رنو کولیوس (۲۰۱۶-۲۰۲۰)

رنو کولیوس ۲۰۲۰
رنو کولیوس به‌عنوان کراس‌اوور پرچمدار رنو در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، توانست جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی و ایران کسب کند. نسل دوم این خودرو (با کد HC) در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ معرفی شد و با طراحی مدرن‌تر و استفاده از پلتفرم مشترک با نیسان ایکس‌تریل، گامی بلند نسبت به نسل اول برداشت . نتیجه این همکاری با نیسان، خلق کراس‌اووری جذاب و باوقار بود که هم سبک طراحی جدید رنو را به نمایش گذاشت و هم از مهندسی ژاپنی سود برد. رنو کولیوس نسل دوم در سال ۲۰۱۷ توسط نگین خودرو به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای اروپایی در کشور تبدیل گردید . این خودرو که به صورت کامل (CBU) وارد می‌شد، ترکیبی از استایل فرانسوی و کیفیت فنی ژاپنی را ارائه می‌داد که برای مشتریان ایرانی جذابیت زیادی داشت. در ادامه این مقاله تخصصی، به بررسی طراحی ظاهری، امکانات کابین، مشخصات فنی و ایمنی، تجربه رانندگی، مقایسه با رقبا و قیمت تریم‌های مختلف رنو کولیوس مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ (شامل هر دو نسخه HC و نسخه مونتاژ دانگ‌فنگ موسوم به DFM) می‌پردازیم. لازم به ذکر است که در طی این دوران، کولیوس یک‌بار فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری آن نیز تشریح شده است.

فهرست مطالب

طراحی ظاهری رنو کولیوس ۲۰۱۸

 

طراحی ظاهری

رنو کولیوس نسل جدید از زبان طراحی مدرن رنو بهره می‌برد که وجه تمایز آن چراغ‌های بزرگ LED به همراه دی‌لایت‌های C شکل در دو سوی سپر است جلوپنجره‌ی پهن با میله‌های کرومی برجسته به همراه لوگوی بزرگ رنو در مرکز، چهره‌ای لوکس و قدرتمند به این شاسی‌بلند می‌دهد. طراحی قسمت جلویی کولیوس شباهت زیادی به سدان تالیسمان دارد؛ سبکی که رنو در محصولات آن دوره خود به کار گرفت و باعث شد چهره کولیوس بسیار مدرن و چشم‌نواز باشد.

در نمای جانبی، خطوط حجم‌دهنده روی بدنه و قاب کرومی اطراف دریچه‌های هوا روی گلگیر جلو، حس یک خودروی باابهت را تقویت می‌کند. رنو کولیوس یک کراس‌اوور سایز متوسط با ابعاد بزرگ است و در دسته شاسی‌بلندهای شهری بزرگ قرار می‌گیرد. در قسمت عقب، چراغ‌های کشیده‌ی متصل به لوگوی رنو و دو خروجی کرومی اگزوز در دو طرف سپر، جلوه‌ای اسپرت و متوازن ایجاد کرده‌اند. لازم به ذکر است

رنو کولیوس در میانه عمر خود (مدل ۲۰۲۰) دچار فیس‌لیفت جزئی شد که شامل تغییراتی ظریف در چهره بود. در نسخه فیس‌لیفت ۲۰۲۰، طرح جلوپنجره کمی متفاوت شد و قطعات کرومی در سپرهای جلو و عقب (اسکیدپلیت) برجسته‌تر شدند. همچنین چراغ‌های جلوی LED به صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها درآمدند و رینگ‌های آلیاژی جدید دو‌رنگ به همراه رنگ بدنه‌ی قرمز جدید معرفی گردید. این تغییرات ظاهری هرچند کوچک بودند اما کولیوس را به محصولات به‌روزتر رنو نظیر کاجار نزدیک‌تر کردند و تازگی طراحی آن را حفظ نمودند.

