد. ترمزهای دیسکی خنکشونده در هر چهار چرخ، قدرت توقف مناسبی به کولیوس میدهند و سیستمهای کمکی ترمز نیز در ترمزگیریهای شدید پایداری خودرو را حفظ میکنند. در مجموع، رانندگی با کولیوس تجربهای لذتبخش از نظر آرامش و تسلط بر خودرو ارائه میکند؛ موقعیت نشستن SUV مانند و دید گسترده به اطراف، برای راننده احساس امنیت و اشراف به همراه دارد. تنها نقطه ضعف تجربه رانندگی را میتوان در هیجان کم پیشرانه و واکنش نهچندان سریع آن دانست که برای علاقهمندان به رانندگی پرشتاب ممکن است کمی ناامیدکننده باشد. با این حال برای استفاده روزمره شهری و سفرهای خانوادگی، کولیوس خودرویی بسیار راحت، مطمئن و دلپسند ارزیابی میشود.
رنو کولیوس در بازه زمانی عرضه خود (۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در ایران) با رقبای سرسختی از برندهای ژاپنی و کرهای روبهرو بود. از مهمترین رقبا میتوان به نیسان ایکستریل (پلتفرم مشترک با کولیوس)، تویوتا راو۴، میتسوبیشی اوتلندر، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو اشاره کرد. در مقایسه با این رقبا، کولیوس مزایا و معایب خاص خود را دارد:
طراحی و ابعاد: کولیوس از نظر طراحی بیرونی بسیار مدرنتر و جذابتر از نسلهای قبل شده و در بین رقبا نیز استایل متمایز فرانسوی خود را دارد. زبان طراحی جدید رنو (چراغهای C شکل و جلوپنجره عریض کرومی) باعث شده کولیوس ظاهری لوکستر نسبت به رقبایی مانند راو۴ داشته باشد. ابعاد کولیوس (طول ۴۶۷۲ میلیمتر) در حدی است که فضای داخلی جاداری ارائه میکند، اما برخلاف برخی رقبا (مثل سانتافه و سورنتو) فاقد ردیف سوم صندلی است و صرفاً پنجنفره میباشد. این میتواند برای خانوادههایی که به صندلی هفتنفره نیاز دارند یک نقطه ضعف باشد، هرچند در عوض فضای بار بیشتری در اختیار قرار میدهد.
پیشرانه و عملکرد: اکثر رقبا در این کلاس از موتورهای قویتری بهره میبرند؛ به عنوان مثال کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در برخی مدلها موتورهای ۶ سیلندر یا توربوشارژ با توان بالاتر دارند، در حالی که کولیوس تنها با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۱ اسبی عرضه شد. شتاب صفر تا صد نزدیک به ۱۰ ثانیه کولیوس کندتر از برخی رقبا مثل راو۴ (حدود ۸ ثانیه در مدل ۲.۵ لیتری) است. گیربکس CVT کولیوس نیز از نظر لذت رانندگی به پای گیربکسهای اتوماتیک ۶ یا ۸ سرعته سنتی رقبا (مانند راو۴ و سانتافه) نمیرسد. اما در مقابل، مصرف سوخت کولیوس اقتصادیتر بوده و هماهنگی موتور و گیربکس آن در رانندگی آرام شهری بهتر احساس میشود. همچنین کولیوس با سیستم ۴WD هوشمند خود عملکردی مطمئن در مسیرهای لغزنده دارد، در حالی که برخی رقبا (مثل برخی تریمهای راو۴ یا اوتلندر) ممکن است در مدلهای پایه تکدیفرانسیل باشند.
