طراحی ظاهری
طراحی ظاهری آلفارومئو جولیا ۲۰۲۴ از همان نگاه اول جذابیت و شکوه خاصی دارد که این خودرو را از دیگر سدانهای اسپرت متمایز میکند. از جزئیات مینیمالیستی گرفته تا ویژگیهای جسورانه در طراحی، هر تریم بهگونهای متفاوت این زیبایی را نمایش میدهد.
1. طراحی کلی و ظاهر آلفارومئو جولیا:
بدنه جولیا با خطوط نرم و منحنیهای قدرتمند طراحی شده که حس آیرودینامیک و سرعت را القا میکند. چراغهای جلوی باریک و کشیده با فناوری LED و جلوپنجره نمادین آلفارومئو با شکل “V” در مرکز، این خودرو را با هویتی برجسته معرفی میکند. استفاده از مواد باکیفیت در تمام نقاط خودرو و تمرکز بر جزئیات باعث میشود تا این خودرو همواره احساس یک خودروی لوکس و اسپرت را منتقل کند.
چراغها: چراغهای جلوی باریک LED که به چراغهای روز (DRL) مجهز هستند، ظاهر جلویی خودرو را تهاجمی و جذاب میکنند. همچنین، چراغهای عقب کشیده و هماهنگ با طراحی اسپرت خودرو، به این سدان شخصیت قدرتمندی میبخشند.
آیرودینامیک: طراحی خطوط جانبی خودرو به گونهای است که هوا را به خوبی هدایت کرده و عملکرد آیرودینامیک خودرو را بهبود میبخشد. به ویژه در نسخههای اسپرت مانند Quadrifoglio، ورودیهای هوا و اسپلیتر جلو برای کاهش فشار هوا و افزایش چسبندگی به زمین طراحی شدهاند
2. طراحی در تریمهای مختلف:
هر تریم از جولیا از ویژگیهای خاصی در طراحی بهره میبرد که آن را منحصر به فرد میکند:
Giulia Base و Sprint: این تریمها طراحی اسپرت و مینیمالیستی دارند. چرخهای 17 یا 18 اینچی آلومینیومی، چراغهای LED، و استفاده از مواد با کیفیت در بدنه این نسخهها به چشم میخورد. طراحی صاف و مدرن آنها به گونهای است که مناسب استفاده روزمره و رانندگی شهری باشد.
Giulia Ti: در این نسخه، توجه به جزئیات لوکستر بیشتر شده است. استفاده از عناصر کرومی در جلوپنجره و سپرها به همراه رینگهای 18 اینچی آلومینیومی باعث میشود ظاهر خودرو لوکستر به نظر برسد. همچنین طراحی اسپرت و کلاسیک با هم تلفیق شدهاند تا حس پرستیژ بیشتری ایجاد شود.
Giulia Veloce: این مدل با توجه به عملکرد اسپرتتر خود، از رینگهای بزرگتر و طراحی تهاجمیتری برخوردار است. سپرهای جلویی و پشتی با جزئیات اسپرت و خطوط برجسته برای بهبود آیرودینامیک و کاهش نیروی مقاوم هوا طراحی شدهاند.
Giulia Quadrifoglio: این نسخه با طراحی برجسته و اسپرتترین ظاهر در میان تمام تریمها شناخته میشود. ورودیهای هوای بزرگتر در جلو، کاپوت با دریچههای هوا، رینگهای 19 اینچی و اسپلیتر فیبر کربنی در قسمتهای جلو و عقب از جمله ویژگیهای این تریم است. این طراحیها نهتنها ظاهر خودرو را زیبا میکنند، بلکه به عملکرد خودرو نیز کمک میکنند. همچنین، لوگوی خاص “Quadrifoglio” یا “شبدر چهاربرگ” روی گلگیرهای جلو، نمادی از اسپرتترین نسخههای آلفارومئو است
- 3. رنگها و جزئیات ویژه:
جولیا در چندین رنگ جذاب از جمله قرمز سنتی آلفارومئو، سفید، خاکستری، و مشکی عرضه میشود که هر کدام به نحوی زیبایی طراحی را بیشتر به چشم میآورند. برخی از رنگهای خاص نیز به صورت انحصاری برای تریمهای اسپرت مثل Quadrifoglio در دسترس هستند.