خطوط بدنه رنو کولیوس ۲۰۱۹

امکانات کابین

کابین رنو کولیوس ترکیبی از راحتی، تکنولوژی و فضای جادار است. داشبورد خودرو طراحی ساده و ارگونومیکی دارد که در مرکز آن نمایشگر بزرگ لمسی ایستاده (۷ اینچی در مدل‌های پایه و ۸.۷ اینچی در تیپ‌های بالاتر) قرار گرفته است. سیستم اطلاعات‌سرگرمی رنو موسوم به R-Link 2 در این نمایشگر امکاناتی چون ناوبری، پخش چندرسانه‌ای و ارتباط تلفن همراه را فراهم می‌کند. در تیپ‌های فول‌آپشن، این سیستم از Apple CarPlay (و Android Auto) نیز پشتیبانی می‌کند که در فیس‌لیفت ۲۰۱۹ بهبود یافته و تمام‌صفحه شده است.

پشت فرمان، یک صفحه نمایش تمام‌رنگی TFT به‌جای پنل آنالوگ سنتی قرار دارد که اطلاعات سرعت، دور موتور و رایانه سفر را به شکل دیجیتال و قابل تنظیم نمایش می‌دهد. رنو برای کولیوس مجموعه‌ای غنی از آپشن‌های رفاهی را در نظر گرفته بود که از جمله آن‌ها می‌توان به سقف پانورامیک برقی، صندلی‌های تمام چرم با تنظیم برقی و حافظه، گرمکن و حتی سردکن صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع دو‌کاناله خودکار با دریچه‌های مجزا برای سرنشینان عقب، کروز کنترل و محدوده‌کننده سرعت اشاره کرد. سیستم صوتی حرفه‌ای Bose با ۱۳ بلندگو نیز در تیپ‌های بالاتر تعبیه شده که صدایی فراگیر و باکیفیت را در کابین پخش می‌کند.

از نظر فضای داخلی، کولیوس یکی از جادارترین کابین‌ها را در بین رقبا ارائه می‌دهد. فاصله محوری ۲۷۰۵ میلی‌متری، فضای پای زیادی را مخصوصاً برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. علاوه بر این، صندلی‌های عقب در مدل فیس‌لیفت به امکان تنظیم پشتی در دو حالت مجهز شدند که راحتی سرنشینان عقب را بیش‌تر می‌کند. نکته مثبت دیگر، صندوق بار بزرگ ۵۴۲ لیتری کولیوس است که با خواباندن صندلی‌های عقب تا حدود ۱۶۹۰ لیتر افزایش می‌یابد و برای سفرهای خانوادگی کاملاً مناسب است.

هرچند کابین کولیوس لوکس و مدرن به نظر می‌رسد، اما در برخی قسمتها از پلاستیک سخت استفاده شده است؛ مثلاً بخش‌هایی از داشبورد و کنسول میانی، حسی از اقتصادی بودن را القا می‌کنند که ممکن است در شان یک خودروی نیمه‌لوکس نباشد. با این حال، کیفیت مونتاژ کلی کابین خوب بوده و عایق‌بندی صوتی مناسب آن، فضای آرامی را در داخل خودرو حتی در سرعت‌های بزرگراهی ایجاد می‌کند.

مشخصات فنی و سیستم ایمنی

رنو کولیوس ۲۰۱۶-۲۰۲۰ بر روی پلتفرم ماژولار CMF-CD رنو-نیسان ساخته شده و از نظر فنی اشتراکات بسیاری با نیسان ایکس‌تریل دارد. پیشرانه‌های متنوعی برای کولیوس در بازارهای جهانی عرضه شد که شامل موتورهای بنزینی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی (برخی بازارها) و حتی ۱.۳ لیتری توربو (در سال‌های پایانی) و نیز دو موتور دیزل ۱.6 و ۲.۰ لیتری dCi می‌شود. اما تمامی مدل‌های وارد شده به ایران مجهز به موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی (مشترک با نسل قبل) بودند این موتور که محصول همکاری نیسان و رنو است،توان تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. هرچند این پیشرانه عملکرد نرم و دوام خوبی از خود نشان داده است، فناوری آن متعلق به یک دهه قبل بوده و نسبت به رقبایی که موتورهای توربو یا شش سیلندر دارند، کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

