طراحی ظاهری
ویژگی های کلی
- طراحی آیرودینامیک: هر سه مدل از طراحی آیرودینامیک بهره میبرند که بهینهسازی شده برای کاهش نیروی مقاومت هوا و افزایش پایداری در سرعتهای بالا. این طراحی شامل خطوط منحنی و شکافهای هوایی متعدد است که جریان هوا را بهبود میبخشد.
- چراغهای LED جلو و عقب: تمامی مدلها به چراغهای LED ماتریکس مجهز شدهاند که با ارائه روشنایی بهینه و جذابیت بصری، بهبود دید راننده را در شب و شرایط آبوهوایی نامناسب تضمین میکنند.
- استفاده از مواد سبکوزن: در طراحی این مدلها از مواد سبکوزن مانند آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده تا علاوه بر کاهش وزن، به بهبود عملکرد و بهرهوری سوخت نیز کمک کند.
- چرخهای آلیاژی بزرگ: هر سه مدل با چرخهای آلیاژی بزرگ طراحی شدهاند که بهبود هندلینگ و چسبندگی در شرایط مختلف رانندگی را فراهم میکند. طراحی این چرخها نیز در جذابیت بصری خودروها نقش مهمی دارد.
ویژگیهای منحصر به فرد هر مدل
911 توربو و توربو S
طراحی سپر جلو و عقب خاص: در مدلهای توربو و توربو S، سپر جلو و عقب با ورودیهای هوای بزرگتر طراحی شدهاند که به بهبود خنکسازی موتور و ترمزها کمک میکند. این طراحی همچنین به توربو ظاهری قدرتمند و خشنتر میبخشد.
بال عقب تطبیقی: این مدلها دارای بال عقب تطبیقی هستند که در سرعتهای بالا به طور خودکار تنظیم میشود تا نیروی پایین را افزایش دهد و پایداری خودرو را بهبود بخشد.
پکیج اسپرت دیزاین: در نسخههای توربو S، امکان انتخاب پکیج اسپرت دیزاین وجود دارد که شامل قطعات بادی اضافی، دیفیوزرهای بزرگتر و جزئیات ظاهری اسپرتتر است.
911 GT3
طراحی سبک پیست: GT3 با تمرکز بر عملکرد در پیست طراحی شده است. این مدل دارای یک بال عقب بزرگ ثابت است که نیروی پایین اضافی برای بهبود چسبندگی و کنترل در سرعتهای بالا فراهم میکند.
کاپوت و سقف از فیبر کربن: برای کاهش وزن و بهبود توزیع وزن، کاپوت و سقف GT3 از فیبر کربن ساخته شدهاند. این ویژگی باعث بهبود هندلینگ و پایداری خودرو میشود.
جلوپنجرهی تهاجمی و ورودیهای هوای بزرگتر: طراحی جلوپنجره و ورودیهای هوای بزرگتر برای افزایش خنکسازی موتور و ترمزها بهینه شدهاند، که برای عملکرد بهینه در پیست ضروری است.
911 GT3 RS
طراحی فوقالعاده تهاجمی و مسابقهای: GT3 RS با طراحی فوقالعاده تهاجمی و ورودیهای هوای بیشتر، بهبودهای آیرودینامیکی و یک بال عقب بزرگتر و پیشرفتهتر، بهینهسازی شده برای مسابقات و رانندگی در پیست است.
دیفیوزرهای جلو و عقب برجسته: این مدل با دیفیوزرهای جلو و عقب بزرگتر و برجستهتر طراحی شده تا نیروی پایین بیشتری ایجاد کند و بهبود آیرودینامیک را تضمین کند.
هواکشهای روی گلگیرها: GT3 RS به هواکشهای خاص روی گلگیرها مجهز شده که به کاهش فشار هوا در چرخها و بهبود جریان هوای اطراف خودرو کمک میکند.
استفاده گسترده از مواد سبکوزن: GT3 RS به صورت گسترده از فیبر کربن و مواد سبکوزن دیگر استفاده کرده تا وزن کلی خودرو را به حداقل برساند و عملکرد بهتری در پیست ارائه دهد.
