طراحی ظاهری
طراحی ظاهری موستانگ ۲۰۲۴ به گونهای است که ترکیبی از طراحی کلاسیک و اسپرت را با المانهای مدرن و تکنولوژیهای جدید در هم آمیخته است. این خودرو با خطوط تیز و پویا و جلوپنجره بزرگ و تهاجمی، همچنان هویت موستانگ را حفظ کرده و همزمان به روزرسانیهای قابل توجهی را برای جلب توجه رانندگان امروزی انجام داده است.
طراحی جلو: بخش جلوی این خودرو با یک جلوپنجره عریض و مستطیلی، و چراغهای LED باریک و کشیده، حالتی تهاجمی و مدرن به خودرو بخشیده است. کاپوت دارای خطوط برجستهای است که به تقویت ظاهر قدرتی و اسپرت خودرو کمک میکند. این طراحی کمک میکند که موستانگ همچنان به عنوان یک خودروی اسپرت و قدرتمند شناخته شود.
طراحی جانبی: خطوط جانبی خودرو به شکلی طراحی شدهاند که حس سرعت و پویایی را القا میکنند. خطوط صاف و منحنیهای دقیق، به بدنه حالتی متناسب و عضلانی دادهاند. گلگیرهای پهن و برجسته به همراه رینگهای چرخ بزرگ، حالتی تهاجمی و ایستادگی را به خودرو میدهند.
طراحی عقب: در بخش عقب، از چراغهای LED سهتکه استفاده شده که امضای خاص موستانگ را حفظ کردهاند. سپر عقب با طراحی جدید و خروجیهای اگزوز بزرگتر، به خودرو حالتی تهاجمیتر و اسپرتتر میدهد. اسپویلر عقب نیز برای بهبود آیرودینامیک و افزایش پایداری خودرو در سرعتهای بالا طراحی شده است.
جزئیات طراحی و تفاوتهای تریمها: در حالی که طراحی کلی بدنه موستانگ در تمامی تریمها یکسان است، هر تریم ممکن است تفاوتهای کوچکی در جزئیات طراحی داشته باشد. برای مثال، تریمهای عملکرد محور مانند “Mach 1” و “Dark Horse” دارای سپرهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجرههای خاص و اسپویلرهای منحصر به فردی هستند که به بهبود عملکرد آیرودینامیکی و خنککاری کمک میکنند. همچنین، رنگها و طرحهای رینگ چرخ در تریمهای مختلف متنوع است، به طوری که هر تریم با ویژگیهای ظاهری خاص خود عرضه میشود.
به طور کلی، طراحی ظاهری نسل هفتم با حفظ اصالت و هویت این خودروی اسپرت، به روزرسانیهای مدرنی را در بر گرفته است که آن را برای رانندگان امروزی جذابتر میکند، در حالی که تفاوتهای جزئی بین تریمها به هر کدام شخصیت و عملکرد منحصربهفردی میدهد.
امکانات کابین و تکنولوژی بکارفته
در این خودرو سوپراسپرت ، امکانات کابین و تکنولوژیهای بهکاررفته بسته به نوع تریم، متفاوت است و به سه دسته کلی پایه، پریمیوم و عملکردی تقسیم میشود. هر یک از این دستهها برای مخاطبین خاصی طراحی شدهاند و سطحی از راحتی، تکنولوژی و تجربه رانندگی را ارائه میدهند.
کیفیت مواد داخلی و طراحی کابین
تریم پایه (EcoBoost و GT) دارای کابین با طراحی سادهتر و مواد استاندارد مانند پارچه برای صندلیها و پلاستیک نرم در داشبورد است. در این تریمها، امکانات لوکس کمتر بوده و تمرکز بیشتر بر روی عملکرد و اقتصادی بودن است.
تریم پریمیوم (EcoBoost Premium و GT Premium) با بهبودهایی در کیفیت مواد داخلی مانند استفاده از چرم در صندلیها و تریمهای داخلی و همچنین اضافه شدن امکاناتی مانند گرمکن و سردکن صندلیها همراه است. این تریمها طراحی شیکتر و حس لوکستری دارند.
