شورولت کامارو ۲۰۲۴ با طراحی خارجی که نه تنها بر اسپرت بودن بلکه بر قدرت و شخصیت آن تأکید دارد، خودرویی است که در هر خیابانی توجهها را به خود جلب میکند. طراحی این خودرو به گونهای است که هم جنبههای زیباییشناختی و هم جنبههای عملکردی را در نظر گرفته است.
جلوپنجره و دماغه خودرو:
در همه تریمها، جلوپنجره کامارو به شکلی تهاجمی و گسترده طراحی شده، اما تفاوتهایی در جزئیات وجود دارد. در تریمهای 1LT، 2LT، و 3LT، جلوپنجره سادهتر است و با تزئینات کرومی جزئی عرضه میشود. در LT1، این جلوپنجره به رنگ مشکی درآمده که به ظاهر اسپرت خودرو میافزاید. در تریمهای 1SS و 2SS، جلوپنجره بزرگتر و با طراحی تهاجمیتر است، همچنین خطوط بیشتری برای افزایش کارایی خنککنندگی موتور تعبیه شده است. در ZL1، جلوپنجره بسیار بزرگتر و با ورودیهای هوای بیشتر برای بهبود آیرودینامیک و خنکسازی بهینه موتور سوپرشارژ آن طراحی شده است.
چراغهای جلو:
چراغهای جلوی باریک و کشیده LED، یکی از بارزترین ویژگیهای کامارو ۲۰۲۴ است که در همه تریمها دیده میشود. این چراغها، نمایی خشن و مدرن به خودرو میبخشند. با این حال، در ZL1، چراغها به طور خاص با عناصر تیرهتر طراحی شدهاند تا جلوهای متمایز و اسپرتتر داشته باشند.
خطوط بدنه:
خطوط کشیدهای که از جلو تا عقب خودرو ادامه دارند، به کامارو ۲۰۲۴ نمایی عضلانی و اسپرت میبخشند. در تریمهای LT این خطوط نرمتر و کلاسیکتر هستند، اما در تریمهای SS و ZL1، خطوط بدنه تیزتر و برجستهتر میشوند تا دینامیک بیشتری به خودرو ببخشند. همچنین در تریم ZL1، خطوط بدنه به نحوی طراحی شدهاند که به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت کمک کنند.
چرخها و رینگها:
کامارو ۲۰۲۴ با رینگهای متفاوت در هر تریم عرضه میشود. در تریم 1LT و 2LT، رینگهای آلومینیومی با طراحی استاندارد دیده میشود، در حالی که در 3LT، رینگهای کرومی بزرگتر ارائه شدهاند. LT1 با رینگهای اسپرتتر و مشکی، حس اسپرت بودن را تقویت میکند. تریمهای SS با رینگهای بزرگتر (۲۰ اینچ) و طراحی منحصر به فردی عرضه میشوند که عملکرد خودرو در جاده را بهبود میبخشند. اما در ZL1، رینگها به طور خاص برای افزایش عملکرد آیرودینامیکی و کاهش وزن طراحی شدهاند و با تایرهای مسابقهای همراه میشوند.
بخش عقب و اسپویلر:
در بخش عقب، هر تریم طراحی خاص خود را دارد. تریمهای LT با طراحی کلاسیکتر و سادهتر در بخش عقب عرضه میشوند، اما در LT1 و SS، اسپویلر عقب بزرگتری وجود دارد که هم به افزایش استحکام ظاهری و هم به بهبود آیرودینامیک کمک میکند. در ZL1، اسپویلر بزرگتر و تهاجمیتری نصب شده است که علاوه بر ظاهر، برای افزایش نیروی داونفورس در سرعتهای بالا طراحی شده است.
سیستم اگزوز:
سیستم اگزوز در هر تریم متفاوت است. در تریمهای LT، سیستم اگزوز سادهتری دیده میشود، اما در LT1 و SS، اگزوزهای دوقلو و سهتایی به همراه صدایی اسپرتتر ارائه میشوند. در ZL1، اگزوزها به صورت چهارگانه و با طراحی تهاجمی همراه با صدای بسیار قویتر تنظیم شدهاند تا حس خودروهای مسابقهای را به راننده منتقل کنند.