امکانات کابین
طراحی کابین لوکس و اسپرت: هر سه مدل دارای کابینهایی هستند که ترکیبی از لوکس بودن و اسپرت بودن را ارائه میدهند. این خودروها از مواد با کیفیت بالا مانند چرم ناپا، آلومینیوم، و فیبر کربن بهره میبرند تا حس لوکس بودن و عملکرد را به راننده منتقل کنند.
سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته: تمامی مدلها به یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 10.9 اینچی مجهز هستند که امکاناتی مانند ناوبری، اتصال به تلفن هوشمند از طریق Apple CarPlay و Android Auto، و سیستم صوتی پیشرفته با بلندگوهای Bose یا Burmester را ارائه میدهد.
صندلیهای اسپرت قابل تنظیم: هر سه مدل دارای صندلیهای اسپرت هستند که به صورت برقی در چند جهت قابل تنظیماند. این صندلیها برای ارائه راحتی و حمایت کافی در حین رانندگیهای اسپرت و در پیست طراحی شدهاند.
کنترل آب و هوای دو منطقهای: این خودروها به سیستم کنترل آب و هوای دو منطقهای مجهز هستند که به سرنشینان جلو اجازه میدهد دمای مورد نظر خود را به صورت مستقل تنظیم کنند.
استفاده از فیبر کربن در تریم داخلی: در تمامی مدلها از تریم فیبر کربن در داخل کابین استفاده شده که به بهبود ظاهر اسپرت و کاهش وزن کمک میکند.
سیستم کمک راننده پیشرفته: تمامی مدلها دارای سیستمهای کمک راننده پیشرفته مانند سیستم هشدار برخورد جلو، سیستم هشدار خروج از خط، و سیستم کنترل پایداری هستند که به ایمنی و راحتی رانندگی کمک میکنند.
امکانات کابین منحصر به فرد هر مدل
توربو و توربو S
صندلیهای تهویهدار و گرمکندار: در مدلهای توربو و توربو S، صندلیها علاوه بر قابلیت تنظیم برقی، دارای تهویه و گرمکن نیز هستند که تجربه رانندگی را در شرایط مختلف آب و هوایی بهبود میبخشد.
پکیج کامفورت و تکنولوژی پیشرفته: این مدلها میتوانند به پکیجهای کامفورت و تکنولوژی پیشرفته مجهز شوند که شامل امکاناتی مانند سیستم صوتی Burmester، هدآپ دیسپلی، و سیستم پارک خودکار میشود.
نورپردازی داخلی چند رنگ: توربو و توربو S به نورپردازی داخلی چند رنگ مجهز هستند که به راننده و سرنشینان امکان میدهد تا فضای داخلی خودرو را بر اساس سلیقه شخصی خود تنظیم کنند.
GT3
صندلیهای باکِت مسابقهای: در مدل GT3، صندلیهای باکِت مسابقهای فیبر کربنی با پشتی ثابت عرضه میشوند که به طور خاص برای استفاده در پیست طراحی شدهاند. این صندلیها برای حمایت بیشتر از بدن در حین رانندگیهای شدید طراحی شدهاند.
کمربند ایمنی چهار نقطهای: این مدل به صورت استاندارد با کمربند ایمنی چهار نقطهای عرضه میشود که امنیت بیشتری را در شرایط رانندگی پرخطر فراهم میکند.
تریم داخلی با تمرکز بر عملکرد: در GT3 از تریمهای سبک وزن و مینیمالیستی استفاده شده که به طور خاص برای کاهش وزن و تمرکز بر عملکرد طراحی شدهاند.
GT3 RS
صندلیهای باکِت فیبر کربنی پیشرفته: GT3 RS به صندلیهای باکِت فیبر کربنی پیشرفته مجهز است که سبکتر و محکمتر از صندلیهای GT3 هستند. این صندلیها بیشترین حمایت را برای راننده و سرنشین در شرایط رانندگی در پیست فراهم میکنند.
رول کیج (Roll Cage): GT3 RS به صورت استاندارد با رول کیج عرضه میشود که ایمنی بیشتری را در پیست و در هنگام رانندگیهای شدید فراهم میکند.
استفاده گسترده از مواد سبکوزن: در GT3 RS استفاده از مواد سبکوزن در تمام نقاط کابین به حداکثر رسیده است، از جمله پنلهای درب، داشبورد و حتی فرش کف، تا وزن خودرو به حداقل ممکن کاهش یابد.