تریمهای عملکردی (Mach 1 و Dark Horse) دارای صندلیهای اسپرت با تکیهگاههای جانبی بیشتر و مواد با کیفیتتری مانند آلکانترا و جزئیات فیبر کربن هستند. طراحی داخلی در این تریمها با تمرکز بر عملکرد و کنترل بیشتر در رانندگی است.
سیستم اطلاعات و سرگرمی
در تریم پایه، سیستم اطلاعات و سرگرمی سادهتر است و شامل یک صفحه نمایش لمسی کوچکتر با قابلیتهای استاندارد مانند Apple CarPlay و Android Auto میشود. سیستم صوتی پایهای با تعداد اسپیکرهای کمتر و کیفیت صدای متوسط ارائه میشود.
تریم پریمیوم دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی SYNC 4 با یک صفحه نمایش بزرگتر و کیفیت بالاتر است. این تریم شامل ویژگیهایی مانند ناوبری داخلی، اتصال به اینترنت، و سیستم صوتی پیشرفته Bang & Olufsen با تعداد اسپیکرهای بیشتر است که تجربه صوتی بهتری را ارائه میدهد.
تریمهای عملکردی علاوه بر داشتن سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته، دارای قابلیتهای ویژهای مانند نمایشگر دیجیتال سفارشیسازی شده پشت فرمان و حالتهای رانندگی قابل تنظیم هستند که تجربه رانندگی را شخصیسازی و بهبود میبخشند.
تکنولوژیهای کمک راننده
در تریم پایه، امکانات ایمنی و کمک راننده محدودتر هستند و شامل ویژگیهایی مانند دوربین دید عقب و هشدار برخورد جلو میشود. این تریمها بیشتر بر روی امکانات ایمنی پایه تمرکز دارند.
تریم پریمیوم با افزودن تکنولوژیهای پیشرفتهتر مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم شناسایی نقاط کور، و ترمز اضطراری خودکار ارائه میشود. این امکانات برای افزایش ایمنی و راحتی رانندگی در این تریمها گنجانده شدهاند.
تریمهای عملکردی با توجه به تمرکز بر عملکرد و رانندگی اسپرت، از تکنولوژیهای کمک راننده پیشرفتهتری مانند سیستمهای مدیریت کشش و کنترل استارت بهره میبرند. این سیستمها به بهبود کنترل خودرو در شرایط مختلف کمک میکنند.
نمایشگرها و رابطهای دیجیتال
در تریم پایه، نمایشگر پشت فرمان آنالوگ است و اطلاعات محدودی را نمایش میدهد ، تریم پریمیوم دارای یک نمایشگر دیجیتال بزرگتر و با کیفیت بالاتر است که قابلیت نمایش اطلاعات مختلف مانند سرعت، ناوبری و حالتهای رانندگی را دارد ، تریمهای عملکردی از نمایشگرهای دیجیتال پیشرفته با قابلیت سفارشیسازی کامل بهره میبرند، که اطلاعات خاصی برای رانندگی در پیست و شرایط اسپرت ارائه میدهد.
کنترلهای راحتی و آسایش
تریم پایه با سیستم تهویه مطبوع دستی و امکانات راحتی کمتر عرضه میشود.
تریم پریمیوم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیهای و امکانات بیشتری برای راحتی سرنشینان مانند گرمکن و سردکن صندلیها دارد.
تریمهای عملکردی علاوه بر داشتن سیستم تهویه مطبوع پیشرفته، شامل ویژگیهایی مانند سیستم تهویه مطبوع با تنظیمات مخصوص رانندگی اسپرت و سیستمهای صوتی با کیفیت بالا برای تجربهای منحصر به فرد در رانندگی هستند.
تکنولوژیهای عملکردی
در تریم پایه، حالتهای رانندگی محدود به تنظیمات استاندارد مانند نرمال و اسپرت است.
تریم پریمیوم دارای حالتهای رانندگی بیشتری مانند حالتهای اقتصادی و باران/برف است که تنظیمات خودرو را برای شرایط مختلف بهینهسازی میکند.
تریمهای عملکردی دارای تنظیمات گستردهتری برای حالتهای رانندگی هستند که شامل حالتهای ویژه برای پیست و عملکرد حداکثری میشوند. این تریمها همچنین از سیستم تعلیق تطبیقی و دیگر تکنولوژیهای پیشرفته عملکردی بهره میبرند.