تکنولوژی و امکانات کابین
1. طراحی کلی کابین:
داخل کابین جولیا ۲۰۲۴ با ترکیبی از مواد باکیفیت مثل چرم، آلومینیوم و فیبر کربن تزئین شده است. طراحی صندلیها ارگونومیک است و به شکلی ساخته شده که هم راحتی و هم حمایت کامل از بدن را فراهم کند، به ویژه در نسخههای اسپرت. داشبورد طراحی مدرن و سادهای دارد و همه دکمهها و کنترلها به نحوی قرار گرفتهاند که دسترسی به آنها آسان باشد.
2. سیستم اطلاعات و سرگرمی:
تمامی تریمهای آلفارومئو جولیا مجهز به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحهنمایش 8.8 اینچی لمسی هستند که شامل ویژگیهایی مثل:
- Apple CarPlay و Android Auto برای اتصال آسان گوشیهای هوشمند و استفاده از اپلیکیشنها و ناوبری.
- سیستم ناوبری داخلی با نقشههای بهروز و رابط کاربری ساده.
- سیستم صوتی پیشرفته که در نسخههای بالاتر مثل Quadrifoglio به سیستم صوتی Harman Kardon® با 14 بلندگو و یک سابووفر قدرتمند مجهز است.
3. نمایشگر دیجیتال:
این خودرو دارای یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان است که اطلاعات رانندگی مانند سرعت، مصرف سوخت، و نقشهها را به راننده نمایش میدهد. این نمایشگر قابل تنظیم است و راننده میتواند آن را بر اساس اولویتهای خود شخصیسازی کند. طراحیهای مختلفی برای نمایش اطلاعات وجود دارد، از جمله حالتهای “Heritage”، “Relax”، “Evolved” و “Race”
4. امکانات رفاهی و راحتی:
کابین آلفارومئو جولیا، بهویژه در تریمهای بالاتر، به امکانات رفاهی متنوعی مجهز است:
- صندلیهای گرم شونده و سرد شونده در تریمهای بالاتر مانند Ti و Quadrifoglio.
- تهویه مطبوع دو منطقهای که برای راننده و سرنشین جلو تنظیمات دمای جداگانه ارائه میدهد.
- سقف پانورامیک که فضای کابین را روشنتر و بازتر میکند.
5. آپشنهای پیشرفته تکنولوژی:
در نسخههای بالاتر، به ویژه Quadrifoglio، مجموعهای از تکنولوژیهای پیشرفته برای راننده فراهم شده است:
- سیستم رانندگی نیمهخودکار سطح 2 که شامل کروز کنترل فعال و Traffic Jam Assist برای کمک به رانندگی در ترافیکهای سنگین است.
- سیستمهای ایمنی پیشرفته مانند Lane Keep Assist، Blind Spot Monitoring، و Traffic Sign Recognition که به ایمنی راننده و سرنشینان کمک میکنند
6. تفاوتها در تریمهای مختلف:
Giulia Base و Sprint: این تریمها دارای سیستم صوتی استاندارد، صفحهنمایش اطلاعات و سرگرمی 8.8 اینچی، و صندلیهای راحت با تودوزی چرمی هستند. امکانات پایه مناسبی برای رانندگی شهری ارائه میدهند.
Giulia Ti: در این نسخه امکانات لوکستری مثل صندلیهای برقی، حافظه صندلی راننده، و سیستم صوتی بهبود یافته به همراه برخی ویژگیهای تکنولوژی مانند دوربین 360 درجه اضافه شده است.
Giulia Veloce: در این تریم با توجه به تمرکز بیشتر بر عملکرد اسپرت، سیستمهای رانندگی پیشرفتهتر، فرمان اسپرت، و دکمههای مخصوص تغییر حالت رانندگی (DNA) دیده میشود.
Giulia Quadrifoglio: این نسخه پیشرفتهترین و کاملترین تریم است. صندلیهای اسپرت با چرم و آلکانترا، سیستم صوتی Harman Kardon®، فرمان مجهز به دکمههای فیبر کربنی و استفاده گسترده از مواد سبک و باکیفیت مانند فیبر کربن در داخل کابین از ویژگیهای بارز آن هستند. همچنین، آپشنهای پیشرفتهای مانند Head-Up Display و سیستمهای رانندگی پیشرفته به این تریم افزوده شدهاند.