نیروی موتور از طریق جعبه‌دنده خودکار X-Tronic CVT نسل جدید به چرخ‌ها منتقل می‌شود. گیربکس CVT کولیوس قابلیت شبیه‌سازی ۷ دنده را در حالت دستی دارد و برای رانندگی‌های شهری و ترافیک سنگین بسیار روان و بهینه عمل می‌کند، اما از نظر هیجان رانندگی و واکنش اسپرت، به پای گیربکس‌های سنتی (اتوماتیک AT یا دوکلاچه) نمی‌رسد. بیشتر مدل‌های وارداتی به ایران دارای سیستم دو دیفرانسیل هوشمند هستند که امکان انتخاب حالت ۲WD (محور جلو)، 4WD Auto (توزیع هوشمند گشتاور بین محورها) و 4WD Lock (چهارچرخ محرک دائم) را به راننده می‌دهد. این سیستم ۴×۴ به بهبود کشش خودرو در سطوح لغزنده و آفرود سبک کمک شایانی می‌کند.

از نظر عملکرد، کولیوس ۲.۵ لیتری AWD حدود ۹.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن حدود ۱۹۹ کیلومتر/ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل در حدود ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که برای خودرویی با این اندازه قابل قبول است.

در بحث ایمنی، نسل دوم کولیوس پیشرفت زیادی نسبت به گذشته داشته و توانسته ۵ ستاره ایمنی را از Euro NCAP کسب کند. شاسی مستحکم با به‌کارگیری فولادهای پراستحکام به همراه ۶ کیسه هوا (جلو، جانبی‌های صندلی‌های جلو و پرده‌ای سرتاسری) حفاظت مناسبی از سرنشینان به عمل می‌آورد. تمامی تیپ‌های کولیوس مجهز به سامانه‌های کمکی ترمز و پایداری مانند ABS، EBD، EBA (کمک ترمز اضطراری)، ESP (کنترل پایداری) و HSA (کمک حرکت در سربالایی) هستند.

علاوه بر این، امکانات ایمنی مدرن‌تری نظیر رادار نقاط کور جهت هشدار وجود خودرو در نقاط کور آینه‌ها، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و دوربین عقب به همراه سنسورهای پارک جلو و عقب در تیپ‌های بالا موجود است. سیستم ترمز خودکار اضطراری (AEB) نیز در برخی بازارها روی کولیوس ارائه شد که در نسخه فیس‌لیفت، قابلیت شناسایی عابر پیاده را هم پیدا کرد. مجموعه این تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال، کولیوس را به خودرویی مطمئن برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

موتور رنو کولیوس ۲۰۱۸

هندلینگ و تجربه رانندگی

رنو کولیوس بیشتر بر راحتی و آرامش در رانندگی تمرکز دارد تا هیجان‌های اسپرت. سواری خودرو نرم و راحت است؛ سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و چنداتصالی در عقب به خوبی ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کنند و در سفرهای طولانی کمترین خستگی را به سرنشینان منتقل می‌کنند. کیفیت سواری و عایق‌بندی کابین نیز قابل توجه است به طوری که صدای موتور و باد در سرعت‌های معمول به سختی به داخل نفوذ می‌کند.

فرمان برقی کولیوس سبک و روان بوده و شعاع گردش مناسبی را برای مانور در شهر فراهم می‌کند. البته نباید انتظار حس اسپرت از فرمان و تعلیق این خودرو داشت؛ همان‌طور که اشاره شد گیربکس CVT و موتور ۲.۵ لیتری تمرکزشان بر ارائه رانندگی بدون تکان و اقتصادی است تا شتاب‌گیری ناگهانی. به همین دلیل شتاب‌گیری کولیوس کاملاً متوسط ارزیابی می‌شود و برای سبقت‌گیری باید کمی حوصله به خرج داد. هرچند حالت تعویض دستی ۷ سرعته گیربکس تا حدی امکان کنترل بیش‌تر را به راننده می‌دهد، اما باز هم شتاب آن آنی نیست. در عوض، کولیوس در جاده‌های برون‌شهری پایداری و تعادل خوبی از خود نشان می‌دهد؛ سیستم چهارچرخ محرک در پیچ‌ها توزیع گشتاور را بهبود می‌دهد و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس راننده در شرایط بارانی یا لغزنده می‌شود.