مشخصات فنی و عملکرد
- تریم پایه و پریمیوم EcoBoost مجهز به یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توانایی تولید حدود ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ پوند-فوت گشتاور را دارد. این موتور توربوشارژر با سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربو با قدرت بالا، تعادل خوبی بین عملکرد و بهرهوری سوخت ارائه میدهد. EcoBoost برای رانندگانی طراحی شده که به دنبال تجربه رانندگی اسپرت با مصرف سوخت بهینه هستند.
- تریم پایه و پریمیوم GT با یک موتور قدرتمندتر ۵.۰ لیتری V8 عرضه میشود که توانایی تولید حدود ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۵ پوند-فوت گشتاور را دارد. این موتور V8 نماد موستانگ کلاسیک است و با صدای غرش منحصر به فرد خود، تجربه رانندگی پویا و قدرتمندی را ارائه میدهد. GT برای علاقهمندان به عملکرد و رانندگی اسپرت طراحی شده و تجربهای هیجانانگیز از رانندگی با یک خودرو عضلانی آمریکایی فراهم میکند.
- Mach 1 از یک موتور ۵.۰ لیتری V8 استفاده میکند که قدرتی حدود ۴۸۰ اسب بخار و گشتاوری حدود ۴۲۰ پوند-فوت تولید میکند، اما با تنظیمات و بهینهسازیهای مخصوص برای ارائه عملکرد بهتر در پیست. این تریم دارای سیستم خنککننده تقویتشده، سیستم تعلیق بهبود یافته، و سیستم ترمز با عملکرد بالا است که همگی به بهبود کنترل و پایداری خودرو در شرایط رانندگی پر فشار کمک میکنند. Mach 1 همچنین دارای سیستم اگزوز فعال و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی با قابلیت شیفتر کوتاه است که تجربه رانندگی جذابتری را برای علاقهمندان به رانندگی دستی فراهم میکند.
- Dark Horse به عنوان یک نسخه جدید و قویتر در خط تولید موستانگ معرفی شده است و از موتور ۵.۰ لیتری V8 با قدرتی حدود ۵۰۰ اسب بخار بهره میبرد. این تریم برای رانندگانی که به دنبال حداکثر قدرت و عملکرد هستند طراحی شده است و شامل بهبودهای ویژهای در سیستم تعلیق، ترمزها، و سیستم اگزوز میشود. Dark Horse همچنین با تنظیمات مخصوص پیست و تجهیزات اضافی مانند تایرهای عملکردی و رینگهای سبکتر عرضه میشود که به بهبود چسبندگی و کاهش وزن کمک میکند. این نسخه دارای گزینههای انتقال قدرت با جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی TREMEC با سیستم تطبیق دور موتور خودکار برای تعویض دندههای سریعتر و دقیقتر است.
تجربه رانندگی و هندلینگ
تجربه رانندگی و هندلینگ به طور قابل توجهی تحت تأثیر تریمهای مختلف این خودرو قرار دارد. هر تریم با ویژگیهای خاص خود، نوعی از تجربه رانندگی را ارائه میدهد که میتواند از راحتی و استفاده روزمره تا عملکرد و رانندگی اسپرت و تهاجمی متفاوت باشد.
تریم پایه (EcoBoost و GT)
EcoBoost با موتور چهار سیلندر توربوشارژ، هندلینگ متعادلی را ارائه میدهد که مناسب رانندگانی است که به دنبال یک خودروی سبکتر با مصرف سوخت بهتر هستند. سیستم تعلیق در این تریم به گونهای تنظیم شده که هم برای رانندگی روزمره راحت باشد و هم در پیچها پایداری و کنترل خوبی ارائه دهد. این تریم همچنین دارای حالتهای رانندگی متعدد است که به راننده امکان میدهد تا تجربه رانندگی را بسته به شرایط و ترجیحات خود تنظیم کند.
GT با موتور V8 قویتر، تجربه رانندگی قدرتمندتری را ارائه میدهد. صدای غرش موتور V8 و گشتاور بالای آن، هیجان بیشتری به رانندگی میبخشد. هندلینگ در GT به دلیل وزن بیشتر موتور V8 کمی سنگینتر است، اما همچنان تعادل خوبی دارد و با سیستم تعلیق بهینهسازی شده، کنترل و پایداری مناسبی در سرعتهای بالا و در پیچها ارائه میدهد. در این تریم نیز حالتهای رانندگی قابل تنظیم موجود است که به بهینهسازی عملکرد خودرو بر اساس شرایط مختلف کمک میکند.