امکانات و ایمنی: یکی از برتریهای کولیوس نسبت به بسیاری از رقبا، سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی استاندارد بالای آن در تیپ وارد شده به ایران است. برای مثال، کولوس فول نگین خودرو دارای مواردی نظیر سقف پانوراما، صندلیهای برقی گرمکن/سردکن، درِ صندوق برقی، نمایشگر بزرگ ناوبری، رادار نقطه کور و ۶ ایربگ بود که در سال ۲۰۱۷ ممکن بود برخی از این امکانات در تیپهای پایهی رقبا وجود نداشته باشند یا سفارشی باشند. از نظر ایمنی نیز کسب ۵ ستاره کولیوس نقطه قوتی است که مثلاً اوتلندر در آن سالها بهسختی به ۴ ستاره رسید. با این حال، از لحاظ فناوریهای جدید مانند کروز کنترل هوشمند یا ترمز اضطراری خودکار، تویوتا راو۴ و نیسان ایکستریل در سالهای جدیدتر تجهیزاتی قابل مقایسه یا برتر داشتند. به طور کلی کولیوس در ارائه آپشنهای لوکس (مانند سیستم صوتی Bose، نورپردازی داخل کابین و تریمهای چرمی باکیفیت) دست پر به میدان آمده و حس یک خودروی نیمهلوکس را به سرنشینان منتقل میکند، در حالی که برخی رقبا تمرکز بیشتری بر کاربردی بودن ساده داشتهاند.
قیمت و ارزش: هنگام عرضه اولیه در ایران، نگین خودرو کولیوس را با قیمتی رقابتی نسبت به رقبا عرضه کرد. قیمت قطعی مدل فول ۲۰۱۷ در ابتدا حدود ۱۹۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان تعیین شده بود که در مقایسه با خودروهایی نظیر سانتافه یا سورنتو (وارداتی توسط واردکنندگان متفرقه) قیمت وسوسهانگیزی محسوب میشد. در بازار جهانی نیز کولیوس معمولاً قیمتی پایینتر از همکلاسان ژاپنی خود داشت؛ برای مثال قیمت پایهٔ آن در امارات حدود ۷۴٬۹۰۰ درهم (معادل تقریباً ۲۰ هزار دلار) بود که نسبت به قیمت پایه نیسان ایکستریل (۸۴ هزار درهم) کمتر است البته تیپهای بالاتر کولیوس به مرز ۳۰–۳۵ هزار دلار نیز میرسید. در اروپا، محدوده قیمت کولیوس نسل دوم در زمان عرضه از حدود ۲۹٬۹۰۰ یورو برای تیپ پایه تا ۴۳٬۴۰۰ یورو برای بالاترین تیپ (Initiale Paris) اعلام شده بود. بنابراین کولیوس از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی، در بازارهای جهانی خودرویی مقرونبهصرفهتر از برخی رقبا بهشمار میرفت. در ایران نیز تا پیش از جهش نرخ ارز در سال ۱۳۹۷، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی نگین خودرو، مزیت مهم کولیوس نسبت به رقبایی بود که بعضاً گرانتر و بینمایندگی بودند. با این حال، پس از توقف واردات خودرو و افزایش قیمت ارز، قیمت کولیوسهای موجود در بازار به شکل چشمگیری بالا رفت و فاصله قیمتی با رقبا کمتر معنا داشت.
به طور خلاصه، رنو کولیوس در برابر رقبای خود خودرویی با طراحی زیباتر و آپشنهای کاملتر بود که سواری راحت و ایمنی بالایی را ارائه میداد، اما از لحاظ توان پیشرانه و هیجان رانندگی در رتبه پایینتری قرار میگرفت. انتخاب بین کولیوس و رقبا تا حد زیادی به اولویت خریدار بستگی داشت؛ اگر رفاه و امکانات لوکس به همراه سواری آرام مدنظر بود کولیوس گزینهای ایدهآل محسوب میشد، ولی برای کسانی که شتاب قویتر یا ظرفیت ۷ نفره میخواستند، رقبایی چون سورنتو یا حتی پژو ۵۰۰۸ (در بازارهای جهانی) گزینه بهتری بودند.