مشخصات فنی
هر سه مدل از موتوری با مهندسی پیشرفته بهره میبرند که برای عملکرد بالا و پاسخدهی سریع طراحی شده است. موتورهای شش سیلندر تخت (Boxer) یکی از ویژگیهای مشترک این سه مدل است که با تمرکز بر توزیع وزن و تعادل خودرو، عملکرد بهینهای ارائه میدهند.
گیربکس موجود در این نسخه ها گیربکس دو کلاچه پورشه (PDK) مجهز است که تغییر دندهها را با سرعت و دقت بالا انجام میدهد. این گیربکس بهبود شتابگیری و بهرهوری سوخت را نیز به همراه دارد.
تمامی مدلها دارای سیستم تعلیق تطبیقی (PASM) هستند که با تنظیمات الکترونیکی، بسته به شرایط رانندگی و نوع جاده، بهترین ترکیب از راحتی و کنترل را فراهم میکند. همچنین به سیستم ترمز پیشرفتهای مجهز هستند که شامل دیسکهای کربن سرامیکی است و عملکرد ترمزگیری بسیار عالی در سرعتهای بالا و شرایط رانندگی شدید را فراهم میکند.
سری توربو و توربو s از یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت با توربوشارژر دوقلو بهره میبرند. این پیشرانه در مدل توربو قدرتی معادل 572 اسب بخار و در مدل توربو S قدرتی معادل 640 اسب بخار تولید میکند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ نسخه توربو s برابر ۲.۷ ثانیه است . تمامی مدل های توربو از سیستم تعلیق پیشرفته با قابلیت تنظیم حالتهای مختلف از کامفورت تا اسپرت پلاس متغیر بهره می برند. همچنین سیستم کنترل پایداری دینامیکی (PTM) این خودرو کنترل قدرت و گشتاور را بین چرخهای جلو و عقب توزیع میکند تا بیشترین چسبندگی و پایداری را در هر شرایط رانندگی ارائه دهد.
نسخه GT3 مجهز به یک موتور 4.0 لیتری شش سیلندر تخت با تنفس طبیعی است که قدرتی معادل 502 اسب بخار تولید میکند. این موتور برای ارائهی پاسخدهی سریع و تجربهی رانندگی پیست طراحی شده است. این موتور از تکنولوژی جدید در سرسیلندر و پیستونها بهره میبرد که به بهبود جریان هوا و افزایش قدرت موتور کمک میکند. GT3 به سیستم تعلیق با ساختار دابل ویشبون در جلو مجهز است که کنترل بهتری را در پیچها فراهم میکند و برای رانندگی در پیست بهینه شده است. همچنین این نسخه قابل ارائه با گیربکس ۶ سرعته دستی است که تجربه رانندگی خالصتر و کنترل بیشتری را به راننده ارائه میدهد. ترمز های این تریم دیسکهای ترمز کربن سرامیکی بزرگتر است که عملکرد بهتر در شرایط پیست و کاهش وزن خودرو را به همراه دارد.
نسخه RS نیز از یک موتور یکسان با نسخه GT3 بهره می برد اما با تنظیمات پیشرفتهتر و اختصاصی که قدرت آن به 518 اسب بخار میرسد. گیربکس PDK در این مدل دارای تنظیمات خاص مسابقهای است که تغییر دندهها را در زمانهای کوتاهتر و با عملکرد بهینهتر انجام میدهد. GT3 RS دارای سیستم تعلیق کاملاً تنظیم شده برای پیست است که از اجزای سبکوزن و تنظیمات دقیق برای بهبود چسبندگی و کنترل در پیچها بهره میبرد.
قیمت جهانی
توربو کوپه :حدود $185,000 تا $200,000
مدلهای فولآپشن شامل امکانات اضافهای مانند پکیج کامفورت و تکنولوژی پیشرفته (شامل هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی Burmester، و صندلیهای تهویهدار و گرمکندار) میشوند که میتوانند قیمت را به بیش از $220,000 برسانند.
توربو s کوپه :حدود $220,000 تا $240,000
مدلهای فولآپشن با امکاناتی مانند پکیج اسپرت دیزاین، چرخهای بزرگتر آلیاژی، و رنگهای خاص به قیمت بیش از $270,000 میرسند.