طراحی کابین و کیفیت مواد:
کابین این خودرو از لحاظ طراحی، بین تریمها تفاوتهایی دارد، اما در همه مدلها شاهد کیفیت بالای مواد هستیم. در تریمهای 1LT، 2LT و 3LT، صندلیها با روکشهای پارچهای با کیفیت عرضه میشوند، اما در 3LT امکان انتخاب روکش چرمی نیز وجود دارد. در تریمهای LT1 و SS، صندلیها به صورت اسپرت و با روکش چرم به همراه دوختهای برجسته ارائه میشوند که به زیبایی و اسپرت بودن فضای داخل کابین میافزاید. همچنین در تریم ZL1، از بهترین مواد، شامل صندلیهای مسابقهای ریکارو، استفاده شده است که علاوه بر راحتی، برای رانندگیهای پرفشار نیز طراحی شدهاند.
نمایشگر و سیستم اطلاعات و سرگرمی:
در همه تریمهای کامارو ۲۰۲۴، یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با سیستم اطلاعات و سرگرمی Chevrolet Infotainment 3 نصب شده است که از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی میکند. با این حال، در تریمهای 1LT و 2LT این نمایشگر با ویژگیهای پایهتر ارائه میشود، اما در 3LT، همراه با سیستم صوتی Bose و امکانات بیشتری مانند ناوبری داخلی و دستورات صوتی پیشرفته است. در تریمهای LT1 و SS، سیستم اطلاعات و سرگرمی با عملکردهای بیشتری برای رانندگان اسپرت، مانند دادههای عملکردی و تایمرهای دور موتور همراه است. در نهایت، در ZL1، این سیستم با قابلیتهای مسابقهای و اطلاعات پیشرفتهای مانند دادههای شتاب و نیروهای جی تکمیل شده است.
صندلیها و فضای داخل:
کامارو ۲۰۲۴ به دلیل طراحی اسپرت و کوپهاش، فضای داخلی جمعوجور و کمی محدود دارد، به ویژه در صندلیهای عقب. تریمهای LT با صندلیهای استاندارد پارچهای و طراحی راحت عرضه میشوند که بیشتر بر راحتی و استفاده روزمره تمرکز دارند. در تریم LT1، صندلیهای اسپرت و حمایتیتر ارائه شدهاند که به تجربه رانندگی اسپرت کمک میکنند. در تریمهای SS و ZL1، صندلیهای ریکارو (در ZL1) با پشتیبانی بیشتر و طراحی مخصوص برای رانندگی پرشتاب و پرفشار نصب شده است. همچنین، صندلیهای جلو با تنظیمات برقی در برخی تریمها و امکان گرمکن و سردکن در 3LT، SS و ZL1 ارائه میشوند.
آپشنها و امکانات راحتی:
در تریمهای مختلف، آپشنها و امکانات متفاوتی برای افزایش راحتی و لذت رانندگی در نظر گرفته شده است. 1LT با امکانات پایه مانند کنترل آب و هوای دستی و صندلیهای پارچهای ارائه میشود، اما در 2LT و 3LT، امکانات پیشرفتهتری مانند سیستم کنترل دوگانه آب و هوا، صندلیهای گرمکن و سردکن، و سیستم ورود بدون کلید به خودرو افزوده شدهاند. در تریمهای SS، سیستمهایی مانند هدآپ دیسپلی (نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو) و سیستم رانندگی هوشمند، امکانات رانندگی را به سطح بالاتری میبرند. در ZL1، علاوه بر تمامی این امکانات، سیستمهای تخصصی برای پیگیری دادههای مسابقهای و تایمگیری نیز ارائه میشوند.
مشخصات فنی و موتوری
سری ۲۰۲۴ کامارو با چندین گزینه موتوری ارائه میشود که هر کدام برای تجربههای مختلف رانندگی طراحی شدهاند. در تریمهای پایه، موتور 2.0 لیتری توربوشارژر ۴ سیلندر ارائه میشود که با تولید قدرتی حدود 275 اسببخار، گزینهای مناسب برای رانندگانی است که به دنبال یک خودروی اسپرت با عملکرد مناسب و مصرف سوخت اقتصادی هستند. این موتور از لحاظ اقتصادی و کارایی یکی از بهترین گزینهها در کلاس خود محسوب میشود.