عملکرد موتور و سیستم ایمنی
بخش عملکرد فنی و سیستمهای ایمنی در نسل ۲۰۲۴ جولیا یکی از نقاط قوت برجسته این خودرو است. آلفارومئو جولیا بهعنوان یک سدان اسپرت، ترکیبی از موتوری قدرتمند و سیستمهای ایمنی پیشرفته را ارائه میدهد که به تجربهای بینظیر در رانندگی منجر میشود.
1. موتور و عملکرد فنی:
این اتومبیل ایتالیایی با چندین موتور و مشخصات فنی مختلف بسته به تریمها عرضه میشود:
Giulia Base، Sprint، Ti و Veloce: این تریمها به یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر مجهز هستند که توان تولید ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۶ پوند-فوت گشتاور را دارد. این موتور نهتنها پاسخگویی خوبی در سرعتهای پایین دارد، بلکه تجربه رانندگی اسپرت و روانی را در سرعتهای بالا فراهم میکند.
- شتاب: این مدلها قادرند تا در حدود ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند که برای یک سدان لوکس اسپرت، عملکرد فوقالعادهای بهحساب میآید.
- گیربکس: همه مدلها با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه میشوند که تعویض دندهها را بهسرعت و روانی انجام میدهد.
- سیستم AWD (تمام چرخ محرک) نیز به عنوان یک گزینه برای برخی تریمها ارائه میشود، که این امکان را به راننده میدهد تا در شرایط آبوهوایی دشوار کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشد.
Giulia Quadrifoglio: این تریم قدرتمندترین نسخه جولیا است و از یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توربوشارژ دوگانه بهره میبرد که توان تولید ۵۱۰ اسب بخار و ۴۴۳ پوند-فوت گشتاور را دارد. این نسخه به طور خاص برای رانندگی اسپرت و عملکرد بالاتر طراحی شده است.
- شتاب: Giulia Quadrifoglio قادر است تا در کمتر از ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که آن را در رده سدانهای فوق اسپرت قرار میدهد.
- سیستم تعلیق و ترمزها: در این تریم، سیستم تعلیق تطبیقی و ترمزهای پیشرفته Brembo به کار رفتهاند که به بهبود هندلینگ و عملکرد در سرعتهای بالا کمک میکند.
2. سیستمهای ایمنی و کمکراننده:
آلفارومئو جولیا ۲۰۲۴ بهویژه در نسخههای بالاتر، به سیستمهای ایمنی پیشرفتهای مجهز است که به ایمنی راننده و سرنشینان کمک میکند:
سیستم کمکراننده سطح ۲: در برخی از تریمها مثل Veloce و Quadrifoglio، سیستمهای رانندگی نیمهخودکار مثل Traffic Jam Assist و Highway Assist ارائه میشود که به کنترل خودرو در ترافیک سنگین و اتوبان کمک میکنند.
Lane Keep Assist: این سیستم به صورت فعال خودرو را در داخل خطوط نگه میدارد و در صورت خروج ناخواسته از مسیر، با اصلاح جزئی مسیر، راننده را آگاه میکند.
Blind Spot Monitoring: این سیستم نقاط کور خودرو را تحت نظر قرار میدهد و در صورتی که وسیله نقلیهای در نزدیکی باشد، به راننده هشدار میدهد تا از تغییر ناگهانی مسیر جلوگیری کند.
Traffic Sign Recognition: این سیستم علائم راهنمایی و رانندگی را تشخیص داده و اطلاعات آنها را به راننده نمایش میدهد تا از سرعت مجاز و محدودیتهای جاده مطلع باشد.
Emergency Brake Assist: این سیستم در صورت نزدیک شدن ناگهانی به مانع یا خودرو دیگر، بهصورت خودکار ترمزها را فعال کرده تا از تصادف جلوگیری کند.
هندلینگ و تجربه رانندگی
1. شاسی و سیستم تعلیق:
این خودرو بر اساس یک پلتفرم سبکوزن ساخته شده است که استفاده از مواد سبک مانند آلومینیوم و فیبر کربن در نقاط مهمی از بدنه، به کاهش وزن و افزایش استحکام آن کمک کرده است. این شاسی سبک وزن همراه با توزیع متعادل وزن 50/50 بین جلو و عقب خودرو، به کنترل و پایداری بهتر خودرو در پیچها کمک میکند.