هندلینگ خودرو هرچند به تیزی رقبای ژاپنی نظیر تویوتا RAV4 نیست، اما کاملاً قابل پیش‌بینی و ایمن است و در مانورهای ناگهانی نیز خودرو رفتاری پایدار دارد. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در هر چهار چرخ، قدرت توقف مناسبی به کولیوس می‌دهند و سیستم‌های کمکی ترمز نیز در ترمزگیری‌های شدید پایداری خودرو را حفظ می‌کنند. در مجموع، رانندگی با کولیوس تجربه‌ای لذت‌بخش از نظر آرامش و تسلط بر خودرو ارائه می‌کند؛ موقعیت نشستن SUV مانند و دید گسترده به اطراف، برای راننده احساس امنیت و اشراف به همراه دارد. تنها نقطه ضعف تجربه رانندگی را می‌توان در هیجان کم پیشرانه و واکنش نه‌چندان سریع آن دانست که برای علاقه‌مندان به رانندگی پرشتاب ممکن است کمی ناامیدکننده باشد. با این حال برای استفاده روزمره شهری و سفرهای خانوادگی، کولیوس خودرویی بسیار راحت، مطمئن و دلپسند ارزیابی می‌شود.

هندلینگ رنو کولیوس ۲۰۱۶

مقایسه با رقبا

رنو کولیوس در بازه زمانی عرضه خود (۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در ایران) با رقبای سرسختی از برندهای ژاپنی و کره‌ای روبه‌رو بود. از مهم‌ترین رقبا می‌توان به نیسان ایکس‌تریل (پلتفرم مشترک با کولیوس)، تویوتا راو۴، میتسوبیشی اوتلندر، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو اشاره کرد. در مقایسه با این رقبا، کولیوس مزایا و معایب خاص خود را دارد:

  • طراحی و ابعاد: کولیوس از نظر طراحی بیرونی بسیار مدرن‌تر و جذاب‌تر از نسل‌های قبل شده و در بین رقبا نیز استایل متمایز فرانسوی خود را دارد. زبان طراحی جدید رنو (چراغ‌های C شکل و جلوپنجره عریض کرومی) باعث شده کولیوس ظاهری لوکس‌تر نسبت به رقبایی مانند راو۴ داشته باشد. ابعاد کولیوس (طول ۴۶۷۲ میلی‌متر) در حدی است که فضای داخلی جاداری ارائه می‌کند، اما برخلاف برخی رقبا (مثل سانتافه و سورنتو) فاقد ردیف سوم صندلی است و صرفاً پنج‌نفره می‌باشد. این می‌تواند برای خانواده‌هایی که به صندلی هفت‌نفره نیاز دارند یک نقطه ضعف باشد، هرچند در عوض فضای بار بیشتری در اختیار قرار می‌دهد.

  • پیشرانه و عملکرد: اکثر رقبا در این کلاس از موتورهای قوی‌تری بهره می‌برند؛ به عنوان مثال کیا سورنتو و هیوندای سانتافه در برخی مدل‌ها موتورهای ۶ سیلندر یا توربوشارژ با توان بالاتر دارند، در حالی که کولیوس تنها با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۱ اسبی عرضه شد. شتاب صفر تا صد نزدیک به ۱۰ ثانیه کولیوس کندتر از برخی رقبا مثل راو۴ (حدود ۸ ثانیه در مدل ۲.۵ لیتری) است. گیربکس CVT کولیوس نیز از نظر لذت رانندگی به پای گیربکس‌های اتوماتیک ۶ یا ۸ سرعته سنتی رقبا (مانند راو۴ و سانتافه) نمی‌رسد. اما در مقابل، مصرف سوخت کولیوس اقتصادی‌تر بوده و هماهنگی موتور و گیربکس آن در رانندگی آرام شهری بهتر احساس می‌شود. همچنین کولیوس با سیستم ۴WD هوشمند خود عملکردی مطمئن در مسیرهای لغزنده دارد، در حالی که برخی رقبا (مثل برخی تریم‌های راو۴ یا اوتلندر) ممکن است در مدل‌های پایه تک‌دیفرانسیل باشند.