برای کسانی که به دنبال قدرت بیشتری هستند، موتور 3.6 لیتری V6 نیز در دسترس است. این موتور قادر است تا حدود 335 اسببخار تولید کند و برای کسانی که ترکیبی از قدرت و کارایی بالا میخواهند، انتخاب مناسبی است. این موتور با صدای جذاب و شتاب خوب، حس یک خودروی اسپرت واقعی را به راننده میدهد.
اما برای عاشقان سرعت و عملکرد بالا، کامارو با موتور 6.2 لیتری V8 نیز عرضه میشود. این موتور با توان تولید 455 اسببخار، تجربه رانندگی پرشتاب و هیجانانگیزی را ارائه میدهد. این موتور در تریمهای SS و LT1 نصب شده است و با شتاب عالی و پاسخگویی سریع، تجربه رانندگی کاملاً متفاوتی را به ارمغان میآورد.
در نهایت، برای طرفداران نهایت قدرت و عملکرد، موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر که در تریم ZL1 موجود است، تا 650 اسببخار قدرت تولید میکند. این موتور برای مسابقه و رانندگی پرفشار طراحی شده و با سیستم خنککننده پیشرفته و ترمزهای قدرتمند، تجربه رانندگی کاملاً مسابقهای را فراهم میکند. این موتور همراه با جعبهدنده ۱۰ سرعته اتوماتیک یا ۶ سرعته دستی عرضه میشود که به رانندگان اجازه میدهد تا تجربه دلخواه خود را انتخاب کنند.
سیستم تعلیق و کنترل:
یکی از ویژگیهای برجسته در کامارو ۲۰۲۴، سیستم تعلیق قابل تنظیم است که به رانندگان اجازه میدهد نوع رانندگی خود را بسته به شرایط جاده و نیازهای شخصی تنظیم کنند. سیستم Magnetic Ride Control در تریم ZL1 و SS قابل دسترسی است. این سیستم به طور مداوم شرایط جاده را مانیتور میکند و تنظیمات تعلیق را به صورت لحظهای تغییر میدهد تا بهترین عملکرد را در هر لحظه تضمین کند.
سیستم ایمنی:
کامارو ۲۰۲۴ از سیستمهای ایمنی پیشرفتهای بهره میبرد که هم برای رانندگی روزمره و هم برای رانندگی اسپرت طراحی شدهاند. از جمله این سیستمها میتوان به کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل کشش اشاره کرد که در تمامی تریمها به صورت استاندارد عرضه میشوند. این سیستمها در زمان لغزش چرخها یا هنگام از دست دادن کنترل خودرو، به بهبود پایداری و ایمنی کمک میکنند.
سیستم ترمز اضطراری نیز یکی از ویژگیهای مهم این خودرو است که به راننده کمک میکند در مواقع خطر بتواند واکنش سریعی نشان دهد. این سیستم در کنار سیستم هشدار برخورد از جلو در تریمهای بالاتر مانند 3LT و ZL1 به کار گرفته شده است. همچنین سیستم هشدار خروج از خط و هشدار نقاط کور در این خودرو وجود دارد که برای افزایش ایمنی هنگام تغییر مسیر بسیار مفید است.
کامارو ۲۰۲۴ همچنین به دوربین دید عقب و سیستم پارک کمکی مجهز است که به راننده کمک میکند تا در فضاهای محدود به راحتی پارک کند. تریمهای بالاتر مانند 3LT و SS از سیستم هدآپ دیسپلی (نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو) بهرهمند هستند که اطلاعات حیاتی مانند سرعت و هشدارهای ایمنی را در میدان دید راننده قرار میدهد، بدون اینکه نیاز باشد نگاه خود را از جاده بردارد.
تکنولوژی رانندگی:
یکی از پیشرفتهترین ویژگیهای موجود در کامارو ۲۰۲۴، سیستم رانندگی هوشمند (Drive Mode Selector) است که به راننده اجازه میدهد بین حالتهای مختلف رانندگی مانند تورینگ، اسپرت، و پیست جابجا شود. این سیستم به طور خودکار تنظیمات موتور، جعبهدنده، و سیستم تعلیق را بسته به انتخاب راننده تغییر میدهد تا بهترین تجربه رانندگی را برای هر شرایطی فراهم کند.