سیستم تعلیق دوجناغی جلو و مولتیلینک عقب باعث میشود که خودرو حتی در سرعتهای بالا بهخوبی از روی ناهمواریها عبور کند و کنترل بیشتری در پیچهای تند داشته باشد. در تریمهای بالاتر مانند Quadrifoglio، سیستم تعلیق تطبیقی پیشرفته به کار رفته است که به صورت لحظهای با شرایط جاده و رانندگی تنظیم میشود تا هندلینگ بهینه فراهم شود.
2. دقت در فرمان:
سیستم فرمان الکترونیکی جولیا یکی از ویژگیهای بارز این خودرو است که واکنش سریع و دقیقی به ورودیهای راننده میدهد. این موضوع به راننده امکان میدهد تا خودرو را با دقت و اعتماد بهنفس در مسیرهای پیچیده هدایت کند. در تریمهای اسپرت مانند Veloce و Quadrifoglio، فرمان بهویژه حساستر و سریعتر عمل میکند، که تجربهای نزدیک به خودروهای مسابقهای ارائه میدهد.
3. سیستمهای کنترل دینامیک:
جولیا به سیستمهای هوشمند کنترل دینامیک مجهز است که به راننده کمک میکند تا در شرایط مختلف کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشد. یکی از این سیستمها، DNA Drive Mode Selector است که راننده میتواند با انتخاب حالتهای مختلف رانندگی از جمله:
- Dynamic (اسپرت): برای واکنش سریعتر در شتابگیری و هندلینگ تیزتر.
- Natural (عادی): برای رانندگی روزمره با ترکیب راحتی و کارایی.
- Advanced Efficiency (صرفهجویی در مصرف سوخت): برای کاهش مصرف سوخت در مسیرهای طولانی.
در تریم Quadrifoglio، یک حالت Race نیز اضافه شده که تمام سیستمهای کمکراننده غیرفعال شده و تمرکز بیشتری روی عملکرد اسپرت خودرو میگذارد.
4. چسبندگی و کنترل در جاده:
با استفاده از سیستمهای کنترل پایداری و Torque Vectoring (در مدلهای پیشرفتهتر مانند Quadrifoglio)، خودرو توانایی فوقالعادهای در حفظ تعادل و پایداری دارد. این سیستم گشتاور را بهطور مستقل بین چرخهای عقب توزیع میکند تا در پیچهای تند، خودرو با سرعت و دقت بیشتری عبور کند.
5. تجربه رانندگی:
تجربه رانندگی با آلفارومئو جولیا ترکیبی از حس سرعت و کنترل دقیق است. در جادههای پرپیچوخم یا در رانندگی در اتوبان، جولیا به راننده حس اعتماد و کنترل کامل میدهد. در مدلهای بالاتر مثل Quadrifoglio، تجربه رانندگی بسیار هیجانانگیزتر و نزدیک به خودروهای سوپراسپرت است، بهطوریکه صدای موتور، پاسخگویی سریع به شتاب و دقت فرمان، تجربهای پویا و لذتبخش ارائه میدهد.
مقایسه با رقبا
برای مقایسه این خودرو با رقبای همرده خود، هر بخش را بهطور جداگانه بررسی میکنیم و ویژگیهای آن را با سایر خودروها مقایسه میکنیم. خودروهایی که در این مقایسه قرار میگیرند شامل BMW سری 3، مرسدس بنز کلاس C، و آئودی A4 هستند، که از رقبای مستقیم آلفارومئو جولیا در دسته سدانهای اسپرت لوکس محسوب میشوند.
1. طراحی بیرونی:
- آلفارومئو جولیا: طراحی بسیار جسورانه و اسپرت، با خطوط منحنی که حس آیرودینامیک قوی را القا میکند. جلوپنجره خاص آلفارومئو و چراغهای LED باریک از مهمترین ویژگیهای ظاهری آن است.
- BMW سری 3: طراحی نسبتاً محافظهکارانهتر اما همچنان مدرن و اسپرت با جلوپنجره دوتایی معروف. چراغهای LED و خطوط تیز به اسپرت بودن خودرو کمک میکنند.
