طراحی ظاهری
طراحی ظاهری لامبورگینی روئلتو 2024 نمایانگر تلفیقی از آیندهنگری و وفاداری به هویت سنتی برند است. این خودرو با خطوط تیز و زوایای هندسی خیرهکننده، حس سرعت و قدرت را از هر زاویهای منتقل میکند. طراحان لامبورگینی از زبان طراحی آیرودینامیک پیشرفته بهره گرفتهاند تا جریان هوا بهینه شود و در عین حال، زیبایی بصری حفظ گردد.
در قسمت جلویی، چراغهای LED به شکل حرف Y، که از مدلهای مدرن لامبورگینی الهام گرفته شده، جلوهای خاص به خودرو بخشیده است. این چراغها نه تنها ظاهر تهاجمی خودرو را تقویت میکنند، بلکه از نظر عملکردی نیز بسیار کارآمد هستند و روشنایی فوقالعادهای را در شب فراهم میکنند. سپر جلو و ورودیهای هوای بزرگ برای خنک کردن موتور V12 و ایجاد نیروی داونفورس بیشتر طراحی شدهاند.
نمای جانبی خودرو با خطوط تیز و برجسته، حس دینامیکی و سرعت را حتی در حالت سکون به نمایش میگذارد. این بخش با دیزاینی مشابه با مدلهای افسانهای مانند آونتادور و سیان، خودرو را به یک اثر هنری متحرک تبدیل کرده است. همچنین چرخهای بزرگ و آلیاژی، در کنار سیستم ترمزهای پیشرفته کربن سرامیک، به ایمنی و عملکرد بالای خودرو کمک شایانی میکنند.
در قسمت عقب، دیفیوزر بزرگ و دو خروجی اگزوز مثلثی شکل در ارتفاع بالا، همراه با اسپویلر فعال، تمرکز زیادی بر آیرودینامیک و بهبود عملکرد در سرعتهای بالا دارند. این طراحی نه تنها به ایجاد نیروی داونفورس بیشتر کمک میکند، بلکه نشانگر ماهیت قدرتی و عملکرد محور این خودرو است.
تکنولوژی و امکانات کابین
کابین لامبورگینی Revuelto 2024 به همان اندازه که هیجانانگیز و مدرن است، راحت و لوکس نیز طراحی شده است. این فضا ترکیبی از متریالهای با کیفیت بالا و فناوریهای پیشرفته را در خود جای داده تا تجربهای منحصربهفرد برای راننده و سرنشینان فراهم کند. از لحظه ورود به کابین، هر جزئیات به دقت طراحی شده تا احساس کنترل کامل و لذت بینظیری از رانندگی ارائه شود.
طراحی داخلی و متریالهای بهکار رفته
طراحی داخلی روئلتو تحت تأثیر زبان طراحی انقلابی و مینیمال قرار دارد که تمرکز آن بر سادگی، کارایی و استفاده بهینه از فضا است. صندلیهای اسپرت چرمی با دوخت دست و پشتیبانی از بدن راننده در سرعتهای بالا، با استفاده از بهترین نوع چرم و آلکانتارا ساخته شدهاند. ترکیبی از فلزات صیقلی، فیبر کربن و چرم، لوکس بودن و عملکرد بالا را به هم پیوند داده است.
فناوریهای کابین
در مرکز کنسول، یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی با سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته نصب شده است که تمامی عملکردهای خودرو از جمله سیستم ناوبری، کنترلهای آبوهوا، تنظیمات سیستم هیبریدی و دیگر آپشنها را مدیریت میکند. علاوه بر این، یک نمایشگر ۸.۴ اینچی اضافی برای سرنشین جلو وجود دارد که به او اجازه میدهد تنظیمات مربوط به سیستم صوتی و دیگر امکانات رفاهی را کنترل کند.
لامبورگینی همچنین از یک نمایشگر دیجیتال سفارشی برای راننده بهره برده است که اطلاعات حیاتی مانند سرعت، وضعیت باتری هیبریدی، میزان سوخت، و حالتهای رانندگی را به شکلی دقیق و جذاب نمایش میدهد. این رابط کاربری کاملاً قابل تنظیم است و راننده میتواند اولویتهای خود را تعیین کند.
آپشنهای پیشرفته و رفاهی
لامبورگینی روئلتو به آپشنهای متعددی مجهز است که تجربه رانندگی را به یک سطح جدید ارتقاء میدهد. از جمله:
- سیستم صوتی پیشرفته Bang & Olufsen که تجربهای بینظیر از کیفیت صدا را حتی در سرعتهای بالا فراهم میکند.
- سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای با کنترلهای جداگانه برای راننده و سرنشین جلو.
- سیستم نورپردازی محیطی که امکان تنظیم رنگ و شدت نور بر اساس حالت رانندگی و خلقوخوی راننده را فراهم میکند.
- سیستم ورود و استارت بدون کلید که راحتی و سرعت در دسترسی به خودرو را فراهم کرده است.
ایمنی و کمکهای رانندگی
با توجه به ماهیت اسپرت و سرعت بالای Revuelto، این خودرو مجهز به سیستمهای کمکراننده پیشرفته است تا ایمنی راننده و سرنشینان به بهترین نحو تأمین شود. این سیستمها شامل:
- کنترل کروز تطبیقی برای حفظ فاصله ایمن با خودروهای جلویی.
- هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار.
- سیستم هشدار خروج از خط و کمک به حفظ خودرو در مسیر.
عملکرد موتور و سیستم ایمنی
موتور و عملکرد فنی
Revuelto اولین مدل هیبریدی لامبورگینی است که از یک موتور V12 تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری به همراه سه موتور الکتریکی استفاده میکند. موتور V12 به تنهایی قادر است حدود ۸۱۴ اسب بخار نیرو تولید کند و این در حالی است که هر کدام از موتورهای الکتریکی نیز به طور جداگانه به افزایش قدرت و کارایی کمک میکنند. در مجموع، این سیستم هیبریدی میتواند قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند که باعث میشود Revuelto به یکی از قدرتمندترین خودروهای موجود تبدیل شود.
این سوپراسپرت دارای سیستم تمام چرخ متحرک (AWD) است که به راننده امکان کنترل و کشش بهتری در شرایط مختلف جادهای را میدهد. همچنین، یکی از موتورهای الکتریکی به محور جلو اختصاص یافته که هم به بهبود پایداری و هم به کاهش انتشار گازهای مضر کمک میکند. این سیستم هیبریدی پلاگین، به خودرو امکان میدهد که مسافتهای کوتاه را تنها با استفاده از انرژی الکتریکی طی کند، و به این ترتیب مصرف سوخت و آلودگی محیط زیستی کاهش مییابد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو کمتر از ۲.۵ ثانیه است و میتواند به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این عملکرد فوقالعاده، روئلتو را به یکی از سریعترین خودروهای جهان تبدیل میکند.
سیستم هیبریدی پیشرفته
سیستم هیبریدی پلاگین Revuelto از باتری لیتیومیون با ظرفیت مناسب برای عملکرد بالا بهره میبرد که میتواند به طور مستقل نیروی الکتریکی را تأمین کند. این باتری به طور خودکار توسط موتور V12 شارژ میشود و به راننده امکان استفاده از انرژی الکتریکی را در حالتهای مختلف رانندگی میدهد.
سیستمهای ایمنی
با توجه به سرعت بالا و تواناییهای خارقالعاده این خودرو، لامبورگینی توجه ویژهای به سیستمهای ایمنی و کنترل این خودرو داشته است. Revuelto با استفاده از آخرین تکنولوژیهای ایمنی مجهز شده است که شامل موارد زیر میشود:
ترمزهای کربن سرامیک: این ترمزها نه تنها عملکرد فوقالعادهای در سرعتهای بالا دارند، بلکه باعث کاهش گرما و سایش در طول رانندگی شدید میشوند. به کمک این ترمزها، خودرو میتواند در کوتاهترین زمان ممکن متوقف شود.
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC): این سیستم به طور هوشمند رفتار خودرو در سرعتهای بالا و پیچهای تند را تنظیم میکند تا خودرو در حالت پایداری کامل باقی بماند.
سیستم مدیریت نیروی کشش (TCS): در هنگام شتابگیری سریع و ورود به پیچها، این سیستم باعث حفظ چسبندگی تایرها به سطح جاده میشود و به راننده اعتماد بیشتری برای کنترل خودرو میدهد.
سیستم کروز کنترل تطبیقی: این سیستم با حفظ فاصله ایمن از خودروهای جلویی و کنترل سرعت، راحتی و ایمنی بیشتری را در رانندگی طولانی مدت به همراه دارد.
سیستم هشدار خروج از خط: این سیستم با ردیابی خطوط جاده، در صورت خروج ناخواسته از مسیر، به راننده هشدار میدهد و در برخی موارد به طور خودکار خودرو را در مسیر صحیح نگه میدارد.
سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار: این سیستم برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی در شرایط اضطراری عمل میکند. اگر سیستم تشخیص دهد که برخورد نزدیک است، هشدار میدهد و در صورت عدم واکنش راننده، به طور خودکار ترمزها را فعال میکند.
هندلینگ و تجربه رانندگی
لامبورگینی روئلتو ۲۰۲۴ با طراحی پیشرفته و قدرت فوقالعادهاش، تجربهای فراتر از رانندگی معمولی را ارائه میدهد. هندلینگ دقیق و تکنولوژیهای بهکاررفته در این خودرو، حس واقعی از کنترل و سرعت را به راننده منتقل میکند که آن را به یکی از جذابترین سوپراسپرتهای حال حاضر تبدیل کرده است.
سیستم تعلیق و هندلینگ
روئلتو به یک سیستم تعلیق فعال مستقل مجهز است که توانایی تنظیم و تطبیق با شرایط مختلف جادهای را دارد. این سیستم با استفاده از شوکهای تطبیقپذیر، به طور مداوم وضعیت جاده و سبک رانندگی را تحلیل میکند و به صورت خودکار ارتفاع خودرو و سفتی سیستم تعلیق را تنظیم میکند. نتیجه این تنظیمات، تجربه رانندگی نرم و با ثبات حتی در سرعتهای بالا یا هنگام عبور از پیچهای تند است.
این خودرو از سیستم فرمانپذیری محور عقب نیز بهره میبرد که در سرعتهای بالا، با چرخش جزئی چرخهای عقب به سمت جهت حرکت خودرو، به افزایش پایداری و کاهش شعاع گردش در سرعتهای پایین کمک میکند. این فناوری، هندلینگ فوقالعادهای را حتی در مانورهای پیچیده به راننده میدهد.
سیستم چهار چرخ متحرک (AWD)
روئلتو با سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) خود، یکی از دقیقترین و قدرتمندترین سیستمهای کنترل چسبندگی را در اختیار دارد. این سیستم به گونهای طراحی شده است که بر اساس شرایط جاده و سبک رانندگی، نیروی موتور را بین چهار چرخ توزیع کند. در نتیجه، حتی در پیچهای تند یا سطحهای لغزنده نیز چسبندگی فوقالعادهای ارائه میدهد و به راننده اطمینان کاملی از کنترل خودرو میدهد.
تجربه رانندگی
رانندگی با این خودرو، تجربهای سرشار از هیجان و لذت است. این خودرو با حالتهای رانندگی مختلف به راننده اجازه میدهد تا تجربهای منطبق با سبک رانندگی خود داشته باشد. لامبورگینی سه حالت رانندگی اصلی که لامبورگینی در نظر گرفته است:
- Città (شهر): حالت الکتریکی که مناسب رانندگی در شهر است. در این حالت، خودرو به طور کامل از موتورهای الکتریکی استفاده میکند تا هم مصرف سوخت کاهش یابد و هم حرکت آرام و بیصدا انجام شود.
- Strada (جاده): این حالت برای رانندگی روزمره و جادههای طولانی طراحی شده است. تعادل بین قدرت و راحتی در این حالت حفظ شده و سیستم چهارچرخ متحرک به بهترین نحو عمل میکند.
- Sport و Corsa: این حالتها برای تجربه رانندگی اسپرت و پیست طراحی شدهاند. در حالت Corsa، تمامی سیستمهای خودرو برای بیشترین عملکرد و شتاب تنظیم میشوند. در این حالت، قدرت موتور V12 به طور کامل آزاد شده و همراه با سیستم هیبریدی، حداکثر قدرت را به راننده ارائه میدهد.
شتاب فوقالعاده سریع این خودرو، با ترکیب قدرت عظیم موتور V12 و موتورهای الکتریکی، باعث میشود حس بینظیری از سرعت و شتاب را تجربه کنید. فرمانپذیری دقیق، واکنش سریع خودرو به هر حرکت فرمان و تعادل بینظیر در پیچهای تند، همه و همه به تجربهای لذتبخش و پر از آدرنالین منجر میشود.
ترمزها و کنترل خودرو
در کنار این همه قدرت، Revuelto به سیستم ترمزهای کربن سرامیک پیشرفته مجهز است که در هر لحظه توانایی توقف سریع و ایمن خودرو را دارند. این ترمزها حتی در شرایط بحرانی و با ترمزگیریهای مکرر عملکرد خود را حفظ میکنند. ترمزها نه تنها قوی هستند، بلکه به لطف فناوری توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، نیروی ترمز را به صورت هوشمندانه بین چهار چرخ تقسیم میکنند تا کنترل کامل خودرو در هنگام توقفهای ناگهانی فراهم شود.