هندلینگ و چسبندگی به جاده
کامارو با سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب، احساس کنترل و ثبات بالایی را در پیچها و جادههای ناهموار ایجاد میکند. این سیستم به طور ویژه برای کنترل بهتر در سرعتهای بالا و در شرایط مختلف طراحی شده است. در شرایطی که پیچهای تنگ وجود دارد، این خودرو به راحتی و بدون ایجاد احساس لغزش، به سمت خروجی میچرخد.
با گزینههای مختلف موتور، تجربه رانندگی متناسب با انتخاب راننده تغییر میکند. موتور V8 موجود در تریمهای SS و ZL1، شتاب و قدرت قابل توجهی را فراهم میکند و توانایی خودرو در حفظ چسبندگی در هنگام شتابگیری و ترمزگیری را افزایش میدهد. علاوه بر این، سیستم کنترل کشش به راننده کمک میکند تا از حداکثر قدرت موتور بدون از دست دادن کنترل استفاده کند.
تعادل و پایداری
تعادل کامارو ۲۰۲۴ در جادههای مستقیم و پیچها مثالزدنی است. توزیع وزن مناسب بین محورهای جلو و عقب به این خودرو این امکان را میدهد که در سرعتهای بالا پایداری خود را حفظ کند. این ویژگی به ویژه در تریم ZL1 با طراحی آیرودینامیکی بهتر و سیستمهای پیشرفتهتر مشهود است، که میتواند احساس رانندگی را به سطحی جدید برساند.
احساس رانندگی
یکی از نقاط قوت این خودرو، احساس مستقیم و ارتباط نزدیک راننده با جاده است. فرمانپذیری دقیق و پاسخگو، همراه با شفافیت در بازخوردهای دریافتی، به راننده این امکان را میدهد که به راحتی و با اعتماد به نفس در پیچها و شرایط مختلف رانندگی کند. این احساس در تریمهای SS و ZL1 با سیستم فرمان الکتریکی حساستر و پاسخگوتر به وضوح بیشتر احساس میشود.
راحتی و آسایش
با وجود تمرکز بر عملکرد، کامارو ۲۰۲۴ تجربه راحتی را نیز ارائه میدهد. صندلیهای ارگونومیک در تریمهای بالاتر با امکان تنظیمات متعدد، حمایت خوبی از بدن ارائه میدهند و مسافرتهای طولانی را راحتتر میکنند. همچنین، این خودرو به خوبی عایقبندی شده است که باعث کاهش نویز و لرزش در کابین میشود و تجربه رانندگی را لذتبخشتر میکند.
برای مقایسه شورولت کامارو ۲۰۲۴، میتوان آن را با چندین خودروی اسپرت همرده در بازار مانند فورد موستانگ، دوج چارجر و نیسان ز مقایسه کرد.