رنو کولیوس نسل دوم در بازارهای مختلف با تریمها و سطح تجهیزات گوناگونی عرضه شد. نامگذاری تیپها ممکن است در هر کشور متفاوت باشد؛ مثلاً در اروپا تیپهای Zen (پایه)، Intens (میانرده) و Initiale Paris (فول) عرضه شدند، در حالیکه در برخی کشورهای دیگر از عناوینی مثل Expression و Dynamique برای تیپهای پایه و میانی استفاده شد. جدول زیر به معرفی کلی تریمهای رایج کولیوس نسل دوم، همراه با ویژگیهای شاخص و حدود قیمت آنها در زمان عرضه (جهانی و ایران) میپردازد:
تریم | ویژگیهای شاخص | قیمت جهانی تقریبی | قیمت در ایران |
---|---|---|---|
Expression (پایه) | موتور ۲.۵، گیربکس CVT، رینگ ۱۷ اینچ، چراغ هالوژن، سیستم صوتی ساده، ترمز ABS و ESP | ۲۵٬۰۰۰ دلار ≈ ۳۰٬۰۰۰ یورو |
وارد نشد |
Dynamique / Zen (نیمهفول) | رینگ ۱۸ اینچ، تودوزی ترکیبی، نمایشگر ۷ اینچ، ۶ کیسه هوا، دوربین عقب | ۳۰٬۰۰۰ دلار ≈ ۳۵٬۰۰۰ یورو |
وارد نشد |
Intens (فول نگین خودرو) | رینگ ۱۹ اینچ، سقف پانوراما، صندلی چرم برقی، سیستم صوتی Bose، هشدار نقطه کور | ۳۵٬۰۰۰–۴۰٬۰۰۰ دلار ≈ ۴۳٬۰۰۰ یورو |
۱۹۹٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان تا ۲۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | کراساوور سایز متوسط / SUV شهری (D-segment SUV) |
ابعاد کلی | طول: 4,672 mm | عرض بدون آینه: 1,843 mm | عرض با آینه: 2,063 mm | ارتفاع: 1,678 mm |
فاصله بین دو محور | 2,705 mm |
وزن خالص | ~1,620 kg (وزن خالص با تجهیزات کامل) |
حجم باک | 60 لیتر |
حجم صندوق عقب | 458 لیتر (VDA)، تا 1,690 لیتر با خواباندن صندلیها |
جلوپنجره | پهن با میلههای کرومی برجسته و لوگوی بزرگ رنو در مرکز؛ طراحی مشابه تالیسمان |
چراغ جلو | LED فول Pure Vision؛ مجهز به چراغ روز C‑شکل؛ ۲۰٪ قویتر از هالوژن |
چراغ عقب | چراغهای کشیده متصل به لوگو با جلوه ۳D، تکنولوژی Edge Light |
رینگها | آلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچ دو رنگ؛ تایر 225/60 R18 یا 225/55 R19 |
خطوط بدنه | خطوط عضلانی و حجمدهنده جانبی؛ هانچهای برجسته و طراحی دینامیک |
سقف | سقف پانورامیک شیشهای برقی؛ آنتن بالهشکلی |
آینههای جانبی | برقی، گرمکندار و تاشو خودکار؛ دو رنگ در تیپ فول |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
صندلیها | صندلیهای چرمی (در تیپهای فول)، تنظیم برقی راننده ۸ جهته با حافظه، گرمکن و سردکن؛ صندلی عقب با تنظیم پشتی (۲۸° و ۳۳°) |
سیستم تهویه | تهویه مطبوع خودکار دو یا سهکاناله (دو کاناله با دریچه عقب، مدل جدید سهکاناله) |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | نمایشگر ۷″ (پایین) یا ۸.۷″ (فول) لمسی R‑Link 2؛ ناوبری، Bluetooth، USB، SD، پشتیبانی Apple CarPlay/Android Auto |
سیستم صوتی | سیستم Bose با ۱۰ تا ۱۳ بلندگو (بسته به بازار) و قابلیت پخش فراگیر |
صفحه نمایش اطلاعات راننده | نمایشگر TFT رنگی پشت فرمان (۷″) با اطلاعات سرعت، دورموتور، مصرف و قابلیت تنظیم |
سیستم نورپردازی داخلی | نورپردازی داخلی LED در اطراف کابین برای ایجاد اتمسفر؛ (نورپردازی قابل تنظیم در مدلهای فول) |