کنترل بدنه و پایداری
سیستم کنترل پایداری این اتومبیل به صورت فعال و هوشمندانه کار میکند تا خودرو حتی در سرعتهای بالا نیز تحت کنترل باشد. این سیستم با تحلیل حرکات خودرو، سرعت و شرایط جاده، به صورت خودکار مداخله میکند تا از لغزش و چرخشهای ناخواسته جلوگیری کند. سیستم کنترل نیروی کشش نیز برای حفظ چسبندگی و کنترل خودرو در شرایط لغزنده یا هنگام شتابگیری شدید، به کار گرفته میشود.
مقایسه با رقبا
1. طراحی ظاهری
- لامبورگینی Revuelto: طراحی تهاجمی و آیندهنگرانه Revuelto با خطوط تیز و جسورانه آن، مشخصهای از هویت لامبورگینی است. استفاده از آیرودینامیک پیشرفته و طراحی خاص چراغها و ورودیهای هوا، نشاندهنده تلفیق زیبایی و عملکرد است.
- فراری SF90 Stradale: طراحی فراری SF90 بیشتر بر خطوط نرم و زیبا تأکید دارد. در حالی که ظاهری اسپرت و مدرن دارد، طراحی آن به اندازه Revuelto تهاجمی نیست. SF90 همچنان با جلوهای لوکس و ظریف شناخته میشود.
- مکلارن Artura: مکلارن در Artura از طراحی سبک و سادهتری استفاده کرده که بیشتر بر اصول آیرودینامیک متمرکز است. در مقایسه با Revuelto، طراحی Artura کمی ملایمتر و کمتر تهاجمی به نظر میرسد اما همچنان اسپرت و مدرن است.
2. موتور و عملکرد
- لامبورگینی Revuelto: موتور V12 تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری با سه موتور الکتریکی، مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید میکند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در کمتر از ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، آن را در دسته سریعترینها قرار میدهد.
- فراری SF90 Stradale: این خودرو دارای یک موتور V8 هیبریدی با توان خروجی ۹۸۶ اسب بخار است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در حدود ۲.۵ ثانیه به دست میآورد. در حالی که قدرت کمی پایینتر از Revuelto است، هنوز یکی از سریعترین خودروها در این دستهبندی است.
- مکلارن Artura: مکلارن Artura از یک موتور V6 هیبریدی با توان خروجی ۶۷۱ اسب بخار استفاده میکند. در مقایسه با Revuelto و SF90، قدرت کمتری دارد اما همچنان با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳ ثانیه، عملکرد بسیار خوبی دارد.
3. هیبریدی بودن و فناوری
- لامبورگینی Revuelto: سیستم هیبریدی پیشرفته Revuelto به راننده اجازه میدهد که به طور کامل از موتورهای الکتریکی در رانندگی شهری و مسافتهای کوتاه استفاده کند. باتری این خودرو میتواند با سیستمهای مختلفی شارژ شود و تجربه رانندگی بیصدایی را فراهم کند.
- فراری SF90 Stradale: SF90 نیز یک خودروی هیبریدی پلاگین است که با ترکیب قدرت بنزینی و الکتریکی، عملکرد بالایی ارائه میدهد. حالت تمام الکتریکی آن برای مسافتهای کوتاه عالی است و فناوری فراری در این خودرو بسیار پیشرفته است.
- مکلارن Artura: Artura به عنوان اولین مکلارن هیبریدی، از فناوری الکتریکی پیشرفته استفاده میکند، اما در مقایسه با Revuelto و SF90، برد الکتریکی کمتری دارد و فناوری هیبریدی آن کمی سادهتر است.
4. هندلینگ و تجربه رانندگی
- لامبورگینی Revuelto: Revuelto با سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) و فرمانپذیری محور عقب، کنترل و پایداری بسیار بالایی در سرعتهای بالا دارد. همچنین، سیستم تعلیق فعال و حالتهای رانندگی متنوع، تجربهای پویا و متناسب با شرایط مختلف جادهای فراهم میکند.
- فراری SF90 Stradale: هندلینگ فراری به دلیل وزن کمتر و طراحی محور عقب، کمی سریعتر و حساستر است. این خودرو با تمرکز بر تعادل و پایداری، برای رانندگی در پیست عالی است اما سیستم چهار چرخ متحرک ندارد.