1. عملکرد و موتورها
2. طراحی و راحتی داخلی
3. هندلینگ و تجربه رانندگی
4. فناوری و امکانات
5. قیمت و ارزش
موتور 2.0 لیتری توربوشارژ ، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر 8 اینچی
Apple CarPlay و Android Auto ، امکانات ایمنی پایه مانند دوربین دید عقب
روکش چرم و صندلیهای گرمکن ، سیستم صوتی با کیفیت بهتر ، کنترل دما دوگانه ،قابلیت انتخاب رنگ بدنههای خاص
سیستم صوتی Bose ، صندلیهای چرمی با دوختهای خاص ، امکانات پیشرفتهایمنی بیشتر ، آپشنهای داخلی متنوع
موتور 6.2 لیتری V8 ، سیستم تعلیق اسپرت ،طراحی تهاجمیتر ،رینگهای بزرگتر
موتور 6.2 لیتری V8 ، سیستم هدآپ دیسپلی ، ترمزهای با کارایی بالا ، امکانات اسپرت بیشتر
تمام ویژگیهای 1SS به همراه امکانات لوکستر ، صندلیهای چرمی اسپرت ، سیستم صوتی با کیفیت بالا ، تزیینات داخلی خاص
موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر ، سیستم تعلیق Magnetic Ride Control ، بالای عقب مخصوص ، امکانات پیشرفته برای پیگیری دادههای مسابقهای
————————————————————————————————–
ویژگی | توضیحات |
---|---|
کلاس خودرو | کوپه اسپرت (Muscle Car) |
ابعاد کلی | طول: ۴۷۸۴ میلیمتر، عرض: ۱۸۸۰ میلیمتر، ارتفاع: ۱۳۴۰ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۸۱۲ میلیمتر |
وزن خالص | بسته به تریم و تجهیزات، بین ۱۵۳۹ تا ۱۶۵۹ کیلوگرم |
حجم باک | ۷۲ لیتر |
حجم صندوق عقب | حدود ۲۵۸ لیتر |
جلوپنجره | طراحی تهاجمی با تفاوت در تریمها؛ در تریمهای 1LT، 2LT و 3LT با تزئینات کرومی جزئی، در LT1 به رنگ مشکی، در 1SS و 2SS بزرگتر و تهاجمیتر با خطوط بیشتر برای خنککنندگی، و در ZL1 بسیار بزرگتر با ورودیهای هوای بیشتر. |
چراغ جلو | چراغهای باریک و کشیده LED در همه تریمها؛ در ZL1 با عناصر تیرهتر برای جلوهای متمایز و اسپرتتر. |
چراغ عقب | طراحی مدرن با استفاده از فناوری LED؛ در تریمهای بالاتر با جزئیات تیرهتر و طراحی متمایز. |
رینگها | در تریم 1LT و 2LT، رینگهای آلومینیومی استاندارد؛ در 3LT، رینگهای کرومی بزرگتر؛ در LT1، رینگهای اسپرت مشکی؛ در تریمهای SS، رینگهای ۲۰ اینچی با طراحی منحصر به فرد؛ و در ZL1، رینگهای سبکوزن با تایرهای مسابقهای. |
خطوط بدنه | خطوط کشیده و عضلانی از جلو تا عقب؛ در تریمهای LT نرمتر و کلاسیکتر، در SS و ZL1 تیزتر و برجستهتر برای بهبود آیرودینامیک. |
سقف | طراحی فستبک با شیب ملایم به سمت عقب؛ در مدلهای کانورتیبل با سقف جمعشونده پارچهای. |
آینههای جانبی | آینههای برقی با طراحی آیرودینامیک؛ در تریمهای بالاتر با قابلیت گرمکن و تنظیم خودکار. |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
صندلیها | صندلیهای جلوی برقی با قابلیت تنظیم در چند جهت؛ در تریمهای بالاتر، صندلیهای چرمی با قابلیت گرمکن و سردکن؛ صندلیهای عقب با فضای محدود مناسب برای کودکان یا استفادههای کوتاهمدت. |
سیستم تهویه | سیستم تهویه مطبوع خودکار؛ در تریمهای بالاتر، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای تنظیم دمای مجزای راننده و سرنشین جلو. |
سیستم اطلاعات و سرگرمی | سیستم اطلاعات و سرگرمی Chevrolet Infotainment 3 با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی در مدلهای پایه و ۸ اینچی در تریمهای بالاتر؛ پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto به صورت بیسیم؛ اتصال بلوتوث؛ رادیو ماهوارهای؛ هاتاسپات Wi-Fi. |
سیستم صوتی | سیستم صوتی استاندارد با ۶ بلندگو در مدلهای پایه؛ در تریمهای بالاتر، سیستم صوتی Bose با ۷ یا ۹ بلندگو برای تجربه صوتی با کیفیت بالاتر. |