تریم پریمیوم (EcoBoost Premium و GT Premium)
تریمهای پریمیوم (EcoBoost Premium و GT Premium) از نظر تجربه رانندگی مشابه تریمهای پایه خود هستند، اما با بهبودهای جزئی در راحتی و کنترل.
در این تریمها، سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide بهصورت اختیاری در دسترس است، که باعث بهبود کنترل خودرو در سرعتهای بالا و کاهش نوسانات جاده میشود. این سیستم بهطور خودکار با توجه به شرایط جاده و سبک رانندگی، سختی و نرمی تعلیق را تنظیم میکند، که به بهبود تجربه رانندگی و افزایش راحتی سرنشینان کمک میکند.
EcoBoost Premium و GT Premium نیز از نظر صدا و راحتی داخلی بهبود یافتهاند، که باعث کاهش نویز داخل کابین و افزایش لذت رانندگی میشود. در کل، این تریمها تعادل خوبی بین عملکرد و راحتی ارائه میدهند.
تریمهای عملکردی (Mach 1 و Dark Horse)
تریمهای عملکردی مانند Mach 1 و Dark Horse برای رانندگانی طراحی شدهاند که به دنبال تجربه رانندگی پویا و متمرکز بر عملکرد هستند.
Mach 1 با تنظیمات خاص خود برای پیست و عملکرد، تجربه رانندگی بسیار دقیقتر و پاسخگوتری ارائه میدهد. سیستم تعلیق بهینهسازی شده، ترمزهای بزرگتر و قدرتمندتر، و تایرهای عملکردی باعث میشوند که Mach 1 در پیچها و در مسیرهای پر پیچ و خم عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. این تریم همچنین دارای سیستم اگزوز فعال با تنظیمات قابل تغییر است که به راننده اجازه میدهد تا صدای اگزوز را بر اساس ترجیحات خود تغییر دهد.
Dark Horse به عنوان بالاترین تریم عملکردی در موستانگ ۲۰۲۴، برای رانندگی اسپرت و تهاجمی طراحی شده است. این تریم با موتور V8 تقویتشده و سیستم تعلیق پیشرفته، تجربهای بسیار متمرکز بر عملکرد را ارائه میدهد. Dark Horse مجهز به سیستم فرمانپذیری دقیقتر و ترمزهای قدرتمندتر است که به راننده اعتماد بیشتری در رانندگی در سرعتهای بالا و در شرایط دشوار میدهد. همچنین، تایرهای عملکردی و رینگهای سبکتر به بهبود چسبندگی و کنترل خودرو در مسیرهای پرچالش کمک میکنند.
قیمت جهانی
EcoBoost: 28,000$ - 37,000$
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به جای گیربکس دستی , سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide , رینگهای اسپرت بزرگتر و تایرهای عملکردی , پکیج تجهیزات ایمنی و کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار خروج از خط
EcoBoost Premium: 33,000$-42,000$
سیستم صوتی B&O با کیفیت بالا ، صفحه نمایش لمسی بزرگتر و سیستم ناوبری پیشرفته ، گرمکن و سردکن صندلیها ، پکیجهای ظاهری اسپرت و ارتقاء داخلی
GT: 41,000$-50,000$
ترمزهای برمبو با عملکرد بالا ، سیستم اگزوز فعال با تنظیمات قابل تغییر ، سقف شیشهای پانوراما ، پکیجهای کمک راننده و تجهیزات ایمنی پیشرفته
GT Premium: 46,000$-56,000$
چرم با کیفیت بالا و تزئینات داخلی لوکس ، سیستم صوتی B&O پیشرفته ، سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide ، پکیجهای عملکردی مانند رینگها و تایرهای اسپرت و سیستم ترمز تقویتشده
Mach 1: 57,000$-67,000$