ویژگیهای فرمان | فرمان چرمی (Full-grain)، چندکاره با کنترلهای صدا و کروز کنترل |
دوربین عقب | دوربین عقب با خطوط راهنما در نمایشگر R‑Link 2 |
دوربین جلو | اطلاعاتی در دست نیست |
دوربین ۳۶۰ درجه | دوربین ۳۶۰° (clear view) بسته به تیپ؛ در برخی بازارها امکان پارک خودکار همراه با دوربین360° |
سنسورها | سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور نور/باران، سیستم TPMS؛ در تیپ فول هشدار نقطه کور |
شارژر بیسیم | شارژر بیسیم اورجینال (نسل دوم) در کنسول وسط |
سیستم استارت و ورود بدون کلید | کارت هوشمند Renault smart card + استارت از راه دور |
متریال بکاررفته | ترکیب چرم تمامدانه، چرم دوختهشده، پلاستیک نرم/سخت، جزئیات کرومی با کیفیت مونتاژ بالا |
هدآپ دیسپلی (HUD) | HUD رنگی گسترده در بازارهای خاص (مثلاً خاورمیانه) |
سیستم پارک خودکار | پارک خودکار کامل همراه با سیستم سنجش محیط و عمل خودکار فرمان–سرعت–ترمز |
امکانات اضافی | پد شارژ سردکن پنهای جلو، تهویه USB/رابط در عقب، جایگاههای سرد برای فنجان، کنترل صوت داخل کابین، باز شدن صندوق برقی، کنترل سرعت و محدودکننده، تهویه صندلیهای جلو |
ویژگی | ۲۰۱۶ (2.5L بنزینی) | ۲۰۱۶ (2.0L دیزل) | ۲۰۲۰ (Facelift) |
---|---|---|---|
نوع موتور | 2.5L تنفس طبیعی خطی (QR25) 4 سیلندر | 2.0L dCi خطی 4 سیلندر | 1.7/2.0 Blue dCi جدید |
قدرت موتور | 171 hp @ 6000 rpm | 175 hp @ 3750 rpm | 150–200 hp بسته به موتور Blue dCi |
گشتاور | 226 Nm @ 4400 rpm | 380 Nm @ 2000 rpm | 320–380 Nm بسته به موتور |
شتاب ۰–۱۰۰ | 9.8 s | 10.7 s | |
حداکثر سرعت | 199 km/h | 202 km/h | |
نوع گیربکس | CVT X‑Tronic (شبیهسازی ۷ دنده) | دستی 6 سرعته یا CVT | EDC7 دستی/دبلکلاچ |
مصرف سوخت | 8.3 L/100 km | 5.3 L/100 km | 5.4–5.9 L/100 km |
سیستم تعلیق | مکفرسون جلو / چنداتصالی عقب | ||
نوع ترمزها | دیسک خنکشونده جلو و عقب | ||
ایربگها | جلو، جانبی، پردهای (6 تا 7 عدد) | همانند بنزینی | ۷ ایربگ بهروزشده |
هشدار ترافیک عقب (RCTA) | بسته به بازار (ذکر در ADAS) | ||
کروز کنترل تطبیقی (ACC) | دارد (Active Driver Assist) | ||
هشدار نقاط کور (BSM) | تیپ فول | تیپ فول | استاندارد مدل فیسلیفت |
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA) | دارد (Lane Keeping Assist) | ||
ترمز اضطراری خودکار (AEB) | دارای AEB (EPA interurban) | فول با تشخیص عابر و خودرو جلو | |
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) | دارد (Front Collision Warning) | همراه AEB | |
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) | دارد (ESP) | دارد | دارد |
حالتهای رانندگی | ۲WD،4WD Auto،4WD Lock در نسخه AWD | همانند | احتمال اضافه شدن حالت Eco و Sport |
توزیع نیروی ترمز (EBD) | دارد | دارد | دارد |
امکانات اضافی | QRescue، کمک شروع حرکت در سربالایی (HSA)،دوربین و سنسور پارک | Multi-collision Brake، Occupant Safe Exit Alert، Full Auto Parking |
کلیه حقوق برای کارپکیج محفوظ است