- مرسدس بنز کلاس C: طراحی لوکستر با تمرکز بر جزئیات کرومی و بدنهای که تلفیقی از اسپرت و کلاسیک است. چراغهای بزرگتر و طراحی محافظهکارانهتری نسبت به جولیا دارد.
- آئودی A4: طراحی ساده و مینیمالیستی آئودی با چراغهای LED متمایز و جلوپنجره بزرگ معروف آن. اسپرت بودن در ظاهر آئودی کمتر به چشم میآید، اما ظرافت آن بر زیبایی افزوده است.
2. موتور و عملکرد فنی:
- آلفارومئو جولیا: موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۸۰ اسب بخار قدرت در مدلهای پایه و موتور ۲.۹ لیتری V6 توربوشارژ دوگانه با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در مدل Quadrifoglio، عملکرد فوقالعادهای ارائه میدهد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در مدل Quadrifoglio کمتر از 3.8 ثانیه است.
- BMW سری 3: موتور پایه ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با توان ۲۵۵ اسب بخار و مدل M340i با موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر با قدرت ۳۸۲ اسب بخار. شتاب M340i حدود ۴.۱ ثانیه است.
- مرسدس بنز کلاس C: موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۲۵۵ اسب بخار در مدلهای پایه. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت حدود 5.7 ثانیه است.
- آئودی A4: موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با توان ۲۰۱ یا ۲۶۱ اسب بخار. شتاب حدود 5.5 ثانیه در مدلهای بالاتر.
3. هندلینگ و تجربه رانندگی:
- آلفارومئو جولیا: با سیستم تعلیق پیشرفته و فرمان دقیق، تجربه رانندگی پویا و لذتبخشی ارائه میدهد. سیستم تعلیق دو جناغی جلو و مولتیلینک عقب، بهبود هندلینگ و کنترل بیشتر در پیچها را فراهم میکند.
- BMW سری 3: تجربه رانندگی اسپرت و متعادل با فرمان دقیق و هندلینگ بالا. بهویژه در مدل M340i، عملکرد نزدیک به خودروهای اسپرت قدرتمند دارد.
- مرسدس بنز کلاس C: بیشتر تمرکز بر راحتی و آرامش در رانندگی دارد. هندلینگ آن مناسب است اما به اندازه جولیا و سری 3 اسپرت و تیز نیست.
- آئودی A4: هندلینگ خوبی دارد و با سیستم چهار چرخ محرک Quattro آئودی، کنترل و چسبندگی بهتری در شرایط مختلف جادهای دارد. با این حال، تجربه رانندگی آن کمتر از جولیا هیجانانگیز است.
4. تکنولوژی و امکانات داخلی:
- آلفارومئو جولیا: مجهز به نمایشگر 8.8 اینچی لمسی، نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی در پشت فرمان و سیستمهای پیشرفته مثل Apple CarPlay و Android Auto. سیستم صوتی Harman Kardon در تریمهای بالاتر.
- BMW سری 3: دارای نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی و صفحه نمایش مرکزی 10.25 اینچی با سیستم iDrive که یکی از بهترین سیستمهای اطلاعاتی است. سیستم صوتی Harman Kardon در نسخههای بالاتر.
- مرسدس بنز کلاس C: مجهز به سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX با نمایشگر مرکزی بزرگ 12.3 اینچی و سیستم صوتی Burmester در نسخههای بالاتر.
- آئودی A4: سیستم MMI با نمایشگر 10.1 اینچی، داشبورد دیجیتال Virtual Cockpit و امکانات اتصال پیشرفته. همچنین دارای سیستم صوتی Bang & Olufsen در نسخههای بالاتر.
5. سیستمهای ایمنی:
- آلفارومئو جولیا: سیستمهای ایمنی پیشرفته شامل Lane Keep Assist، Blind Spot Monitoring، Traffic Sign Recognition و Emergency Brake Assist.
- BMW سری 3: مجهز به سیستمهای کمکراننده فعال، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد، و سیستم حفظ مسیر.
- مرسدس بنز کلاس C: دارای سیستمهای پیشرفته مثل Active Distance Assist، Active Steering Assist و Active Brake Assist.
- آئودی A4: سیستمهای ایمنی پیشرفته شامل Adaptive Cruise Control، Lane Departure Warning و Audi Pre Sense.