توربو s کابریولت :حدود $235,000 تا $255,000
در نسخههای فولآپشن که شامل تجهیزات بیشتر و گزینههای شخصیسازی بالاتر هستند، قیمت میتواند به بیش از $285,000 برسد.
GT3 : حدود $170,000 تا $190,000
مدلهای فولآپشن که شامل پکیج Weissach (پکیج سبکوزن که شامل استفاده بیشتر از فیبر کربن و مواد سبکوزن میشود)، صندلیهای باکِت فیبر کربنی، و گیربکس PDK هستند، میتوانند قیمتی بالای $210,000 داشته باشند.
GT3 RS : حدود $230,000 تا $250,000
مدلهای فولآپشن با امکاناتی مانند پکیج Weissach، رول کیج، ترمزهای کربن سرامیکی بزرگتر، و استفاده گسترده از فیبر کربن در بدنه و کابین، میتوانند قیمتی بالای $300,000 داشته باشند.
جدول آپشن ها و مشخصات فنی
جدول آپشنها
آپشنها | 911 توربو | 911 GT3 | 911 GT3 RS |
---|---|---|---|
سیستم صوتی پیشرفته Bose | ✓ | ✓ | ✗ |
سیستم صوتی Burmester | ✓ | ✗ | ✗ |
سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 10.9 اینچی | ✓ | ✓ | ✓ |
ناوبری GPS | ✓ | ✓ | ✓ |
صندلیهای اسپرت چرمی | ✓ | ✓ | ✗ |
صندلیهای فیبر کربنی مسابقهای | ✗ | ✗ | ✓ |
تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقهای | ✓ | ✓ | ✗ |
سیستم چهارچرخ محرک (AWD) | ✓ | ✗ | ✗ |
پکیج اسپرت کرونو | ✓ | ✓ | ✓ |
گرمکن و سردکن صندلی | ✓ | ✗ | ✗ |
سیستم کمک پارک (حسگرها و دوربینهای پارک) | ✓ | ✓ | ✗ |
کروز کنترل تطبیقی | ✓ | ✓ | ✗ |
سیستم تعلیق PASM (مدیریت تعلیق فعال پورشه) | ✓ | ✓ | ✗ |
سیستم کنترل دمای چهار منطقهای | ✓ | ✗ | ✗ |
سیستم تشخیص نقطه کور | ✓ | ✓ | ✗ |
سیستم دوربین دید 360 درجه | ✓ | ✗ | ✗ |
فرماندهی محور عقب | ✓ | ✓ | ✓ |
سیستم آیرودینامیک فعال | ✓ | ✗ | ✓ |
پکیج ویساک (Weissach) | ✗ | ✗ | ✓ |
جدول مشخصات فنی
مشخصات فنی | 911 توربو | 911 GT3 | 911 GT3 RS |
---|---|---|---|
موتور | 3.8 لیتری توربوشارژ | 4.0 لیتری تنفس طبیعی | 4.0 لیتری تنفس طبیعی |
قدرت (اسب بخار) | 572 | 502 | 518 |
گشتاور (نیوتنمتر) | 750 | 469 | 470 |
شتاب 0 تا 100 کیلومتر (ثانیه) | 2.7 | 3.2 | 3.0 |
حداکثر سرعت (کیلومتر/ساعت) | 320 | 318 | 296 |
مصرف سوخت (لیتر در 100 کیلومتر) | 11.4 | 13.3 | 14.2 |
وزن (کیلوگرم) | 1,640 | 1,435 | 1,450 |
طول (میلیمتر) | 4,533 | 4,573 | 4,602 |
عرض (میلیمتر) | 1,900 | 1,852 | 1,978 |
ارتفاع (میلیمتر) | 1,303 | 1,279 | 1,279 |
فاصله بین محورهای جلو و عقب (میلیمتر) | 2,450 | 2,457 | 2,457 |
حجم صندوق عقب (لیتر) | 132 | 132 | 132 |
سیستم تعلیق | تطبیقی | مسابقهای | مسابقهای |
نوع ترمز | دیسکی تهویهشده | دیسکی سرامیکی | دیسکی سرامیکی |
سیستم ترمز مسابقهای | ✗ | ✗ | ✓ |