- مکلارن Artura: هندلینگ Artura با سیستم تعلیق پیشرفته مکلارن بسیار دقیق است. این خودرو با وزن کم و طراحی آیرودینامیکی، کنترل خوبی را حتی در سرعتهای بالا ارائه میدهد. با این حال، به دلیل توان کمتر نسبت به Revuelto و SF90، حس رانندگی کمی نرمتر است.
5. سیستمهای ایمنی و تکنولوژی
- لامبورگینی Revuelto: سیستمهای ایمنی پیشرفته Revuelto شامل ترمزهای کربن سرامیک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، و کروز کنترل تطبیقی است. همچنین، سیستمهای کمکی مانند هشدار خروج از خط و سیستمهای ترمز اضطراری خودکار از جدیدترین تکنولوژیهای ایمنی بهره میبرند.
- فراری SF90 Stradale: SF90 نیز به سیستمهای ایمنی پیشرفتهای مجهز است، اما بیشتر تمرکز آن بر عملکرد در پیست و شرایط رانندگی اسپرت است. در این خودرو بیشتر از سیستمهای کمک راننده مانند کنترل پایداری و سیستمهای هشدار استفاده شده است.
- مکلارن Artura: مکلارن Artura نیز با سیستمهای ایمنی پیشرفتهای مانند کنترل پایداری و ترمزهای پیشرفته عرضه میشود. با این حال، تمرکز بیشتر بر کاهش وزن و عملکرد است تا استفاده از تعداد زیاد سیستمهای کمک راننده.
6. قیمت
- لامبورگینی Revuelto: قیمت لامبورگینی Revuelto احتمالاً بیش از ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود، که با توجه به قدرت و تکنولوژیهای پیشرفتهای که ارائه میدهد، یکی از گرانترین خودروهای کلاس خود است.
- فراری SF90 Stradale: قیمت SF90 Stradale در حدود ۶۰۰ هزار دلار است، که آن را به یکی از گرانترین خودروهای هیبریدی موجود در بازار تبدیل میکند.
- مکلارن Artura: مکلارن Artura با قیمتی در حدود ۲۳۰ هزار دلار در مقایسه با Revuelto و SF90، گزینه مقرونبهصرفهتری به شمار میرود، اما با توان کمتر و فناوری سادهتر.
جدول طراحی ظاهری
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | سوپراسپرت (Hybrid V12 Supercar) |
طراحی بدنه | خطوط تیز و زاویهدار، الهامگرفته از اصول آیرودینامیک، چراغهای Y شکل LED |
رینگ ها | رینگهای آلیاژ سبک با طراحی خاص، ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب |
چراغ ها | چراغهای جلو و عقب LED با طرح Y شکل مخصوص لامبورگینی |
ورودی هوا | ورودیهای بزرگ در قسمتهای کناری و جلو برای خنککاری و بهبود جریان هوا |
اسپویلر عقب | اسپویلر فعال با قابلیت تنظیم خودکار برای بهینهسازی آیرودینامیک |
ابعاد خودرو | طول: ۴,۹۹۲ میلیمتر، عرض: ۲,۰۴۳ میلیمتر، ارتفاع: ۱,۱۴۴ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۷۹۹ میلیمتر |
پنل های بدنه | ساخته شده از فیبر کربن و آلومینیوم سبک جهت کاهش وزن و افزایش مقاومت |
آیرودینامیک | طراحی آیرودینامیک با پنلهای کناری و خطوط تیز برای کاهش مقاومت هوا |
وزن خالص | ۱,۷۷۲ کیلوگرم با توزیع بهینه وزن بین محورهای جلو و عقب |
حجم باک | ۷۰ لیتر |
حجم جای بار | ۸۴ لیتر در بخش جلو |
جدول تکنولوژی و امکانات کابین
ویژگی | توضیحات |
---|---|
طراحی کابین | کابین لوکس و اسپرت با الهام از طرحهای هوافضا و استفاده از مواد با کیفیت بالا |
صندلی ها | صندلیهای اسپرت با روکش چرم یا آلکانترا، قابلیت تنظیم برقی و حافظه |
فرمان | فرمان D شکل با پوشش چرمی و دکمههای کنترلی برای سیستمهای خودرو |
نمایشگر های دیجیتال | نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای راننده با گرافیک سفارشی و نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی مرکزی |