جعبه دنده ۶ سرعته دستی TREMEC با شیفتر کوتاه ، پکیج پیست شامل سیستم خنککننده تقویتشده و تایرهای عملکردی ، سیستم تعلیق و ترمز تقویتشده برای بهبود کنترل و پایداری
Dark Horse: 60,000$-72,000$
رینگهای فیبر کربنی برای کاهش وزن ، پکیج مسابقهای شامل ترمزهای بزرگتر ، سیستم تعلیق پیشرفته، و سیستم فرمان دقیقتر ، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت برای چسبندگی بهتر و عملکرد بهتر در پیست
Shelby GT 500: 79,000$-100,000$
پکیج کربن فیبر برای کاهش وزن و بهبود عملکرد ، صندلیهای مسابقهای Recaro ، سیستم تعلیق MagneRide با تنظیمات پیشرفته ، تایرهای مسابقهای و سیستم خنککننده پیشرفته
EcoBoost Convertible: 33,000$-42,000$
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ، سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide ، پکیجهای تجهیزات ایمنی و کمک راننده ، سقف کروک
EcoBoost Premium Convertible: 38,000$-47,000$
سیستم صوتی B&O ، گرمکن و سردکن صندلیها ، سیستمهای کمک راننده پیشرفته ، سقف کروک
GT Premium Convertible: 51,000$-61,000$
چرم با کیفیت بالا و تزئینات داخلی لوکس ، سیستم تعلیق تطبیقی MagneRide ، پکیجهای عملکردی و سیستمهای ایمنی پیشرفته ، سقف کروک
جدول مشخصات فنی و موتوری
ویژگیها | EcoBoost | EcoBoost Premium | GT | GT Premium | Dark Horse | Shelby GT500 |
---|---|---|---|---|---|---|
موتور | 2.3L Turbo I4 | 2.3L Turbo I4 | 5.0L V8 | 5.0L V8 | 5.0L V8 | 5.2L Supercharged V8 |
قدرت | 315 اسببخار | 315 اسببخار | 450 اسببخار | 450 اسببخار | 500+ اسببخار | 760 اسببخار |
گیربکس | دستی 6 سرعته / اتوماتیک 10 سرعته | دستی 6 سرعته / اتوماتیک 10 سرعته | دستی 6 سرعته / اتوماتیک 10 سرعته | دستی 6 سرعته / اتوماتیک 10 سرعته | دستی 6 سرعته TREMEC | اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه |
شتاب 0 تا 100 کیلومتر | حدود ۵.۰ ثانیه | حدود ۵.۰ ثانیه | حدود ۴.۲ ثانیه | حدود ۴.۲ ثانیه | زیر ۴.۰ ثانیه | حدود ۳.۵ ثانیه |
سیستم تعلیق | استاندارد | تطبیقی MagneRide | عملکرد بالا | تطبیقی MagneRide | تقویت شده | مسابقهای پیشرفته |
ترمزها | استاندارد | ارتقا یافته | برمبو | برمبو | برمبو عملکرد بالا | برمبو سرامیک کربن |
رینگ و تایر | 17 اینچ استاندارد | 18 اینچ اسپرت | 19 اینچ عملکردی | 19 اینچ عملکردی | 19 اینچ با تایرهای مسابقهای | 20 اینچ فیبر کربنی |
سیستم صوتی | 6 بلندگو استاندارد | B&O با 12 بلندگو | استاندارد | B&O با 12 بلندگو | B&O با 12 بلندگو | B&O با 12 بلندگو |
صفحه نمایش لمسی | 8 اینچ | 12 اینچ با ناوبری | 8 اینچ | 12 اینچ با ناوبری | 12 اینچ با ناوبری | 12 اینچ با ناوبری |
گرمکن و سردکن صندلیها | گرمکن و سردکن ندارند | صندلیهای جلو با گرمکن و سردکن | گرمکن و سردکن ندارند | صندلیهای جلو با گرمکن و سردکن | صندلیهای Recaro گرمکندار | صندلیهای مسابقهای Recaro |
پکیجهای کمکی رانندگی | اختیاری | اختیاری | اختیاری | استاندارد | استاندارد | استاندارد |
سیستم اگزوز | استاندارد | اسپرت | اسپرت فعال | اسپرت فعال | اسپرت فعال | مسابقه ای |
در انتها نیز می توانید ویدئو بررسی این خودرو را مشاهده کنید