صفحه نمایش اطلاعات راننده | صفحه نمایش دیجیتال ۸ اینچی در پشت فرمان برای نمایش اطلاعات مهم خودرو؛ در تریمهای بالاتر، نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD) برای نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو. |
سیستم نورپردازی داخلی | نورپردازی داخلی با قابلیت تنظیم رنگ در تریمهای بالاتر؛ امکان انتخاب از بین چندین رنگ برای ایجاد فضای دلخواه در کابین. |
ویژگیهای فرمان | فرمان با روکش چرمی؛ در تریمهای بالاتر، فرمان با قابلیت گرمکن و دکمههای کنترلی برای سیستم صوتی و کروز کنترل؛ در مدلهای اسپرت، فرمان با طراحی تخت در قسمت پایین برای احساس رانندگی بهتر. |
دوربین عقب | دوربین دید عقب به صورت استاندارد در تمامی تریمها برای کمک به پارک و مانور در فضاهای محدود. |
دوربین جلو | موجود نیست. |
دوربین ۳۶۰ درجه | موجود نیست. |
سنسورها | سنسورهای پارک عقب در تریمهای بالاتر برای کمک به پارک؛ سیستم هشدار برخورد از جلو و هشدار نقاط کور در برخی تریمها. |
شارژر بیسیم | در تریمهای بالاتر، پد شارژ بیسیم برای دستگاههای سازگار با این فناوری. |
سیستم استارت و ورود بدون کلید | سیستم ورود و استارت بدون کلید در تریمهای بالاتر برای راحتی بیشتر در استفاده از خودرو. |
متریال بکاررفته | استفاده از مواد با کیفیت در کابین؛ در تریمهای بالاتر، روکشهای چرمی و تزئینات آلومینیومی یا کربنی برای ایجاد حس لوکس و اسپرت. |
هدآپ دیسپلی (HUD) | در تریمهای بالاتر، نمایشگر هدآپ دیسپلی برای نمایش اطلاعات مهم مانند سرعت و ناوبری بر روی شیشه جلو. |
سیستم پارک خودکار | موجود نیست. |
امکانات اضافی | سیستم ناوبری در تریمهای بالاتر؛ سانروف برقی در برخی مدلها؛ آینههای جانبی با قابلیت گرمکن؛ سیستم صوتی با کیفیت بالا؛ اتصال USB و ورودی AUX؛ کنترل صوتی هوشمند؛ سیستم تشخیص صدا؛ قابلیت اتصال به اپلیکیشنهای موبایل برای کنترل از راه دور برخی امکانات خودرو. |
ویژگی | توضیحات |
---|---|
نوع موتور | بسته به تریم، موتورهای مختلفی ارائه میشود: 3.6 لیتری V6 (335 اسببخار)، 6.2 لیتری V8 (455 اسببخار)، 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ (650 اسببخار). |
قدرت موتور | بسته به موتور: 335 اسببخار (V6)، 455 اسببخار (V8)، 650 اسببخار (V8 سوپرشارژ). |
گشتاور | بسته به موتور: 284 پوند-فوت (V6)، 455 پوند-فوت (V8)، 650 پوند-فوت (V8 سوپرشارژ). |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | تریم SS: حدود ۴.۰ ثانیه، تریم ZL1: حدود ۳.۵ ثانیه. |
حداکثر سرعت | تریم SS: حدود ۲۵۰ کیلومتر/ساعت، تریم ZL1: بیش از ۳۰۰ کیلومتر/ساعت. |
نوع گیربکس | 6 سرعته دستی، 8 سرعته اتوماتیک (تریمهای پایه)، 10 سرعته اتوماتیک (تریمهای SS و ZL1). |
مصرف سوخت | بسته به موتور: 16/26 مایل بر گالن (شهر/بزرگراه) برای V6، 16/24 مایل بر گالن برای V8. |
سیستم تعلیق | سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب؛ Magnetic Ride Control در تریمهای بالاتر. |
نوع ترمزها | ترمزهای دیسکی؛ Brembo با عملکرد بالا در SS و ZL1. |
ایربگها | 7 ایربگ شامل جلو، جانبی، پردهای و زانویی برای راننده. |
هشدار ترافیک عقب (RCTA) | در برخی تریمهای بالاتر موجود است. |
کروز کنترل تطبیقی (ACC) | موجود نیست. |
هشدار نقاط کور (BSM) | در تریمهای بالاتر موجود است. |
سیستم حفظ خودرو در لاین (LKA) | موجود نیست. |
ترمز اضطراری خودکار (AEB) | در برخی تریمهای بالاتر موجود است. |
سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) | در برخی تریمهای بالاتر موجود است. |
کلیه حقوق برای کارپکیج محفوظ است