  • امکانات و ایمنی: یکی از برتری‌های کولیوس نسبت به بسیاری از رقبا، سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی استاندارد بالای آن در تیپ وارد شده به ایران است. برای مثال، کولوس فول نگین خودرو دارای مواردی نظیر سقف پانوراما، صندلی‌های برقی گرم‌کن/سرد‌کن، درِ صندوق برقی، نمایشگر بزرگ ناوبری، رادار نقطه کور و ۶ ایربگ بود که در سال ۲۰۱۷ ممکن بود برخی از این امکانات در تیپ‌های پایه‌ی رقبا وجود نداشته باشند یا سفارشی باشند. از نظر ایمنی نیز کسب ۵ ستاره کولیوس نقطه قوتی است که مثلاً اوتلندر در آن سال‌ها به‌سختی به ۴ ستاره رسید. با این حال، از لحاظ فناوری‌های جدید مانند کروز کنترل هوشمند یا ترمز اضطراری خودکار، تویوتا راو۴ و نیسان ایکس‌تریل در سال‌های جدیدتر تجهیزاتی قابل مقایسه یا برتر داشتند. به طور کلی کولیوس در ارائه آپشن‌های لوکس (مانند سیستم صوتی Bose، نورپردازی داخل کابین و تریم‌های چرمی باکیفیت) دست پر به میدان آمده و حس یک خودروی نیمه‌لوکس را به سرنشینان منتقل می‌کند، در حالی که برخی رقبا تمرکز بیش‌تری بر کاربردی بودن ساده داشته‌اند.

  • قیمت و ارزش: هنگام عرضه اولیه در ایران، نگین خودرو کولیوس را با قیمتی رقابتی نسبت به رقبا عرضه کرد. قیمت قطعی مدل فول ۲۰۱۷ در ابتدا حدود ۱۹۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان تعیین شده بود که در مقایسه با خودروهایی نظیر سانتافه یا سورنتو (وارداتی توسط واردکنندگان متفرقه) قیمت وسوسه‌انگیزی محسوب می‌شد. در بازار جهانی نیز کولیوس معمولاً قیمتی پایین‌تر از هم‌کلاسان ژاپنی خود داشت؛ برای مثال قیمت پایهٔ آن در امارات حدود ۷۴٬۹۰۰ درهم (معادل تقریباً ۲۰ هزار دلار) بود که نسبت به قیمت پایه نیسان ایکس‌تریل (۸۴ هزار درهم) کمتر است البته تیپ‌های بالاتر کولیوس به مرز ۳۰–۳۵ هزار دلار نیز می‌رسید. در اروپا، محدوده قیمت کولیوس نسل دوم در زمان عرضه از حدود ۲۹٬۹۰۰ یورو برای تیپ پایه تا ۴۳٬۴۰۰ یورو برای بالاترین تیپ (Initiale Paris) اعلام شده بود. بنابراین کولیوس از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی، در بازارهای جهانی خودرویی مقرون‌به‌صرفه‌تر از برخی رقبا به‌شمار می‌رفت. در ایران نیز تا پیش از جهش نرخ ارز در سال ۱۳۹۷، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش رسمی نگین خودرو، مزیت مهم کولیوس نسبت به رقبایی بود که بعضاً گران‌تر و بی‌نمایندگی بودند. با این حال، پس از توقف واردات خودرو و افزایش قیمت ارز، قیمت کولیوس‌های موجود در بازار به شکل چشمگیری بالا رفت و فاصله قیمتی با رقبا کمتر معنا داشت.

به طور خلاصه، رنو کولیوس در برابر رقبای خود خودرویی با طراحی زیباتر و آپشن‌های کامل‌تر بود که سواری راحت و ایمنی بالایی را ارائه می‌داد، اما از لحاظ توان پیشرانه و هیجان رانندگی در رتبه پایین‌تری قرار می‌گرفت. انتخاب بین کولیوس و رقبا تا حد زیادی به اولویت خریدار بستگی داشت؛ اگر رفاه و امکانات لوکس به همراه سواری آرام مدنظر بود کولیوس گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شد، ولی برای کسانی که شتاب قوی‌تر یا ظرفیت ۷ نفره می‌خواستند، رقبایی چون سورنتو یا حتی پژو ۵۰۰۸ (در بازارهای جهانی) گزینه بهتری بودند.