جمعبندی:
- آلفارومئو جولیا در مقایسه با رقبای خود از نظر هندلینگ و تجربه رانندگی برتری دارد و بهخصوص در نسخه Quadrifoglio، تجربهای نزدیک به خودروهای اسپرت قدرتمند ارائه میدهد. از نظر طراحی و شخصیت اسپرت نیز بسیار متمایز است.
- BMW سری 3 نیز از نظر عملکرد فنی و هندلینگ یکی از بهترینهاست، با این تفاوت که طراحی محافظهکارانهتری دارد.
- مرسدس بنز کلاس C تمرکز بیشتری بر راحتی و امکانات لوکس دارد و هندلینگ و تجربه رانندگی آن کمتر اسپرت است.
- آئودی A4 با طراحی مینیمالیستی، سیستم چهار چرخ محرک Quattro و تکنولوژیهای پیشرفته خود از نظر ایمنی و راحتی، انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال تعادل بین لوکس بودن و عملکرد هستند.
قیمت جهانی
Sprint : 44,000$
موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با توان ۲۸۰ اسب بخار و سیستم دیفرانسیل عقب ، امکاناتی همچون نمایشگر ۸.۸ اینچی لمسی، سیستم صوتی استاندارد، Apple CarPlay و Android Auto، و سیستم ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط بهصورت استاندارد در این نسخه ارائه میشود.
Ti : (RWD) 44,00$-(FWD)46,000$
نسخه Ti بر اساس مدل Sprint بوده و امکانات لوکستری از جمله صندلیهای چرمی گرمشونده، سانروف پانورامیک، و سیستم ناوبری پیشرفته را ارائه میدهد. همچنین، گزینههای سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است.
Veloce : 50,000$
این نسخه امکانات اسپرتتر مثل رینگهای 19 اینچی، سیستم تعلیق تطبیقی اسپرت و تودوزی چرمی با کیفیت بالا ارائه میدهد. عملکرد این تریم بیشتر به سمت رانندگی اسپرت و پویا گرایش دارد، در حالی که همچنان از سیستمهای ایمنی و تکنولوژی مشابه بهرهمند است.
Compitizione : 54,000$
نسخهای لوکستر، با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ ۲۸۰ اسب بخاری، رینگهای ۱۹ اینچی، سقف پانورامیک و سیستم صوتی ارتقا یافته Harman Kardon. در کنار آن، تجهیزات ایمنی پیشرفته و سیستمهای کمکراننده نیز بهصورت استاندارد در این نسخه وجود دارد.
Quadrifoglio : 82,000$
موتور ۲.۹ لیتری V6 توربوشارژ دوگانه که توان تولید ۵۰۵ اسب بخار را دارد. این مدل دارای سیستم تعلیق تطبیقی، ترمزهای قدرتمند Brembo، و مجموعهای از امکانات اسپرت همچون تودوزی چرم و آلکانترا، صندلیهای اسپرت و لوگوی معروف "Quadrifoglio" است. شتاب این نسخه از 0 تا 100 کیلومتر در ساعت کمتر از ۳.۸ ثانیه است و تجربه رانندگی آن بیشتر به خودروهای مسابقهای نزدیک است
جدول طراحی ظاهری
ویژگی | تریم Sprint | تریم Ti | تریم Veloce | تریم Competizione | تریم Quadrifoglio |
---|---|---|---|---|---|
جلوپنجره | سدان اسپرت | سدان لوکس اسپرت | سدان اسپرت لوکستر | سدان اسپرت منحصر به فرد | سدان فوق اسپرت |
رینگها | 17 یا 18 اینچی آلومینیومی | 18 اینچی آلومینیومی | 19 اینچی آلومینیومی | 19 اینچی آلیاژی | 19 اینچی فیبر کربنی |
چراغ ها | LED باریک | LED با جزئیات کرومی | LED با عملکرد بالا | LED پیشرفتهتر | LED با عملکرد بالا |
ابعاد | ۴۶۵۷ میلیمتر طول، ۲۰۲۴ میلیمتر عرض | مشابه Sprint | مشابه Sprint | مشابه Sprint | مشابه Sprint |
وزن خالص | حدود ۳۶۲۲ پوند | حدود ۳۶۲۲ پوند | حدود ۳۶۲۲ پوند | حدود ۳۶۲۲ پوند | حدود ۳۸۲۰ پوند |
فاصله محور | ۲۸۲۰ میلیمتر | ۲۸۲۰ میلیمتر | ۲۸۲۰ میلیمتر | ۲۸۲۰ میلیمتر | ۲۸۲۰ میلیمتر |
حجم صندوق عقب | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
سپر ها | ساده و مینیمالیستی | لوکستر با جزئیات کرومی | اسپرتتر با خطوط برجسته | آیرودینامیک با خطوط تهاجمی | اسپرتتر با ورودیهای بزرگتر |