سیستم صوتی | سیستم صوتی Bang & Olufsen با کیفیت بالا و ۱۰ بلندگو |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | سیستم سرگرمی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto |
تهویه مطبوع | سیستم تهویه مطبوع دو منطقهای اتوماتیک با کنترلهای لمسی |
مواد داخلی | استفاده از فیبر کربن، آلومینیوم و چرم طبیعی در طراحی داخلی |
روشنایی داخلی | نورپردازی محیطی قابل تنظیم با طیف رنگهای مختلف |
سیستم ناوبری | سیستم ناوبری پیشرفته با نقشههای 3D و بهروزرسانی آنلاین |
آپشن های سفارشی سازی | امکان سفارشیسازی رنگ و مواد داخلی از جمله دوختهای دستساز و لوگوی شخصیسازیشده |
سیستم ورود بدون کلید | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | سیستم ورود بدون کلید |
نمایشگر هدآپ | دارد |
آپشنهای گرمکن و سردکن صندلی | موجود برای جفت صندلی |
پدال های آلمینیومی | پدالهای اسپرت از جنس آلومینیوم برای تجربه رانندگی حرفهای |
جدول عملکرد موتور و سیستم ایمنی
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | موتور هیبرید V12 با توان ۶.۵ لیتر |
قدرت | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
سیستم انتقال قدرت | جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | حدود ۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت |
سیستم تعلیق | تعلیق مستقل با سیستم تنظیم خودکار برای بهینهسازی عملکرد در شرایط مختلف |
سیستم ترمز | ترمزهای کربن-سرامیک با تکنولوژی پیشرفته برای کاهش فاصله ترمز |
سیستم کنترل کشش | دارد |
سیستم کنترل پایداری(ESP) | دارد |
سنسور های پارک | سنسورهای جلو و عقب برای کمک به پارککردن |
کیسه های هوا (ایربگ) | کیسههای هوای جلو و جانبی برای حفاظت از سرنشینان |
سیستم ترمز ضد قفل (ABS) | دارد |
سیستم ایمنی پیشگیری از تصادف | دارد |
قیمت جهانی
بازه قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است حدود ۵۰۰ هزار دلار تا ۶۰۰ هزار دلار است. این قیمت پایه شامل تجهیزات استاندارد و آپشنهای اولیه است. با این حال، این بازه بسته به منطقه فروش و مالیاتها ممکن است تغییر کند.
مواردی که باعث افزایش قیمت میشوند:
سفارشیسازی رنگ بدنه و تریم داخلی: لامبورگینی به مشتریان خود امکان انتخاب طیف وسیعی از رنگهای خاص بدنه و مواد مختلف برای داخل کابین مانند چرم، آلکانترا، یا تزئینات فیبر کربن را میدهد. هرچه انتخابهای شما لوکستر و منحصر به فردتر باشند، قیمت نهایی افزایش مییابد.
رینگها و تایرهای خاص: استفاده از رینگهای بزرگتر، سبکتر یا خاصتر از جمله مدلهای فیبر کربنی یا آلیاژ سبک میتواند به افزایش قیمت کمک کند. تایرهای مخصوص پیست یا تایرهای عملکرد بالا نیز در این دسته قرار میگیرند.
تجهیزات تکنولوژی پیشرفته: آپشنهایی مانند سیستمهای صوتی با کیفیت بالا، نمایشگرهای دیجیتال پیشرفتهتر، و سیستمهای رانندگی نیمه خودکار یا امکانات خاص تکنولوژی مثل هدآپ دیسپلی، باعث افزایش قیمت میشوند.
پکیجهای عملکردی: برای افرادی که به دنبال تجربه رانندگی بیشتر در پیست هستند، پکیجهای عملکردی شامل سیستم تعلیق تقویتشده، ترمزهای کربن سرامیک پیشرفتهتر، یا اسپویلرهای آیرودینامیکی میتوانند هزینه بالاتری داشته باشند.
کیفیت و مواد سفارشی: مشتریان میتوانند برای طراحی داخلی از متریالهای خاص مانند دوخت دستی، لوگوی شخصیسازیشده و مواد بسیار لوکس استفاده کنند که اینها نیز قیمت نهایی را بالا میبرند.
پکیجهای ایمنی و کمکراننده اضافی: اضافه کردن سیستمهای ایمنی پیشرفتهتر مانند دوربینهای ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار برخورد، یا سیستمهای کمکراننده پیشرفتهتر نیز میتواند به قیمت افزوده شود.