رقبای هم رده رنو کولیوس ۲۰۱۶

قیمت جهانی و داخلی تریم‌ها

رنو کولیوس نسل دوم در بازارهای مختلف با تریم‌ها و سطح تجهیزات گوناگونی عرضه شد. نام‌گذاری تیپ‌ها ممکن است در هر کشور متفاوت باشد؛ مثلاً در اروپا تیپ‌های Zen (پایه)، Intens (میان‌رده) و Initiale Paris (فول) عرضه شدند، در حالی‌که در برخی کشورهای دیگر از عناوینی مثل Expression و Dynamique برای تیپ‌های پایه و میانی استفاده شد. جدول زیر به معرفی کلی تریم‌های رایج کولیوس نسل دوم، همراه با ویژگی‌های شاخص و حدود قیمت آن‌ها در زمان عرضه (جهانی و ایران) می‌پردازد:

 

تریم ویژگی‌های شاخص قیمت جهانی تقریبی قیمت در ایران
Expression (پایه) موتور ۲.۵، گیربکس CVT، رینگ ۱۷ اینچ، چراغ هالوژن، سیستم صوتی ساده، ترمز ABS و ESP ۲۵٬۰۰۰ دلار
≈ ۳۰٬۰۰۰ یورو
وارد نشد
Dynamique / Zen (نیمه‌فول) رینگ ۱۸ اینچ، تودوزی ترکیبی، نمایشگر ۷ اینچ، ۶ کیسه هوا، دوربین عقب ۳۰٬۰۰۰ دلار
≈ ۳۵٬۰۰۰ یورو
وارد نشد
Intens (فول نگین خودرو) رینگ ۱۹ اینچ، سقف پانوراما، صندلی چرم برقی، سیستم صوتی Bose، هشدار نقطه کور ۳۵٬۰۰۰–۴۰٬۰۰۰ دلار
≈ ۴۳٬۰۰۰ یورو
۱۹۹٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان
تا ۲۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

گالری تصاویر

 

اشتراک گذاری

جدول طراحی ظاهری

ویژگیتوضیحات
کلاس خودروکراس‌اوور سایز متوسط / SUV شهری (D-segment SUV)
ابعاد کلیطول: 4,672 mm | عرض بدون آینه: 1,843 mm | عرض با آینه: 2,063 mm | ارتفاع: 1,678 mm
فاصله بین دو محور2,705 mm
وزن خالص~1,620 kg (وزن خالص با تجهیزات کامل)
حجم باک60 لیتر
حجم صندوق عقب458 لیتر (VDA)، تا 1,690 لیتر با خواباندن صندلی‌ها
جلوپنجرهپهن با میله‌های کرومی برجسته و لوگوی بزرگ رنو در مرکز؛ طراحی مشابه تالیسمان
چراغ جلوLED فول Pure Vision؛ مجهز به چراغ روز C‑شکل؛ ۲۰٪ قوی‌تر از هالوژن
چراغ عقبچراغ‌های کشیده متصل به لوگو با جلوه ۳D، تکنولوژی Edge Light
رینگ‌هاآلیاژی ۱۸ یا ۱۹ اینچ دو رنگ؛ تایر 225/60 R18 یا 225/55 R19
خطوط بدنهخطوط عضلانی و حجم‌دهنده جانبی؛ هانچ‌های برجسته و طراحی دینامیک
سقفسقف پانورامیک شیشه‌ای برقی؛ آنتن باله‌شکلی
آینه‌های جانبیبرقی، گرمکن‌دار و تاشو خودکار؛ دو رنگ در تیپ فول