حجم باک | ۵۸ لیتر | ۵۸ لیتر | ۵۸ لیتر | ۵۸ لیتر | ۵۸ لیتر |
جدول تکنولوژی و امکانات کابین
ویژگی | تریم Sprint | تریم Ti | تریم Veloce | تریم Competizione | تریم Quadrifoglio |
---|---|---|---|---|---|
سیستم اطلاعات و سرگرمی | ۸.۸ اینچی لمسی، Apple CarPlay و Android Auto | ۸.۸ اینچی لمسی، ناوبری داخلی | ۸.۸ اینچی لمسی، Apple CarPlay و Android Auto | ۸.۸ اینچی لمسی، Apple CarPlay و Android Auto | ۸.۸ اینچی لمسی، Apple CarPlay و Android Auto |
سیستم صوتی | استاندارد | استاندارد | سیستم صوتی Harman Kardon (اختیاری) | سیستم صوتی Harman Kardon | سیستم صوتی Harman Kardon |
نمایشگر پشت آمپر | ۱۲.۳ اینچی دیجیتال | ۱۲.۳ اینچی دیجیتال | ۱۲.۳ اینچی دیجیتال | ۱۲.۳ اینچی دیجیتال | ۱۲.۳ اینچی دیجیتال |
سیستم ناوبری | اختیاری | اختیاری | استاندارد | استاندارد | استاندارد |
سیستم رانندگی نیمه خودکار | ندارد | اختیاری | اختیاری | اختیاری | سیستم رانندگی سطح ۲ |
سیستم کنترل داینامیک (DNA Drive) | دارد | دارد | دارد | دارد | حالت Race اضافه شده |
صندلی های جلو | چرمی با تنظیم برقی | چرمی گرمشونده | چرمی با تنظیمات برقی و گرمشونده | چرمی اسپرت با گرمکن | صندلی اسپرت با آلکانترا |
سیستم تهویه مطبوع | دو منطقه ای | دو منطقه ای | دو منطقه ای | دو منطقه ای | دو منطقه ای |
سیستم ورود بدون کلید | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
استارت از راه دور | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
هدآپ دیسپلی (Head-Up Display) | ندارد | ندارد | ندارد | اختیاری | اختیاری |
جدول عملکرد موتور و سیستم ایمنی
ویژگی | تریم Sprint | تریم Ti | تریم Veloce | تریم Competizione | تریم Quadrifoglio |
---|---|---|---|---|---|
نوع موتور | ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر | ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر | ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر | ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر | ۲.۹ لیتری V6 توربوشارژ دوگانه |
قدرت موتور | ۲۸۰ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۶ پوند-فوت | ۳۰۶ پوند-فوت | ۳۰۶ پوند-فوت | ۳۰۶ پوند-فوت | ۴۴۳ پوند-فوت |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۵.۱ ثانیه | ۵.۱ ثانیه | ۵.۱ ثانیه | ۵.۱ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
نوع انتقال قدرت | دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک | دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک | دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک | دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک | دیفرانسیل عقب |
کنترل پایداری | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
سیستم تعلیق | استاندارد | استاندارد | تعلیق تطبیقی اسپرت | تعلیق تطبیقی اسپرت | تعلیق تطبیقی مخصوص مسابقه |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت | ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت |
سیستم ایمنی | ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط | هشدار نقطه کور، کمک پارک | کنترل پایداری، هشدار تصادف جلو | هشدار نقطه کور پیشرفته | سیستم ایمنی پیشرفته، ترمز مسابقهای |
سیستم ترمز | ترمز های دیسکی | ترمز های دیسکی | ترمز های دیسکی اسپرت | ترمز های دیسکی اسپرت | ترمزهای Brembo پیشرفته |