جدول امکانات کابین

ویژگیتوضیحات
صندلی‌هاصندلی‌های چرمی (در تیپ‌های فول)، تنظیم برقی راننده ۸ جهته با حافظه، گرمکن و سردکن؛ صندلی عقب با تنظیم پشتی (۲۸° و ۳۳°)
سیستم تهویهتهویه مطبوع خودکار دو یا سه‌کاناله (دو کاناله با دریچه عقب، مدل جدید سه‌کاناله)
سیستم اطلاعات و سرگرمینمایشگر ۷″ (پایین) یا ۸.۷″ (فول) لمسی R‑Link 2؛ ناوبری، Bluetooth، USB، SD، پشتیبانی Apple CarPlay/Android Auto
سیستم صوتیسیستم Bose با ۱۰ تا ۱۳ بلندگو (بسته به بازار) و قابلیت پخش فراگیر
صفحه نمایش اطلاعات رانندهنمایشگر TFT رنگی پشت فرمان (۷″) با اطلاعات سرعت، دورموتور، مصرف و قابلیت تنظیم
سیستم نورپردازی داخلینورپردازی داخلی LED در اطراف کابین برای ایجاد اتمسفر؛ (نورپردازی قابل تنظیم در مدل‌های فول)
ویژگی‌های فرمانفرمان چرمی (Full-grain)، چند‌کاره با کنترل‌های صدا و کروز کنترل
دوربین عقبدوربین عقب با خطوط راهنما در نمایشگر R‑Link 2
دوربین جلواطلاعاتی در دست نیست
دوربین ۳۶۰ درجهدوربین ۳۶۰° (clear view) بسته به تیپ؛ در برخی بازارها امکان پارک خودکار همراه با دوربین‌360°
سنسورهاسنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور نور/باران، سیستم TPMS؛ در تیپ فول هشدار نقطه کور
شارژر بی‌سیمشارژر بی‌سیم اورجینال (نسل دوم) در کنسول وسط
سیستم استارت و ورود بدون کلیدکارت هوشمند Renault smart card + استارت از راه دور
متریال بکاررفتهترکیب چرم تمام‌دانه، چرم دوخته‌شده، پلاستیک نرم/سخت، جزئیات کرومی با کیفیت مونتاژ بالا
هدآپ دیسپلی (HUD)HUD رنگی گسترده در بازارهای خاص (مثلاً خاورمیانه)
سیستم پارک خودکارپارک خودکار کامل همراه با سیستم سنجش محیط و عمل خودکار فرمان–سرعت–ترمز
امکانات اضافیپد شارژ سردکن پن‌های جلو، تهویه USB/رابط در عقب، جایگاه‌های سرد برای فنجان، کنترل صوت داخل کابین، باز شدن صندوق برقی، کنترل سرعت و محدودکننده، تهویه صندلی‌های جلو

جدول مشخصات فنی و سیستم ایمنی

ویژگی۲۰۱۶ (2.5L بنزینی)۲۰۱۶ (2.0L دیزل)۲۰۲۰ (Facelift)
نوع موتور2.5L تنفس طبیعی خطی (QR25) 4 سیلندر2.0L dCi خطی 4 سیلندر1.7/2.0 Blue dCi جدید
قدرت موتور171 hp @ 6000 rpm175 hp @ 3750 rpm150–200 hp بسته به موتور Blue dCi
گشتاور226 Nm @ 4400 rpm380 Nm @ 2000 rpm320–380 Nm بسته به موتور
شتاب ۰–۱۰۰9.8 s10.7 s
حداکثر سرعت199 km/h202 km/h
نوع گیربکسCVT X‑Tronic (شبیه‌سازی ۷ دنده)دستی 6 سرعته یا CVTEDC7 دستی/دبل‌کلاچ
مصرف سوخت8.3 L/100 km5.3 L/100 km5.4–5.9 L/100 km
سیستم تعلیقمک‌فرسون جلو / چنداتصالی عقب
نوع ترمزهادیسک خنک‌شونده جلو و عقب
ایربگ‌هاجلو، جانبی، پرده‌ای (6 تا 7 عدد)همانند بنزینی۷ ایربگ به‌روز‌شده
هشدار ترافیک عقب (RCTA)بسته به بازار (ذکر در ADAS)
کروز کنترل تطبیقی (ACC)دارد (Active Driver Assist)
هشدار نقاط کور (BSM)تیپ فولتیپ فولاستاندارد مدل فیس‌لیفت
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA)دارد (Lane Keeping Assist)
ترمز اضطراری خودکار (AEB)دارای AEB (EPA interurban)فول با تشخیص عابر و خودرو جلو
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW)دارد (Front Collision Warning)همراه AEB
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)دارد (ESP)دارددارد
حالت‌های رانندگی۲WD،4WD Auto،4WD Lock در نسخه AWDهماننداحتمال اضافه شدن حالت Eco و Sport
توزیع نیروی ترمز (EBD)دارددارددارد
امکانات اضافیQRescue، کمک شروع حرکت در سربالایی (HSA)،دوربین و سنسور پارکMulti-collision Brake، Occupant Safe Exit Alert، Full Auto Parking

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *